Blev jag av med lappen?

Kanske inte att sladda med men man kan åka sjukt fort med en Clio på både is och snöiga vägar. Klar fördel mot alla 240´s, 740´s och annat fjant :tummenupp.

Dock inte om man kör fast :D

Hjälpt syster ett antal gånger när dom små hjulen kört fast

Arabdrifting!! HAHAHA!! :tummenupp:tummenupp

Om man byter ut "enstaka sladd i laglig hastighet" mot "arabdrifting" så är man nog närmre sanningen.
Det fanns en bil i bortersta hörnan av parkeringen samt en i rörelse i utkanten, var inte i närheten av någon utav dom i hastigheter över 30.

Nyutexaminerad stod det skrivet i pannan på dem.
Det var iaf vibbarna jag och kompisen fick.
De bad mig inte ens att blåsa bland annat.

Angående Clion så är det något jag försöker rätta till.
Jag är bara människa och har rätt till att göra misstag! :mad:

Kanske inte att sladda med men man kan åka sjukt fort med en Clio på både is och snöiga vägar. Klar fördel mot alla 240´s, 740´s och annat fjant :tummenupp
Men som isbil/vinterbil skulle jag nog föredra en 205 GTI om man ska ha nåt litet och billigt och inte 4wd.

Han skrev dock "sladdbil", vilket är nått annat. :)

Klart man inte gör MEN man klarar sig definitivt bättre ur en olycka om man HAR körkort, oavsett om man är skyldig elller ej.

Nyheter för en sån som dig kanske?

Sån som jag? :va

Behöver man köra så tycker jag det kan vara värt att ta den risken. Sålänge man inte kör vårdslöst, onykter eller annat så är påföljderna löjligt låga

Kanske inte att sladda med men man kan åka sjukt fort med en Clio på både is och snöiga vägar. Klar fördel mot alla 240´s, 740´s och annat fjant :tummenupp

Vad snackaruom?! Min 740 går alldeles utmärkt att köra fort med! :mad:

sålänge kartläsaren inte säger fel...

154278_166635030040585_100000822681089_291621_2090152_n.jpg

Vaffan haru svängt åt helt fel håll för? :hihi

Var ute och övade på att sladda längs några skogsvägar en natt (tid och plats vald med hänsyn till andra).

Kommer till en skitfin S-böj. Bara det att just där (första böjen) var snötäcket knappt existerande så det låg bara lite nysnöat puder över asfalten.
Det där motorsvaga åbäket som är lite halvtungt lastad ville såklart inte ut med bakdelen alls då. Den bygger bara lite mer fart.

Böj 2 var däremot glashal så det understyrde något kopiöst (hastigheten hade inget med det att göra :rolleyes:)

Bifogat

• Bil.png
    Bil.png
    9.5 KB · Visningar: 42
Var ute och övade på att sladda längs några skogsvägar en natt (tid och plats vald med hänsyn till andra).

Kommer till en skitfin S-böj. Bara det att just där (första böjen) var snötäcket knappt existerande så det låg bara lite nysnöat puder över asfalten.
Det där motorsvaga åbäket som är lite halvtungt lastad ville såklart inte ut med bakdelen alls då. Den bygger bara lite mer fart.

Böj 2 var däremot glashal så det understyrde något kopiöst (hastigheten hade inget med det att göra :rolleyes:)

Understyr det med rwd så äre bara att styra ut baken med gasen så brukar det lösa sig. :tummenupp

(om det inte går så hårt att det inte finns en susning att klarat dårå, men då äre bara att ge upp:p)

Det är aldrig förarens fel :D:D:D:D

Men som isbil/vinterbil skulle jag nog föredra en 205 GTI om man ska ha nåt litet och billigt och inte 4wd.
Förutsättningen för att sladda är att motorn orkar dra loss hjulen från underlaget, och där kommer en clio lite till korta ;)

Tack för att ni bekräftar mina misstankar! Men den som lever får väl se..
Skrev iaf inte på nått.

Kör förmodligen bättre utan körkort. Mer incognito lixom. Förhoppningsvis.

Clion går för övrigt utmärkt att sladda med då vinterväglag som bekant inte kräver lika mkt effekt som det gör finlir.
Men visst är man vanare vid att leka sladda med rwd.

Var själv ute å "arabdriftade" häromdagen på en parkering, med hela familjen i bilen... DET kanske kan hävdas vara vårdslöhet, eller bara familjekul. Barnen tjöt av glädje, frun av ilska :banana

Det där låter bekant på något sätt... Räcker inte ens med att förklara att man trafikövar för ökad säkerhet och fordonskännedom. Kidsen älskar det dock! :banana

Klart du blir av med kortet! Inte just för att du kör clio, utan att äga/köra en ränå i allmänhet tyder på dåligt omdöme ;)

Fast för sladdandet tar dom inte kortet... De kan ja inte tänka mig, har aldrig hänt vad jag vet och hade aldrig hänt om det varit en erfaren polis.

Dikeskörning tyder på kassa framdäck ;)
Och vafan, skylla på att det inte fanns nån effekt, vad har du kopplingen till? Bara smälla full gas och sparka till pedalfan o sen styra satan med motorn på varvstopp :yoparty

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet