Blev nästan av med hojarna idag

Syftar du på mitt inlägg, att jag skulle vara rasist?
Nej du, tvärtom, men enligt mina erfarenheter & mina bekantas så har det handlat om just det vi snackade om....man blir ganska trött.
Problem med det? Bruschan?

QUOTE=Ravens;5324624]
racism.jpg
[/QUOTE]

Vem, jag?
Det var rent generellt för att jag vill att man även ska tänka efter. Jag bli oxå jävligt trött ibland men jag tänker även efter och försöker förstå och skulle aldrig öppet vräka ur mig och spä på ett förakt. Det tjänar ingen på.

Klart att det inte ligger i generna, men att enbart skylla på fattigdom håller inte heller. Snarare kulturell bakgrund, uppfostran etc.

Helt riktigt och då måste man vara smartare när man använder orden invandrare eller araber i negativ mening för det är en stor grupp.

Den bild du försöker måla upp rimmar dåligt med:

Koranens budskap om det judiska folket är följande: ”Bli (som) apor, föremål för (allas) hån och förakt” (2:66). Koranen underkänner både Gamla och Nya testamentets innehåll och säger om judarna att Allah har gjort dem till apor och svin (5:60).

(...samt hundratals andra verser i koranen)
Intressant...

I min Koran (bok) står det följande på 2:66
"Vi gjorde detta för att ge ett varnande exempel för samtid och
eftervärld och en allvarlig erinran till de gudfruktiga."
vilket stämmer väl överens med
http://quran.com/2/66

Vad beträffar 5:60 så är det rätt att apor och svin finns med i versen, men så mycket mer än så var tyvärr inte rätt.

"Säg: "Skall jag säga er vad som inför Gud förtjänar ett hårdare straff än detta? [Det är vad de gjorde] som, därför att de dyrkade onda makter, drabbades av Guds fördömelse och Hans vrede och som Han förvandlade till apor och svin. Deras läge var sämre och de hade förirrat sig ännu längre bort från den raka vägen." "
http://quran.com/5/60

Inte heller de föregående verserna innehåller något specifikt riktat mot judar.

Så. Fler felaktigheter som ska belysas?

Då jag inte är kristen så borde jag väl räknas som hedning och annat löst folk, fan också..

Men säger du det så får jag väl lita på att det är så dom ser mig.
Nej nej, du räknas inte som löst folk, utan bara som icke troende ;)

Vad en typ tusen år gammal sagobok eventuellt menade om någonting för lika många år sedan (vilket du verkar besitta på gudomlig kunskap om), är väl tämligen ointressant gentemot vad de menar som följer samma bok idag!?
Höll på att skriva mitt inlägg under tiden du editerade ditt.

Jag besitter på inget vis någon gudomlig kunskap om Islam, Koranen, dåtiden eller nutiden. Dock så är det jävligt lätt att visa när människor slänger ur sig lösryckta citat som dessutom är fel. :tummenupp

Last edited:
Blir glad av att se att det faktiskt finns en försvarlig del människor som orkar tänka lite längre än vad näsan räcker härinne, och ur ett sorts mänskligt/empatiskt/humanistiskt (välj själv) perspektiv dessutom.

Tack för att ni orkar!

Lyssningstips: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=793&artikel=4659012

"I kölvattnet av attentaten i Norge frågar man sig hur den världsbild som präglar Anders Behring Breivik skapas. En värld där Norge och Europa hotas av islamisering och där en politisk elit med mångkulturen som täckmantel har tecknat avtal med arabländer om att göra Europa muslimskt. Filosofiska rummet har rest till Oslo för att diskutera verklighetsbilder och vilken roll internet och media spelar för att bekräfta och blåsa upp grumliga tankar."

Intressant...

I min Koran (bok) står det följande på 2:66
"Vi gjorde detta för att ge ett varnande exempel för samtid och
eftervärld och en allvarlig erinran till de gudfruktiga."
vilket stämmer väl överens med
http://quran.com/2/66

Vad beträffar 5:60 så är det rätt att apor och svin finns med i versen, men så mycket mer än så var tyvärr inte rätt.

"Säg: "Skall jag säga er vad som inför Gud förtjänar ett hårdare straff än detta? [Det är vad de gjorde] som, därför att de dyrkade onda makter, drabbades av Guds fördömelse och Hans vrede och som Han förvandlade till apor och svin. Deras läge var sämre och de hade förirrat sig ännu längre bort från den raka vägen." "
http://quran.com/5/60

Inte heller de föregående verserna innehåller något specifikt riktat mot judar.

Så. Fler felaktigheter som ska belysas?

Nej nej, du räknas inte som löst folk, utan bara som icke troende ;)

Höll på att skriva mitt inlägg under tiden du editerade ditt.

Jag besitter på inget vis någon gudomlig kunskap om Islam, Koranen, dåtiden eller nutiden. Dock så är det jävligt lätt att visa när människor slänger ur sig lösryckta citat som dessutom är fel. :tummenupp

Du verkar ha fått tag i den poltiskt korrekta svenska tolkningen av koranen, ...inte den som används av rättrogna kan vi nog utgå från. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=6O1iqHGAVsg

Du verkar ha fått tag i den poltiskt korrekta svenska tolkningen av koranen, ...inte den som används av rättrogna kan vi nog utgå från. ;)

Måste vara samma förlag som skriver Biblarna till http://www.godhatestheworld.com/sweden/index.html

Till framtida debatter är mitt råd att du kollar upp saker du vill låta passera som fakta. Finns mycket gott och pissigt att finna i tex Koranen, men räcker med att du slänger ur dig två tre felaktiga citat för att du ska förlora debaten för gott.:krama

stiffen du får ta upp hojjen i lägenehten å ha den i hallen;) en anledning å ta bort kartongerna å däcken haha;):tungan

hahah hur länge ska du tjata om det där??? dom försvann faktiskt förra veckan, så det så! :)

Du är tyvärr inte ensam "StiFf".Kom ut idag och körde förbi min parkerade bil och sa vad i h_l_te när jag såg att hela sidan på bilen var intryckt av en smitare.Polisen hittade smitaren som visade sig ha en sk nysvensk bakgrund.Min färg satt överallt på deras bil samt en list som de fått med sig när de tydligen varit ute och försökt samla ihop bevisen på vilka de var.Gissa vem som är mer än lovligt piss of just nu. :mad:

Fan va man lackar på sånt där.
Sa dom nåt om han kommer åka på det eller var det oklart vem som framförde fordonet vid krocken? :P

Last edited:
Måste vara samma förlag som skriver Biblarna till http://www.godhatestheworld.com/sweden/index.html

Till framtida debatter är mitt råd att du kollar upp saker du vill låta passera som fakta. Finns mycket gott och pissigt att finna i tex Koranen, men räcker med att du slänger ur dig två tre felaktiga citat för att du ska förlora debaten för gott.:krama

Du vet kanske att det finns ett ANTAL tolkningar och översättningar (och därmed citat) av koranen, ..varav den som är mest representativ för hur Islam generellt utövas idag inte är någon av de mer moderata.
Till framtida debatter är mitt råd att du inte spelar så mycket Allanballanmesserscmitt, för det blir ofta väldigt genomskinligt för de allra flesta.

Hade jag varit dig hade jag &så undrat varför hälften av Malmös judar har flytt fältet, och andra hälften inte vågar bära religiösa symboler offentligt. Är det pga den fredliga muslimska tolkningen av koranen tro, och för att Sverige försvarar "allas" rätt att utöva sin tro & kultur !?

Over out & back to topic för min del.

Hur fan orkar ni diskutera olika tolkningar av islam?
Hoppas du får behålla dina hojar. -Och köps ett billigt larm på Claes Ohlsson eller dylikt.

Du vet kanske att det finns ett ANTAL tolkningar och översättningar (och därmed citat) av koranen, ..varav den som är mest representativ för hur Islam generellt utövas idag inte är någon av de mer moderata.
Till framtida debatter är mitt råd att du inte spelar så mycket Allanballanmesserscmitt, för det blir ofta väldigt genomskinligt för de allra flesta.

Hade jag varit dig hade jag &så undrat varför hälften av Malmös judar har flytt fältet, och andra hälften inte vågar bära religiösa symboler offentligt. Är det pga den fredliga muslimska tolkningen av koranen tro, och för att Sverige försvarar "allas" rätt att utöva sin tro & kultur !?

Over out & back to topic för min del.
Koranen är skriven på arabiska och länkarna jag klistrade in har den arabiska versen ochså, om du ens bemödade dig att klicka på dem. Det finns olika versioner av översättningar, men det finns bara en arabisk version och översätter man korrekt (och får den godkänt av nissarna i Mecka) så är det en officiell översättning.
Vidare finns det drygt 1,4miljarder muslimer världen runt, hade det som du menar varit mest representativt för Islam varit den dominerande tolkningen hade din morsa haft slöja, du hetat Ali och din kuk varit en förhud kortare.
Lär dig arabiska och läs dem eller STFU och sluta klistra in direkt felaktiga citat, löst ryckta ur sitt sammanhang och därigenom försöka debattera för eller emot Islam. Att sen påskina att det är jag som kommer med direkta felaktigheter när jag uppenbarligen visade att dina citat var fel är skratt retande.
Har du mer "fakta" eller har vi nu gått över til pajkastning, namnkallande och annat sandlådeteknik?

Ps, jag hade också lämnat Malmö, vem fan vill bo där?

Och till TS: Araberna stod på parkeringen precis som en snutbil lämnade den? Stämmer det?

Hur fan orkar ni diskutera olika tolkningar av islam?
Hoppas du får behålla dina hojar. -Och köps ett billigt larm på Claes Ohlsson eller dylikt.

Ja alla hojarna är flyttade nu iaf, nu står min ute på landet. Ska försöka få tag på nåt larm till nästa säsong.

Och till TS: Araberna stod på parkeringen precis som en snutbil lämnade den? Stämmer det?

Ja precis!

wooooooot är de sant??! helvete... elefanter kanske kan flyga iaf!;)

Äh tyst med dig, jag behövde ju bara få tummen ur arslet så var det fixat :)

Last edited:
Men ni vet inte ifall polisen redan hade kollat upp dem eller om de bara körde förbi?

Nej, jag har inte hört nånting om det.
Men han som står för garaget hade ringt snuten efter första försöket så jag antar att dom snackade med dom åtminstone och kollade lite.

Nej, jag har inte hört nånting om det.
Men han som står för garaget hade ringt snuten efter första försöket så jag antar att dom snackade med dom åtminstone och kollade lite.

Så ägaren ringer snuten efter första gången, när du tittar till senare så står där araber och en polisbil åker ifrån.
Därför kan det vara rimligt att utgå från att polisen iaf kollat till dessa lite.

Inte för att jag har nån övertro på polisen, men de borde väl ha reagerat de med om dessa araber varit suspekta?

Så ägaren ringer snuten efter första gången, när du tittar till senare så står där araber och en polisbil åker ifrån.
Därför kan det vara rimligt att utgå från att polisen iaf kollat till dessa lite.

Inte för att jag har nån övertro på polisen, men de borde väl ha reagerat de med om dessa araber varit suspekta?

Han ringde snuten efter första gången, när jag kommer dit och möter han för att jag ska flytta hojen så har dom varit där en gång till, och när polaren går ut senare igen och kollar läget så står dom där igen med vanen.
Ja man tycker ju att dom borde snackat med dom iaf

Han ringde snuten efter första gången, när jag kommer dit och möter han för att jag ska flytta hojen så har dom varit där en gång till, och när polaren går ut senare igen och kollar läget så står dom där igen med vanen.
Ja man tycker ju att dom borde snackat med dom iaf
Men faktum blir kort och gott att ni inte vet ifall polisen snackat med dem eller ej?

Dum fråga bara, jag misstror på inget sätt dig och din historia, men hur vet du/ni att dessa araber inte höll på med nån av deras garager? Typ flytta eller vad fan som helst?

Nej det vet vi inte.
Jaa det är säkert rätt många som ska flytta efter kl 12 på natten, vad vet jag.
Men efter 2 inbrottsförsök på kort tid och kort därefter står 4 pers med en van utanför, då känner jag mig rätt säker på det. Men helt 100 kan man ju inte vara, om man inte ringer 118100

Jag har iofs flyttat till efter kl 12 på natten några ggr, och jag är inte arab.
Flyttar KAN ju dra ut på tiden ibland. Oftast alltid.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti