Blev ett år äldre igår (med en "bonus")

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
*suck* Blev ett år äldre igår...

Som olja på bakhjulet fick jag böter idag. 116 på 90. :argpådato
Nog fan har de resurser att låta tre fetton (två klart överviktiga iaf) stå med lasern på en 14 meter bred väg utan trafik men med viltstängsel halv tio en söndagskväll men inte fan kunde de bry sig en jävla sekund när min R6a blev stulen ur mitt eget hus :mad:
Till råga på allt fick jag ju min varning från jävla länsstyrelsen för typ sex månader sen (en var 99 på 90 förbi en jävla kamera på en raka på E18, man känner sig ju jävligt kriminell alltså) så nu blir man ju utan kort ett tag :huvet

Denna tråd är mest till för att jag just nu är jäkligt sur för att jag kommer få mitt kort återkallat men mest för att jag är upprörd över polisens s.k knappa resurser. Vad sägs om att försöka bekäma den riktiga brottsligheten, se mitt exempel ovan.
Ni som tycker att jag ska sluta gnälla och ta mitt straff kan hålla käft för det gör jag. Det som stör mig (förutom att de ens svar där såklart) är att hade jag velat dra dem hade jag LÄTT kunnat göra det. En snubbe med laser står ute i vägen ca 50m från sin MC medans en annan sitter upptagen med annan stackare som kört lite fort. De hade inte ens hunnit starta sina motorer på kanske 20s. Hade jag bara struntat i att stanna hade jag bara behövt stå på lite (körde A4 TDI automat) i en knapp kilometer och sen hade de varit bortblåsta.
Slutsats: hade jag varit såpass kriminell att jag inte velat stanna hade de inte kunnat göra nåt åt det = de står fan ta mig bara där för att sno stålar från "svensson" och göra det blixtsvårt för mig att leva mitt liv, dvs utan körkort.

Vilket parti ska man rösta på för att A) få bort hastighetstalibanerna från VTI osv (om det ens går) och B) polisen ska fokusera på riktig brottslighet ??

PS Det enda vettiga de gjorde var att låta mig blåsa :tummenupp
Gubbfan som skrev pappren påpekade t.o.m att "det här blev ju en fin lite försenad födelsedagspresent" när han såg mina födelsedata :finger

AndreasNo skrev:
2393265 vart tog dem dig?!
Vid atletippen strax söder om Örebro på Norrköpingsvägen.

EDIT: Kollade just trafikjuristen.se och hans generella tabell över upprepade brott säger att jag får två månaders återkallelse :censored

ah okey, bra.. den vägen åker jag inte till jobbet :D ...

förlitar mig på min tur varje dag till o från jobbet.. hoppas på att polisen håller sig till dem ställena dem brukar stå på o inte byter ställe...

Supermoto skrev:
2393293 Vid atletippen strax söder om Örebro på Norrköpingsvägen.

EDIT: Kollade just trafikjuristen.se och hans generella tabell över upprepade brott säger att jag får två månaders återkallelse :censored

indraget körkort för 116 på 90 väg? hur kommer det sig? eller var det något annat mer i fallet?

moha skrev:
2393317 indraget körkort för 116 på 90 väg? hur kommer det sig? eller var det något annat mer i fallet?
Måste vara upprepad förseelse. Har råkat ut för samma sak...:4skrika

Grattis i efterskott, dock inte till böterna. Hoppas du slipper bli av med kortet.

moha skrev:
2393317 indraget körkort för 116 på 90 väg? hur kommer det sig? eller var det något annat mer i fallet?

EDIT: Kollade just trafikjuristen.se och hans generella tabell över upprepade brott säger att jag får två månaders återkallelse

Allt står i första inlägget...
En 99 på 90 (kamera på raksträcka på E18),
en 73 på 50 (mitt i skogen utanför stan) och
en 65 på 50 (dubbelfiligt åt båda hållen inne i stan med staket mellan = 0 risk att skada andra i den OERHÖRDA hastigheten)

Jag har fått böter för trasig baklampa en gång och åkt på olovlig en gång.
Glömde, åkte på böter för en bussfilskörning också!
Aldrig har jag varit sur på lagen eller ordningsmakten för det.

/H

Håller tummarna för dig att du får behålla kortet. Inte kul när farbror blå är i farten, blev själv av med mitt kort för 3 år sedan när jag på en 50 väg körde om en vägsnigel som tvunget skulle hålla max 25, brände om snabbt satan för att komma förbi kvickt eftersom att det var inne i stan, givetvis stod farbror blå och satte lasern på mig när jag körde om :(. Spak som man blev så stanna man ju o hoppades på det bästa, men dom snodde kortet ändån oavsätt vad jag sade. Fick vara utan det i 2 månader. Var i juni månad så den sommaren blev ju mest skit.

Grattis i efterskott även om det känns lite surt nu för dig.

fy fan vad taskigt. jag har bara ett råd. flytta till Malmö. här kan vi köra fort (inte för fort) utan att bli tagna. det är så mycket annan brottslighet att polisen inte hinner med oss.

lycka till hoppas allt löser sig, och grattis i efterskott.:)

fi fan... jag väntar bara på att jag ska åka dit så jag kan börja ta det lite lugnare.. (tror tyvärr inte jag fattar att ja ska hålla hastigheten förrns ja åker dit)... snittar väl 140 till o från jobbet o åker runt me jobb-bilen alldeles för fort när ja jobbar :s

AndreasNo skrev:
2393421 fi fan... jag väntar bara på att jag ska åka dit så jag kan börja ta det lite lugnare.. (tror tyvärr inte jag fattar att ja ska hålla hastigheten förrns ja åker dit)... snittar väl 140 till o från jobbet o åker runt me jobb-bilen alldeles för fort när ja jobbar :s
Det är väl så, när man "åker dit" eller bara man ser en målad bil så går det lugnt och enligt skyltar en stund (nån som provat hålla 50 från roslagstull mot bergshamra nån gång ? )
Själv har jag bara otillåten trafik (bussfil) och tänkte först bita ihop och köra hela race:et i tingsrätten mm, men erkännde när det lagt sig. (eller att det va så jäkla mycke papper som kom)

Men klar grabben e sur och vill spy ut lite galla. Surt är det iaf

/D

Supermoto skrev:
2393256 *suck* Blev ett år äldre igår...

Dagen jag fyllde 20 blev jag efter en kortare "jakt" tagen i 130 på 50-väg. Jag kollade inte i speglarna så jag visste inte jag hade nån efter mig haha. Klarade mig dock med en fet moralkaka för att jag fyllde år :)

Hoppas du klarar lappen...

Gustav O skrev:
2394013 En kompis fick böter i Italien. För att han körde för långsamt. :lol

För övrigt tror jag att både jag och Jalle är delaktiga i att du åkte dit, med tanke på var du blev tagen och var jag bodde förut. :pannkyss

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2367683&postcount=64
På nåt knepigt vis kunde jag förstå att DU hade nåt med det här att göra... :cpparty :wiggle

Dessutom är en av de andra fortkörningarna en annan SH'ares fel.
Hade lånat "Stoffy"s Golf (den har drag) för att hämta min hoj som står hemma hos just honom. Lite bråttom till träningen gjorde att man stog på lite. Gubbfan med laser står och gömmer sig bara 400m hemmifrån honom. Efter det vanliga skitsnacket säger gubben som skriver pappren att "ja, så går det när man alltid kör för fort" - "jaahaaaa" säger jag lite frågande men tänker inte mer på det. Sen kommer jag ju på att det är såklart de som bor där som klagat på den röda golfen som Stoffy alltid blåser fram i på den vägen. Men har han åkt dit? Självfallet inte!

jag blev oxå ett år äldre.. på samma dag som du... :tungan
Men jag kommer A L L T I D vara ett år yngre!!! :D

:tuttar Du skulle varit tjej... då slipper man böter... :tuttar

:rofl :rofl

Puss!!!

Bifogat

• Polisen_vs_ISSI_1-0.JPG
    Polisen_vs_ISSI_1-0.JPG
    104.5 KB · Visningar: 168
Hej issi, en massa grattiskramar och en puss på dig på din stora dag!

Jaja spunkmoto, du kan få en du med då eftersom du är så himla go...puss!

Supermoto skrev:
2393256 *suck* Blev ett år äldre igår...

Se det possitiva i det hela.
Ett år äldre = billgiare försäkring :hihi

Min TL försäkring sjönk 50% (måånga tusenlappar...)när jag gick från 34 - 35 :cpparty

:hej

Supermoto skrev:
2394181 På nåt knepigt vis kunde jag förstå att DU hade nåt med det här att göra... :cpparty :wiggle

Skyll på Jalle som inte har koll på var jag bor. :pannkyss

Supermoto skrev:
2394181Dessutom är en av de andra fortkörningarna en annan SH'ares fel.
Hade lånat "Stoffy"s Golf (den har drag) för att hämta min hoj som står hemma hos just honom. Lite bråttom till träningen gjorde att man stog på lite. Gubbfan med laser står och gömmer sig bara 400m hemmifrån honom. Efter det vanliga skitsnacket säger gubben som skriver pappren att "ja, så går det när man alltid kör för fort" - "jaahaaaa" säger jag lite frågande men tänker inte mer på det. Sen kommer jag ju på att det är såklart de som bor där som klagat på den röda golfen som Stoffy alltid blåser fram i på den vägen. Men har han åkt dit? Självfallet inte!
:rofl
Så typiskt!

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back