GSXR1100R
The older i get the faster i was
Byt koppling från 3 till 2 backars, byt kopplingstrumma mot en som har kylvingar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Andreas70 skrev:Det går inte alls att se på ramen!
Kolla istället om kopplingstrumman har 4 eller 6 hål.
Nihleen skrev:Hej. Min B1a kommer i mitten Maj
Undrar hur långt avståndet är mellan tankkåpan och själva tanken. Någon som vet det?
jompe4 skrev:Vad jag förstått ang. kylningen beror detta tillstörsta delen av luftfickor(i kylvattnet alltså) i cylindern med överhettning som följd. Någon som vet vad uppdateringen är på den med "bättre" kylning?
Fassberg skrev:Den nya modellen har även flera och större klhål i kopplingstrumman
Kopplingsslir ger värme, om den inte kyls med en bra fläkt så blir motorn varmare, ett avluftat kylsystem är A&O.jompe4 skrev:Men kopplingen har ju inget med att göra om motorn överhettas.... missförstår vi varandra![]()
Tackjompe4 skrev:Hurra.
Nu har jag varit o hämtat 2st Blata kopior. Allt har varit över förväntan och jag måste tacka ALEX på www.minimotos.nu för trevligt, ärligt och proffesionellt bemötande. Jag kommer rekomendera alla att handla av er!!!
Ang. hojen har jag hittils varit mycket belåten. Efter allt jag har hört om dålig koppling, har kinesarna nu beslutat sig för att skicka med en extra koppling samt 1 extra bakdrev m. kedja. Mycket värt tycker jag. Tyvärr har jag inte hunnit att justera kopplingen än, då jag tycker den griper vid för högt varvtal. Men med 2 kopplingar kan man ju experimentera hur länge man vill...
Kan också meddela alla som undrar...: enligt bilmätare skjuter den lilla rackaren upp mig(90kg) i 90km/h och min kompis(hoj nr2) går lika fort och accelerationen är bättre än förväntat.
Finns det något negativt??? Tja, om man tycker att justera bromsar, lägga lite gummimatta under tanken och lite tråkigt monterade däck är negativt, så visst. Men allt är enkelt löst och jag är mycket nöjd.
Nu kommer största delen av körningen ske på en nerlagd gokart bana med obegränsade öppettider( bry er inte om att fråga var, för vi är lagom många som vet var den finns), samt förhoppningsvis på Lockarp så snart det går...
Hoppas kunna få liv i denna tråden nu, när jag vet att ALEX har gett ut många fina hojar till många lyckliga människor.....
Mvh JoakimCarlsson
WWW,minimotos.nu
![]()
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |