...blev en 520... till sist.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Då har man kommit hem från en lååååååång resa ner till centrala delarna av Schweden. Vi startade fredagkväll, åkte ner för en något lustig uppgörelse...
Jag skulle köpa en 520sx, 6vxl, elstart, E-reg, mm, Leffe skulle sälja sin pärla, en exc 525 till part 3 och kanske köpa en Husa -04 från part 4... typ. (orkar inte hålla koll på alla parter...) Steffe följde med som moraliskt, humoristiskt och körmässigt stöd. En klippa.
Sen skulle jag köpa en uppsättning motardhjul i grannstan.
På nåt lustigt vis lyckades vi alla enas om att träffas i V-ås.
Viss förvirring uppstod om vem som hade vilken relation till vad, vem och varför...
Sen att det kom tre galna norrlänningar från långt borta som hette "Jesse, Leffe och Steffe"... Lika bra att späda på fördomarna...
Hur som helst, alla verkade nöjda efter affärerna och alla verkade ha fått rätt saker.
Nu är jag TOTALT ruinerad, har både sömn och näringsbrist (totalt ca 24 tim bakom ratten, vi 3), men nöjd. Hoppas jag är det även fortsättningsvis.
SX:en är ingen direkt skönhet, men verkar gå bra.
Jag är riktigt impad av motorgången och växellådan (jaja, vikten oxå).
Har bara LC4 å Duke att jämföra med.
Eftersom det är en SX har den crossystemet på, det bör väl räcka ganska långt?
Men vad kan man göra åt fjädringen (utan att lägga ut för mkt $) för att få den så bra som möjligt för motard?
Andra tips?
Sen: Om nån har en exc-lampa med plastbihang billigt så är jag intresserad.
Även av dubbdäck. Vintern kan ju dra ut på sig och jag är KÖRK*T!!!!!!!
Ja. Ska bifoga nån bild sen när jag vaknar och har kameran i näven.
Kan ta ett tag.
Nu ska jag lägga mig bland de delar jag fick igenom lägenhetsdörren och zzzzzoooooooova.


*
 
Skoj,

Lägg inte ut några pengar på fjärdringen Direkt, gör det när du lärt känna hojen å du tycker att den börjar suga.

Eller e jag bara snål :dummer
 
Tja, jag skulle iofs säga att du kan utgå ifrån att du behöver byta fjädrar fram iaf. Det går att köra med de de har men nåt kul är det inte.
Fjädrar e billigt dock. Under laxen och bak kan du vänta med ett tag till du har mer cash osv. Bakfjädringen går att köra med bättre dessutom.

Kul att du fått tag på en schysst hoj.

Daniel...
 
Ska du bara köra bana i år Holy??
Elelr ahr du lampor och sådant på din oxå?
 
PutteLiten skrev:
Ska du bara köra bana i år Holy??
Elelr ahr du lampor och sådant på din oxå?

Troligtsvis så blir det bara bana, åandra sidan är rätt så sugen på en Husa -04
men jag tror att jag väntar in nya KTM 650n och kör med det jag har fram till dess.
 
:(

Förstog inte varför du sålde din 660, den var väll rätt fet? :va
 
Holy Rider skrev:
Troligtsvis så blir det bara bana, åandra sidan är rätt så sugen på en Husa -04
men jag tror att jag väntar in nya KTM 650n och kör med det jag har fram till dess.

FEGIS :arsele
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top