Blev lite glad...

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
... när man suttit nån vecka och letat efter en backspegel till duccen på ebay och det enda man hittat är trasiga beggade speglar för 3-400, inget man vill byta en redan trasig spegel mot. Ny spegel är ju inte att tänka på, 7-800 spänn :(

Knallar igenom Biltemabutiken på jakt efter ett billigt skydd till dragkroken på bilen men vad... Öhm. Exakt likadana speglar som sitter på hojen. Nya. För... 39,90:- styck??

Kände plötsligt att jag hade råd att byta båda då den andra ändå behövde putsas :D
 

jetson

Guest
Är ducce byggt av biltemadelar (men då förstår jag inte varför det är så dyrt med ducce), eller så har tidigare ägare monterat biltemaspeglar :va
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Är ducce byggt av biltemadelar (men då förstår jag inte varför det är så dyrt med ducce), eller så har tidigare ägare monterat biltemaspeglar :va

Bra varumärkesbyggare ;)
Nej det är troligen inte exakt likadana om sitter i original men det är förbanne mig väldigt väldigt nära, så nära att det är värt att spara några hundra.

Mästerkatten: Jodå, vartannat år eller runt var 1000:e mil bör man byta remmar & kolla ventilerna på dem, åtm de gamle så nog är de trogna verkstadsbesökare alltid :D
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top