Blev ett år äldre igår (med en "bonus")

Supermoto skrev:
2393256 *suck* Blev ett år äldre igår...

Som olja på bakhjulet fick jag böter idag. 116 på 90. :argpådato
Nog fan har de resurser att låta tre fetton (två klart överviktiga iaf) stå med lasern på en 14 meter bred väg utan trafik men med viltstängsel halv tio en söndagskväll men inte fan kunde de bry sig en jävla sekund när min R6a blev stulen ur mitt eget hus :mad:
Till råga på allt fick jag ju min varning från jävla länsstyrelsen för typ sex månader sen (en var 99 på 90 förbi en jävla kamera på en raka på E18, man känner sig ju jävligt kriminell alltså) så nu blir man ju utan kort ett tag :huvet

Denna tråd är mest till för att jag just nu är jäkligt sur för att jag kommer få mitt kort återkallat men mest för att jag är upprörd över polisens s.k knappa resurser. Vad sägs om att försöka bekäma den riktiga brottsligheten, se mitt exempel ovan.
Ni som tycker att jag ska sluta gnälla och ta mitt straff kan hålla käft för det gör jag. Det som stör mig (förutom att de ens svar där såklart) är att hade jag velat dra dem hade jag LÄTT kunnat göra det. En snubbe med laser står ute i vägen ca 50m från sin MC medans en annan sitter upptagen med annan stackare som kört lite fort. De hade inte ens hunnit starta sina motorer på kanske 20s. Hade jag bara struntat i att stanna hade jag bara behövt stå på lite (körde A4 TDI automat) i en knapp kilometer och sen hade de varit bortblåsta.
Slutsats: hade jag varit såpass kriminell att jag inte velat stanna hade de inte kunnat göra nåt åt det = de står fan ta mig bara där för att sno stålar från "svensson" och göra det blixtsvårt för mig att leva mitt liv, dvs utan körkort.

Vilket parti ska man rösta på för att A) få bort hastighetstalibanerna från VTI osv (om det ens går) och B) polisen ska fokusera på riktig brottslighet ??

PS Det enda vettiga de gjorde var att låta mig blåsa :tummenupp
Gubbfan som skrev pappren påpekade t.o.m att "det här blev ju en fin lite försenad födelsedagspresent" när han såg mina födelsedata :finger

Grattis Gamlo!
Rösta på vevpartiet!

Trist med kortet. Själv fick jag min bil sönderslagen och stereon som de stal hittade jag på blocket i Örebro. Polisen la ner eftersom det inte gick att utreda brottet.
Kul att se sin stereo på blocket dagen efter den blivit stulen.
Kan nämnas att de samtidigt stal en bil och gjorde inbrott i en annan.
Den stulna bilen behöll de för teknisk undersökning och kollade DNA på ölkapsyler som tjuvarna hävt i sig. Undrar om det inte finns en viss koppling mellan sopan i Örebro och biltjuvarna.:rolleyes:
Men tydligen inte. Det är ju faaan så mycket viktigare att kolla så att ingen åker för fort. Nollvisionen är rättshaverist!

Stoffy!--> Jag hyr dina muskler någon timme nästa gång jag är i Örebro.
Så se upp Peter W.! Jag vet var du bor.

Supermoto skrev:
2393256 *suck* Blev ett år äldre igår...

Som olja på bakhjulet fick jag böter idag. 116 på 90. :argpådato
Nog fan har de resurser att låta tre fetton (två klart överviktiga iaf) stå med lasern på en 14 meter bred väg utan trafik men med viltstängsel halv tio en söndagskväll men inte fan kunde de bry sig en jävla sekund när min R6a blev stulen ur mitt eget hus :mad:
Till råga på allt fick jag ju min varning från jävla länsstyrelsen för typ sex månader sen (en var 99 på 90 förbi en jävla kamera på en raka på E18, man känner sig ju jävligt kriminell alltså) så nu blir man ju utan kort ett tag :huvet

Denna tråd är mest till för att jag just nu är jäkligt sur för att jag kommer få mitt kort återkallat men mest för att jag är upprörd över polisens s.k knappa resurser. Vad sägs om att försöka bekäma den riktiga brottsligheten, se mitt exempel ovan.
Ni som tycker att jag ska sluta gnälla och ta mitt straff kan hålla käft för det gör jag. Det som stör mig (förutom att de ens svar där såklart) är att hade jag velat dra dem hade jag LÄTT kunnat göra det. En snubbe med laser står ute i vägen ca 50m från sin MC medans en annan sitter upptagen med annan stackare som kört lite fort. De hade inte ens hunnit starta sina motorer på kanske 20s. Hade jag bara struntat i att stanna hade jag bara behövt stå på lite (körde A4 TDI automat) i en knapp kilometer och sen hade de varit bortblåsta.
Slutsats: hade jag varit såpass kriminell att jag inte velat stanna hade de inte kunnat göra nåt åt det = de står fan ta mig bara där för att sno stålar från "svensson" och göra det blixtsvårt för mig att leva mitt liv, dvs utan körkort.

Vilket parti ska man rösta på för att A) få bort hastighetstalibanerna från VTI osv (om det ens går) och B) polisen ska fokusera på riktig brottslighet ??

PS Det enda vettiga de gjorde var att låta mig blåsa :tummenupp
Gubbfan som skrev pappren påpekade t.o.m att "det här blev ju en fin lite försenad födelsedagspresent" när han såg mina födelsedata :finger

Aaah lider med dig, men grattis i efterskott.. Det är säkert samma "laserpickapatrull" som jag råkade ut för förra sommaren. Ett gäng äldre, överviktiga örebropoliser? Mig tog de strax söder om laxå, jag brassade på i den vidunderliga hastigheten 126km/h på 90-väg med räcken och knappt nån trafik. Men det räcker ju. Fick 2månader utan kort och ett par tusen böter. Där de stog hade de vinkat in nästan alla bilar som kom, så de som skrev böterna hade fullt upp, bilar köade för sin bot. Så hade jag inte velat stanna (trodde jag skulle klara kortet så jag stannade) så hade det gått bra, ingen av bilarna stog redo att ta upp nån jakt.
Håller med, resurserna verkar läggas lite fel, här sitter man, har blivit bestulen på två husaberg på kort tid, bilen min är sönderbruten och utan stereo och visar man sig i trafiken blir man av med körkort och således jobbet.. Lite överdrivet men så känns det ju nästan. :mad:

Men det klart dom lägger krut på fortkörare...
Först det ouppnåeliga, nollvisionen...
Sen så kostar det väldigt lite att skjuta med laser.
Utdelningen är god.
De Svensson flesta stannar.
Dom behöver inte utreda ett skit eftersom de flesta erkänner.
Staten får in cash...
Enkel ekvasion... Lite jobb och mycket pengar...
Så kan jag jobba också...

Sen att det suger och är så j*vla felprioriterat är inte politikerna intressrade
av... Det är ju lättförtjänta pengar till statskassan!

Alla andra brott utom narkotika och mord läggs ner i brist på bevis...
Ett utmärkt exempel, två för mig kända brottslignar kliver in på jobbet för att
plocka med sig lite Pc. Jag ringer snuten som naturligtvis inte har tid.
Stoppar dom små fånen på vägen ut, dom börjar naturligtvis springa och
med en mäkta irriterad Per efter... Få tillbaka den ena av de två väskorna
dom tog... Ringer snuten igen och frågar vart i hlvt dom är och berättar
vilka som gjort och allt... Gör sedan en riktig anmälan och namnger dessa och
säger att jag känner dom sen plugget... Kan peka ut dom och vet vart dom bor och allt... Vad händer?? Ärendet läggs ner i brist på bevis....
Då tappade jag ALLT förtroende för rättsväsendet...

[Rant mode off]

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back