Blade 00 - lite frågor inför köp

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00
Hittade en blade 00 för ett riktigt bra pris och har lite frågor..

Upplever ett tickande ljud från motorn - är det normalt? Den ska in på stora 2400 service nu, jag antar att de kollar ventilspel o sånt då..

Vid stillastående med motorn igång kunde jag vid ett tillfälle inte alls peta i neutral, den hoppar direkt till tvåan, trots upprepade försök. Normalt eller bör jag kolla upp koppling/växellåda på ngt sätt?

Hade tänkt mig en cbr1000rr egentligen, men även denna är ett lyft från min förra hoj, och så sparar man många sköna slantar..

Tack!

Tickandet är inget att vara orolig för, om de nu inte är tickar väldigt högt...svårt att höra härifrån. :)

Problem att få i neutralen har jag inget minne av att jag hade, men jag har svårt att se att de ska vara något att oroa sig över...sålänge de inte är så konstant.
Ibland kommer man ju i ett mellanläge där lådorna kan bete sig lite skumt...oftast räcker de ju att rulla hojen någon meter så går de lättare.

Tackar.. köpte den. Härligt med ny leksak... :banana

Bifogat

• DSC00067a.jpg
    DSC00067a.jpg
    93 KB · Visningar: 55
Last edited:
Krippa skrev:
2299942 Tickandet är inget att vara orolig för, om de nu inte är tickar väldigt högt...svårt att höra härifrån. :)

Problem att få i neutralen har jag inget minne av att jag hade, men jag har svårt att se att de ska vara något att oroa sig över...sålänge de inte är så konstant.
Ibland kommer man ju i ett mellanläge där lådorna kan bete sig lite skumt...oftast räcker de ju att rulla hojen någon meter så går de lättare.

Kopplingen gick sönder idag (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127750) så det stämde nog att något var konstigt med det.. förhoppningsvis försvinner symptomen när det e fixat :tummenupp

vad fick du ge för den?

ahh nä fan keligt som fan när sånt här händer. lite petigt å kontakta säljaren med tanke på priset :confused: , fixa problemet å du har en svinkul hoj hoppas det löser sig :tummenupp

abethebabe skrev:
2304100 ahh nä fan keligt som fan när sånt här händer. lite petigt å kontakta säljaren med tanke på priset :confused: , fixa problemet å du har en svinkul hoj hoppas det löser sig :tummenupp

Näfan, säljaren kan omöjligen ha vetat om detta, hade bara dålig timing..
Skulle ta mig ner till södra sverige nästa vecka men nu får det bli flyg istället.. det enda tråkiga. Annars ser jag bara det som en kul grej.. att ge mig på en koppling känns lite överkurs men vafan, jag låtsas som om mitt liv hänger på att det görs rätt. :va

Instämmer med "Svinkul hoj", är grymt nöjd :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back