Blatteförmedlingen... Är det ok att säga Blatte nu då eller?

newstead skrev:
Rasist.

IronMike skrev:
--

Sist jag jobba på mitt andra jobb, så kom det en iranie till entren, han ropa "brorsaaan" efter mig, jag vände mig om å sa "jag e inte din bror", då sa han "men ey kompis", då sa jag "är inte din kompis heller.." - då kalla han mig för rasist :) men då sa jag "jag är inte svensk heller. Sen kunde han inte fortsätta, han försökte få ur sig ngt, men det var stop

:hihi
Konstigt att dom där jävlarna aldrig anpassar sig till svenska jävla normer. :hihi :rolleyes:

crashtestdummy skrev:
Konstigt att dom där jävlarna aldrig anpassar sig till svenska jävla normer. :hihi :rolleyes:
Lika mkt som dom ogillar att kanske bli kallade för blatte el. dylikt, så tar jag illa upp om jag blir kallad brorsa eller kompis när dom inte känner mig. Det är deras "hood-snack", inget jag pysslar med.

:huvet

IronMike skrev:
FYFAN!

Ringde till Ystad idag för att beställa hem en grej till lagret..........

Det gick inte att prata med dom...bad dom att brassa i helvet å la på luren. Skickade pm istället, hoppas dom förstår rikssvenska i skrift.

Värre än danska.

--

Sist jag jobba på mitt andra jobb, så kom det en iranie till entren, han ropa "brorsaaan" efter mig, jag vände mig om å sa "jag e inte din bror", då sa han "men ey kompis", då sa jag "är inte din kompis heller.." - då kalla han mig för rasist :) men då sa jag "jag är inte svensk heller. Sen kunde han inte fortsätta, han försökte få ur sig ngt, men det var stop

:hihi

HAHAHAHA! :rofl

Var det du som var trögfattad?
Eller var det de som inte förstod vad du sa?

Tippar på första. :tungan

newstead skrev:
Rullebör är inte ett svenskt ord men likförbannat finns det i skånskan :fatta!
Slutsats: Skånska är inte svenska :fakta

Vad är norrländska isf?

stoooffe skrev:
War-psycho skrev:
Rasist är du ändå om du firar svenska flaggan, eller sjunger nationalsången på skolavslutningen. :D

Äh, förresten, rasist är du för att du är svensk helt enkelt. :tummenupp
Trodde fan det var ett skämt när jag läste det i tidningen förra året.
Det är ett sånt jävla daltande med dem att de har det svårt osv men itne skall väl vi anpassa oss efter dem i vårt land?
Förra året?
Så var det även -91 på på min skolavslutning.
Om Sverige och dess symboler är så rasistiskt, varför tar vi överhuvudtaget in invandrare då?
Vi kanske ska sjunga "Hello Africa" av Dr.Alban stället? Det e ju "stabilt". :D

Edit: Personligen stör jag mig inte på invandrare, däremot på dessa idiotpolitiker som leker SM i politisk korrekthet.
Det är dom som skapar dessa spänningar, jag har ju t.ex. aldrig hört en invandrare som inte vill sjunga nationalsången på avslutningen.
Det är svenska byråkraters påfund. :tummenner

Last edited:
mp_87 skrev:
Haha, varför slutar trådarna alltid med ett invadrar-dilemma ?
Ordet invandrare byttes väll ut mot "person av icke svensk härkomst" :tungan
Stör mig mer på dialekter än personer som bryter på svenska.
Är man född i sverige kan man väll fan lära sig skippa dialekterna.
Är man inte född här eller bor i områden med mycket personer av icke svensk härkomst är det mer förstligt.
Sålde min camaro förra året, det första jag sa till killer var, "fan vad träligt väder vi har".
Han tittade på mig som om jag vore från planeten mars... Så jag antar att jag är lika rutten som alla andra... Och stava kan jag itne heller

MikkE skrev:
Så sant så!!
Och nu börjar vi få in namn som Abdallahulialla i namnsdagskalendrarna... hmm :va

Torkel, Styrbjörn, Agda & Svea är exempel på namn som jag tror är Svenska.

Andreas, Annika & Fredrik är exempel på importerade namn.

I framtiden kanske Abdullah upplevs som lika svenskt som Andreas, känns säkert skrämmande och hemskt nu, men vi överlevde att assimilera namnet Andreas i.a.f.

lorkan skrev:
Nu tog jag också åt mig. Skånskan är den vackraste dialekten utav de alla.

Hur uttalar en skåning ordet TALPEDAGOG. ??... "tauöulpeddagaöug"

Pinky skrev:
Är detta rätt eller fel? För mig är det fel!

Tycker vi ska behålla Sverige för vad det är idag och låta invandrarna anpassa sig efter våra stadgar m.m.

Anser någon att detta är rasistiskt tycker jag det är sorgligt, det bevisar dessutom vad det är jag försöker få sagt med detta inlägg.

:tummenupp ...exakt så ska det vara...bra sagt. :Bugar

Herkules skrev:
Istället för att säga
- ja vad kan jag hjälpa dig med. (Problemet löst)

Ja, varför måste så många vara så j-la dryga när man träffar folk som är och vill vara trevliga.

:7peta :banana

Blatteförmedlingens definition av Blatte.
"" En blatte är en individ med svenskt eller utländskt ursprung, som bor i Sverige och har andra kulturella kompetenser än den svenska. En blatte kan ofta flera språk, känner till minst en annan kulturs seder och bruk, har god insikt och förståelse för andra kulturers sätt att tänka och vara. Blatten kan ha erhållit denna kompetens från långa utlandsvistelser eller nära umgänge med individer som brukar denna andra kultur i vardagslivet. Blatte är således ett ord som passar in på väldigt många svenskar såväl som invandrare.

Vad är Blattekompetens?
Blattekompetens är en definition av hur stark kompetens individen har i ovan nämnda egenskaper och kunskaper. Det finns ännu ingen överenskommen blattekompetensskala. Den håller på att arbetas fram och vi tar gärna emot dina förslag.

Exempel på möjlig definition.
-För en nyinflyttad individ som vuxit upp i ett annat land, arbetat med en för det landet unik bransch och anammat dess seder och bruk i minst 20 år, skulle man kunna utgå från att den individen har en 5:a i blattekompetensskalan.""

Saxxat just ur nämnda artikel av trådskaparen. :tummenupp

Last edited:
Undra om en arbetsförmedling för bara 'svenskar' skulle vara lika okej?
Sen när man ändå håller på förmedlar man bara vita svenska män. Alla andra göra sig icke besvär. Åh vad populär och omtycket man skulle bli.

War-psycho skrev:
Förra året?
Så var det även -91 på på min skolavslutning.
Om Sverige och dess symboler är så rasistiskt, varför tar vi överhuvudtaget in invandrare då?
Vi kanske ska sjunga "Hello Africa" av Dr.Alban stället? Det e ju "stabilt". :D

Edit: Personligen stör jag mig inte på invandrare, däremot på dessa idiotpolitiker som leker SM i politisk korrekthet.
Det är dom som skapar dessa spänningar, jag har ju t.ex. aldrig hört en invandrare som inte vill sjunga nationalsången på avslutningen.
Det är svenska byråkraters påfund. :tummenner

Jag tycker att nynazisterna har störst skuld i det, om de inte hade försökt stjäla vår nationalsång och vår flagga, hade ju ingen associerat svenska nationalsången eller svenska flaggan med rasism. Var gång de står i Sala å viftar med flaggor och gastar om svenskfientlighet, ökar "dessa spänningar", som du nämnde.

Om vi böjer oss och förbjuder att sjunga tex nationalsången vid vissa tidpunkter, vinner ju nazisterna. Då blir sången mer och mer deras.

Sen kan man också undra, va fan ska man sjunga nationalsången på en skolavslutning för ? :va

lorkan skrev:
Jag tycker att nynazisterna har störst skuld i det, om de inte hade försökt stjäla vår nationalsång och vår flagga, hade ju ingen associerat svenska nationalsången eller svenska flaggan med rasism. Var gång de står i Sala å viftar med flaggor och gastar om svenskfientlighet, ökar "dessa spänningar", som du nämnde.

Om vi böjer oss och förbjuder att sjunga tex nationalsången vid vissa tidpunkter, vinner ju nazisterna. Då blir sången mer och mer deras.

Sen kan man också undra, va fan ska man sjunga nationalsången på en skolavslutning för ? :va
Så bara för att nynassarna börjar vifta med svenska flaggor och sjunger nationalsången så börjar "vi" associera allt svenskt med rasism? Snarare är det så att fega rektorer, politiker och annat löst folk inte vågade stå upp och behålla sånt som representerar landet och dess invånare (inklusive nysvenskar).

Varför ska man fira julafton? Eller midsommar? Man sjunger väl nationalsången på skolavslutningen som en hyllning till landet som skolan man just slutat är en del av. Och som en tradition.

lorkan skrev:
Jag tycker att nynazisterna har störst skuld i det, om de inte hade försökt stjäla vår nationalsång och vår flagga, hade ju ingen associerat svenska nationalsången eller svenska flaggan med rasism.
Nu tänker du som en äkta politiker.

Så om nassarna vill använda Sveriges flagga & nationalsång i deras syfte, så ska vi låta dom göra det? Är det inte att erkänna deras sak då ?

Då kan väl jag börja gasta om att sporthojsloggan är min rassesymbol, så kan jag få den?

Eller ska vi kanske istället stärka vårt grepp om våra symboler, så ingen annan kan besudla dom med sina åsikter?
Och låta folk förstå att svenska flaggan står för Sverige, och inte nazism.

Det är först när vi ger upp svenska flaggan till nassarna, som den blir rasistisk.

(Som du säger längre ner i ditt inlägg.)
Men det är inte nassarnas fel (att dom e korkade), utan politikerna & byråkraterna, som spelar dom rätt i händerna.

Last edited:
I Sverige är nationalism något fult, det gör att flaggan inte är så poppis. I andra länder är nationalism "da-shitt" så att säga.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra