Blev jag av med lappen?

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Vintersladdade med clion igår på en jättestor öppen parkering.
Tyvär såg snutten det och stoppade mig.
Konversationen inleddes med:
-Det här blir dyrt va?
-Vi kommer ta körkortet från dig.
:eek!

Efter lite auktoritärt skådespel medelst ficklampa i fejjat och diverse frågor samt en lång jävla snackpaus( kan bara gissa att de diskuterade Premier league/ deras nya hemmabiosystem) så släppte de iväg mig med körkortet intakt och sa att de kommer skriva en rapport som blablablastyrelsen kommer fatta beslut om inom några veckor, "men de kommer förmodligen ta mitt körkort".

Obotlig optimist som jag är så misstänker jag att de släppte mig med ett försök att skrämma mig till att vara en mer laglydig bilist.
Om inte: hur länge kan de tänkas sitta på körkortet mitt?

Det hoppas jag verkligen, kör man Clio har man visat bristande omdöme.

Nej, för att vara lite seriös ett tag så tror jag inte det, inte om det var en tom och öde parkering och dom såg någon enstaka sladd i laglig hastighet.

Du kan ju alltid överklaga och hävda att du ville lära dig att häva en sladd och tränade på ett därför lämpligt ställe utan övrig trafik.

En parkering är ju inte ute i trafiken - hur hade de tänkt få det till grov vårdslöshet, vilket krävs för indragning? Det var nog bara nyligen utexaminerade tomtenissar som skulle visa sig tuffa...

Du skulle gett snuten en örfil och dragit en fuckyoubörnout där ifrån med en långfinger hälsning ut genom rutan!!:yoparty

• Gilla
Reaktioner: VBK
Om man byter ut "enstaka sladd i laglig hastighet" mot "arabdrifting" så är man nog närmre sanningen.
Det fanns en bil i bortersta hörnan av parkeringen samt en i rörelse i utkanten, var inte i närheten av någon utav dom i hastigheter över 30.

Nyutexaminerad stod det skrivet i pannan på dem.
Det var iaf vibbarna jag och kompisen fick.
De bad mig inte ens att blåsa bland annat.

Angående Clion så är det något jag försöker rätta till.
Jag är bara människa och har rätt till att göra misstag! :mad:

håller man på med såna huliganfasoner som att sladda på en parkering ska man inte ha körkort :mad:

(jag tror ingenting kommer att hända, men man vet aldrig med poliser och transportstyrelser)

nää.. de ville garanterat bara skrämma dig.

De sa de skulle skicka lite grejer jag gjort på hojen till åklagare så skulle jag nog bli av med lappen därigenom... har inte hört något från dem än...

..det var i september.

nää.. de ville garanterat bara skrämma dig.

De sa de skulle skicka lite grejer jag gjort på hojen till åklagare så skulle jag nog bli av med lappen därigenom... har inte hört något från dem än...

..det var i september.

Bli inte förvånad om det tar 2 år för dom att utreda..

Om du inte skrev en autograf på rätt linje, så kan du säkert sova lugnt...:tummenupp
Var själv ute å "arabdriftade" häromdagen på en parkering, med hela familjen i bilen... DET kanske kan hävdas vara vårdslöhet, eller bara familjekul. Barnen tjöt av glädje, frun av ilska :banana

Q5 med urkopplad elektronik är nästan lika kul som Imprezan.... :D

Skrev du på något? Om inte så har du inte tagit del av någon delgivning *förenklad?* så även om det handlar om en rapport till Länsstyrelsen där de avgör ditt öde så kommer du inte råka ut för att de tar lappen av dig.
Om detta har ändrats så ligger det åt andra på din lott att skicka in körkortet efter att ha svarat på brev från Länstyrelsen.
Behöver jag nämna att du inte svarar på dessa? Du kommer först få ett standardbrev troligtvis, sen ett rekommenderat. Du tar givetvis inte del av några av dessa och inom 24 månader från brottets datum så äger du ditt körkort igen.

Så säger mina erfarenheter, och jag tror att det stämmer ganska bra för dig.

Det absolut troligaste är att de bara ville skrämma dig.

Clio

Bortsett från oexisterande motor så är Clio en utmärkt sladdbil

Kanske inte att sladda med men man kan åka sjukt fort med en Clio på både is och snöiga vägar. Klar fördel mot alla 240´s, 740´s och annat fjant :tummenupp
Men som isbil/vinterbil skulle jag nog föredra en 205 GTI om man ska ha nåt litet och billigt och inte 4wd.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D