Blev ny hoj idag

443 för "HEADLIGHT COL. EXC-EU 08"
183 för: "HEAD LIGHT MASK ORANGE 08"

slog upp dom artikelnumrena rasorblade skrev upp på lelles :)

Jävligt fin hoj iaf :tummenupp

Hur ligger serviceintervallerna på den?

443 för "HEADLIGHT COL. EXC-EU 08"
183 för: "HEAD LIGHT MASK ORANGE 08"
slog upp dom artikelnumrena rasorblade skrev upp på lelles :)
Jävligt fin hoj iaf :tummenupp
Hur ligger serviceintervallerna på den?

Det var billigt för en insats!:tummenupp

Skulle tippa runt 15h som den äldre modellen har..:va :rolleyes:

Okej det blir bara enduro/cross. Sen det här med motoroljan står i manualen att dom rekomenderar 10w/50 helsyntet, på min gammla körde jag 10w/40 delsyntet shell advanced vsx4. Tror ni man kan köra vidare på den oljan eller ska man byta??

Okej det blir bara enduro/cross. Sen det här med motoroljan står i manualen att dom rekomenderar 10w/50 helsyntet, på min gammla körde jag 10w/40 delsyntet shell advanced vsx4. Tror ni man kan köra vidare på den oljan eller ska man byta??

Helst ska du ju köra med 10-50 eller tom. 15-50, smörjer bättre.

ahh okej så det är det som är bättre med 10/50 hehe helt kass på olja :P Helsyntet eller delsyntet? Spelar det så stor roll?

Sådär då va hojen klar. Monterade hasplåt, ramskydd, kopplingsskydd o timräknaren idag. Här kommer några bilder

15683708uh7.jpg

39851215yi3.jpg

65433989gk4.jpg

13241291zf6.jpg

Grymt fin hoj, jag gillar de nya KTMerna :) Den behöver verkligen ta bort strypningarna. Tror det är något mer du kan göra med den också, tajma om en av kammarna? Då ska den ha 2 hk mindre än SXF'en.

Gick det verkligen köra på högsta växeln me den där drevningen?

MM dom är riktigt fina :D vet inte om det gick att köra med högsta växeln i med den drevningen då jag inte körde så mycket ens haha :P Fick papprena idag o där står den på 7kw :D Hm jasså det där om kammarna har jag inte hört nått om, det måste kollas upp :tummenupp

Hm sitter o funderar på inkörning, en del säger ju att man ska köra in hårt o andra att man ska köra lungt. Men kör man bara vanlig enduro borde det väll funka bra?

Last edited:
Sådär första körningen avklarad o jag säger bara vilken hoj! :D Körde nog 1-2 min snabbare på denna än min gammla o då har jag fortfarande lite fjädringsinställningar kvar o sånt så detta kommer nog bli kanon tror jag 8) Så mycket smidigare denna hojen är och körningen blev mycket roligare. Nu ska jag bara justera växelpedal, styret o fjädringen så får vi se hur den känns då, plus att man kan gasa lite hårdare sen också nu när motorn är inkörd :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT