Blade 1134XX Fighter

Vad blir det för röv ?

Sorry om du redan skrivit det, kan ha missat.

Tror faktiskt inte jag har skrivit det nu när du säger det, blir en r6 -07 bakdel fast mkt kortare än orginalet. alltså mkt mindre sadel.

Bifogat

• Enkelsitskuts_race_R6_06.jpg
    Enkelsitskuts_race_R6_06.jpg
    13 KB · Visningar: 99
Det kommer nog att bli skitsnyggt!!! Kommer du att bygga sadel själv då eller?? Snyggt bygge också!:yoparty

Kommer att utgå från en orginal sadel modifieringarna gör jag själv, ev. så kommer den kläds av nån som vet vad dom håller på med, men jag ska pröva själv först.

Fick alldeles nyss reda på att fälgarna är lklara så det blir till att hämta dom i helgen

Är de hos Christer du ska hämta fälgarna?
jag ska dit och hämta mina saker i helgen så ja kan ev. ta med mig dina saker också om du vill, ska ner till Sundsvall och hämta nya framskärmar som jag fick med bilen som jag köpte så ja kan köra dom ända ner.. bara att du hör av dig :tummenupp

Är de hos Christer du ska hämta fälgarna?
jag ska dit och hämta mina saker i helgen så ja kan ev. ta med mig dina saker också om du vill, ska ner till Sundsvall och hämta nya framskärmar som jag fick med bilen som jag köpte så ja kan köra dom ända ner.. bara att du hör av dig :tummenupp

Nä det är inte han som har dom, utan polarn har tagit med sig dom hem men tack för att du frågade.

Kommer att utgå från en orginal sadel modifieringarna gör jag själv, ev. så kommer den kläds av nån som vet vad dom håller på med, men jag ska pröva själv först.

gör du underarbetet på sadeln bra så är de inte så svårt o klä.
en häftpicka en värmepistol o lite tålamod så blir de :tummenupp

gör du underarbetet på sadeln bra så är de inte så svårt o klä.
en häftpicka en värmepistol o lite tålamod så blir de :tummenupp

Får hoppas på att det är så enkelt:)
Ja den här helgen vart förstörd oxå hoj mässigt sätt, inga delar lr ja dom flesta delarna kom men lagren till svingen var restade och det var ju dom som jag behövde för att kunna fortsätta:mad:

Får hoppas på att det är så enkelt:)
Ja den här helgen vart förstörd oxå hoj mässigt sätt, inga delar lr ja dom flesta delarna kom men lagren till svingen var restade och det var ju dom som jag behövde för att kunna fortsätta:mad:

kollat med SKF? jag köpte mina lager där, utom nållagret till svingen den tänker jag återanvända

Äntligen har man fått skita ner sig lite:)

Har skruvat både igår och idag och det blir mer imorrn, känns som att det börjar bli lite sressigt nu, har iallfall fått i alla lager och tätningar överallt nu fick upp den i depåstöden igår, krängt på nya däck på fälgarna monterat och linat upp framhjulet monterat bromsoken, han även få dit gas, broms och koppling det var väl gårdagens bravader det.
Idag tog man tag i elen klippte, klistrade och förlängde lite här och var gick betydligt lättare att montera datorn än vad jag trodde så nu är allt sånt ur världen förutom inkoppling av blinkers då:) det var väl vad man hunnit med idag lite städning av garaget har det även blivit.
Imorrn så ska vatten och oljekylaren på plats hade jag tänkt sen är det lite vänte tid igen på lite grejjor, drivpaketet, fotpinnar, ljuddämpare, kuts och undertail, bakljus, stålomspunna bromsslangar, backspeglar och blinkers.
Är lite göra kvar ändå:)

Bilder då naturligtvis här kommer en bunt:tummenupp

Äntligen uppe i depå ställen igen.
img47b71844d8004.jpg

Fälg och bromsar på plats.
img47b7184d62f21.jpg

img47b718541cbb9.jpg

img47b7186e22035.jpg

img47b71865b8469.jpg

Bakhjul på plats provesoriskt till drivpaketet kommer.
img47b718795ebb5.jpg

img47b7188185eb2.jpg

img47b7188bca6f3.jpg

Lyset på plats, framskärmen ligger bara där provesoriskt.
img47b718a2c4ed0.jpg

Kylare och grenrör på plats.
img47b718a92cae5.jpg

img47b718b39e373.jpg

Gashandtag och koppling på plats.
img47b718be6f68f.jpg

img47b718c519930.jpg

img47b718ca2b3b2.jpg

--------------------------------------------------------------------------
Dag 2.

Vlket strul:)
img47b718cfb9e4b.jpg

Den här delen på härvan är omgjord.
img47b718daa3992.jpg

Det funkar:tummenupp
img47b718d514ef8.jpg

img47b718dfb9292.jpg

Kabelhärvan och tändspolar på plats.
img47b718f6a1189.jpg

Några blder innan jag släckte och gjorde kväll.
img47b718e573e97.jpg

img47b718eaf3ed4.jpg

img47b718f04533a.jpg

Metodiskt ordning och reda.
Sjysst !:tummenupp

Den kommer att bli så jävla fet.. Helt rätt... Bra jobbat

Tacktack siktar på en feting:)

Ser ju ut som en ny hoj! Fint!

Det är idén med det hela:tummenupp men det tar tid med alla små grejjor om man vill ha knullputs på prylarna:)

Metodiskt ordning och reda.
Sjysst !:tummenupp

Faan när jag börjad plocka fram alla grejjor som låg i pallstället som skulle plockas på hojjen så vart jag ju mörkrädd nästan, men tar man en sak i taget och inte tänker på allt annat så går det bättre än man tror.

Last edited:
Skulle behöva hjälp med en grej, om ni kollar på den här bilden så ser ni att lyset pekar åt höger ska det vara så? det sitter exakt i centrum på gaffelbenen men det verkar som fästena inte är likadana och att det ska vara så?
Har det nått med ljusbilden att göra?
Är helt omöjligt att få det att peka rakt fram utan att bygga om orginal fästena.

Bifogat

• PICT27621.jpg
    PICT27621.jpg
    54.6 KB · Visningar: 212
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT