Blandade gatharlisar drar grus flattrackstyle!

Wiseguy skrev:
2606076 Var detta ett Amerikanskt försök till Speedway..?
:D
Asså... Du måste hem och läsa på tror jag. :D Jänkarna har kört Flat Track längre än vi har kört Speedway i Europa vad jag vet.

Flat Track körs på ovalbana men betydligt större än vad vi kör Speedway på i Europa. Jänkarna kör på packad jordbana/ oljegrus och mest med 4-växlade Harley XR750 V-Twin. Samtliga amerikanska RR-förare på 70-/och 80-talet var sprungna ur Flattrack-racingen. Flattrackförarna ligger i runt 200km/t innan böjen och har fötterna på pinnarna för det mesta. Hår på bröstet tycker jag..
http://video.google.com/videoplay?docid=-4774376394470736039&q=flat+track

Här tex Kenny Roberts gamla tvåtakts Yamaha TZ 750 flattracker han lärde sig på innan han började med RR. http://home.san.rr.com/h2hester/graphics/tz750.jpg

Vad är ni för historielösa moderatorer på SH egentligen? :hihi

Hilsen
/J
 
Last edited:
haha, va roligt! Kul att dem körde med orginal hojjar!
Lite extra kul att ingen tog sig förbi roadking klumpen : )
(eller vad modellen heter)
 
Ser nästan ut som roadkingen går omkull i sista kurvan när han blir omkörd.
 
druid skrev:
2606208 Ser nästan ut som roadkingen går omkull i sista kurvan när han blir omkörd.
Det är bra skit ändå . Klumpen väger 350 kg torr, komplett med fotplattor. :D
 
druid skrev:
2606208 Ser nästan ut som roadkingen går omkull i sista kurvan när han blir omkörd.

Ja det såg ut som han klota..va väl ca 350 kg över kroppen..man såg ju vem som va Jörgens favvo..

Jörgen hur går det me "nya" sothore projektet ?
 
kul me ninja skrev:
2606223 Ja det såg ut som han klota..va väl ca 350 kg över kroppen..man såg ju vem som va Jörgens favvo..

Jörgen hur går det me "nya" sothore projektet ?

Det går som det ska, beställt mao. Nästa år blir det 6-pet och 820 cc i varje burk. Ramen ber om nåd redan... ;)
/J
 
Jörgen Karlsson skrev:
2606228 Det går som det ska, beställt mao. Nästa år blir det 6-pet och 820 cc i varje burk. Ramen ber om nåd redan... ;)
/J

Låter ju bra ska bli kul att se i vår..har några "burton" rör du kan förstärka ramen med..:D
 
kul me ninja skrev:
2606235 Låter ju bra ska bli kul att se i vår..har några "burton" rör du kan förstärka ramen med..:D
Lägg undan några Burton-kopplingarna åt mig broder. ;)
 
Haha! Humor! Speedwaylopp med HD's. :rofl :lol

Edit: Jag skulle vilja se samma lopp med supersporthojar!
 
Jag är rädd att jag måste säga som så att hur länge de än har gjort det där i USA så ser det lika värdelöst ut. Man ser hur knuttarna bökar runt dom där stora åbäkena och det är konstigt att dom inte lägger sig i en stor hög allihop i första kurvan.
 
Jäklar vad fränt :yoparty Dirttrack med Electra :tummenupp

EDIT: Alltså en HD är nog bättre än man tror... Mycket bättre. :) Man kan ju iaf inte säga att de skulle vara låsta till spikraka asfalterade vägar när man ser sånt här...

Nä! Prexist!
Har är ngt att bita i för alla plastnipponsporthojposersmedvitapjuckochhemfiladeknäpuckar "The main V-twin event!" :hihi
http://www.youtube.com/watch?v=siMb1ybAZk8

/J
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top