Blade vs. ZX9

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag är i hojköpartankar och det lutar mest åt CBR 900 -96 och uppåt och ZX9 -98 och uppåt.

Det verkar ju finnas gott om billiga CBR´er som passar min budget även om dom är fina. Helst vill jag ha en som är kraschad från början så jag slipper bry mig när jag lägger omkull.

Det jag ska ha cykeln till är mest busåka, bakhjul, stoppies mm. Den ska säkert gå bana ett par ggr med.

Är det nån som kört båda som kan beskriva skillnaden? Jag har provat en CBR 97 litegrann, och en ZX9 -99 litegrann. Min uppfattning är att Kawan går MYCKET bättre än Hondan. Men det finns misstankar om att Bladen ifråga inte är riktigt 100% som den ska.

Stuntoffer som man är har man ju även sett att alla jänkare kör Honda, nästan ingen Kawa. Det gör mig lite förbryllad....

Sista frågan: Hur stor skillnad är det på CBR före och efter 96?

Tackar, men det är mer vilken skillnad man "känner" än den som står på pappret jag är ute efter.

på pappret så ligger cbr'en på rätt mycket mer vrid än zx-r. ungefär 90 mot 70 nm.
det borde väl va rätt gött att han när man ska slanga.
bara en liten notis.
jag har inte kört någon av dom så jag har inget att komma med annars.

jag kollade på mcpoolen och såg att min hoj ska ha så gott som samma maxvrid som en zx-9r. det kan väl ändå inte stämma?

Last edited:
ZX9R eller Blade... Pest eller kolera. Jag hade valt ZX9-an.

Rigge skrev:
Han har en 929:a, dom är för dyra.

Gandalf: Japp, säg till när du vurpat och säljer för 45.

Oki..
Vurpade nyss med enduron och vred sönder knät..
Så gathojen lär jag inte åka mer med iår..

Mattias skrev:
ZX9R eller Blade... Pest eller kolera. Jag hade valt ZX9-an.

Jämfört med en ZXR känns det som en lätt huvudvärk. Det som finns att välja på är väl en R1 isåfall, men jag har fått för mig att dom är för klena för att vurpa med. Nå annat lämpligt kommer jag inte på.

zx9 är väl inte riktigt en "sporthoj" utan mer en sporttourer vad jag förstår.
I alla tester man läser och de åker bana eller på annat sätt hårt så får den bakläxa medans om de åker landsväg så får den plus.
Kawa har helt enkelt inte presenterat sin hoj i 1l sportklassen ännu.

Silwer skrev:
I alla tester man läser och de åker bana eller på annat sätt hårt så får den bakläxa medans om de åker landsväg så får den plus.

Nja... det spelar väl mindre roll egentligen, det är jag och inte hojen som sätter begränsningarna på bana. Men det är ju ett gäng R1.or å sånt som fått smisk på Rörken av gammelkawan så...

Silwer skrev:
Vad är det för skitsnack??? zx9 är väl sporthoj om något?? har du kört nån själv? har du åkt med nån som kan köra hoj? funkar utmärkt både på landsväg o bana, går o stunta med oxo om man vill det

Silwer skrev:

Om inte Ninjan e en sporthoj under jag vad du gör på SPORTHOJ.COM.

Med din "Sporthoj" :tummenupp

Rigge skrev:
Jämfört med en ZXR känns det som en lätt huvudvärk. Det som finns att välja på är väl en R1 isåfall, men jag har fått för mig att dom är för klena för att vurpa med. Nå annat lämpligt kommer jag inte på.

ZX9-or är tåliga. De senaste veckorna har jag sett TRE såna åka i diket. De har varit körbara efteråt, allihop.

Mattias skrev:
ZX9-or är tåliga. De senaste veckorna har jag sett TRE såna åka i diket. De har varit körbara efteråt, allihop.

Hehe... jag har inte planerat att åka i diket, även om det kan hända.... Däremot så vet jag att det kommer bli repgt, sprickor och annat hyss. Det är lite väl jobbigt med en 00. Fast det är klart att det kan hända nå värre också.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back