Blev det nåt med import...

Jag är inne på att köpa en begagnad (tramp)cykel från USA/Canada, av privatperson.
Om jag hittar någon som vill/kan skicka dvs...
Kan jag undkomma moms & tull om privatpersonen helt enkelt skriver "gift" på paketet?

Har jag förstått det rätt om det kan bli problem ifall paketet försvinner då det står gift på paketet, dvs kan mina pengar kan gå i sjön?
Eller..om man använder sig av det rekommenderade paypal (vilket jag inte har en aning om hur det fungerar?), kan jag vara lugn då?

Många frågor :gnissla

Sist jag läste en importtråd, speciellt USA så tipsade jag om att ta hem den som reservdel(ar) eller som "Så nu är din hoj lagad o trimmad..." för att slippa just moms o tull.

Någon som provat? Jag vet det funkar inom andra områden :D

Sist jag läste en importtråd, speciellt USA så tipsade jag om att ta hem den som reservdel(ar) eller som "Så nu är din hoj lagad o trimmad..." för att slippa just moms o tull.

Någon som provat? Jag vet det funkar inom andra områden :D

Kan funka om du inte tänker registrera den sen.
Alla fordon måste förregistreras i tullen, gör de inte det så kan du inte registrera den senare.

Men för banhoj, plocka ner den i delar i USA och frakta den i delar.
Du måste betala moms ändå men kan säkert skriva ner värdet betydligt och därför betala mindre. Slipper helt gör du tyvärr inte.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard