Blackbird el Hayabusa - förnuft el känsla? Hjälp mig välja!

Hojar handlar till stor del o känslan, tänk dig att du sitter o fikar. Vilken hoj vil du vila ögonen på?

Tveklöst så hade jag valt en Hayabusa igen...... jag är inne på min andra Busa...
man sitter som en kung & den är pålitlig i alla väder... har aldrig haft ett enda strul med dem.
Fungerar fint på landsvägen & bankörningar trots sin vikt & hjulbas.....

Annars kanske en zx12 skulle passa? :tummenupp :busakiller :D
Titta på en som är nyare än -02
http://www.motorsports-network.com/kawasaki/02mc/zx12r.htm

Nu börjar vi närma oss den "bästa" hojen... ;) Dessutom ett mellanting mellan BBn och Busan i körställning. Passar väl bra i det lilla landet lagom :fyllisar

Denna kan vara trevlig och läsa: Review

After seven years of ruling the streets, the Hayabusa has been deposed by the more-powerful and better-refined Kawasaki ZX-14. The big Ninja took a clear win in two out of three categories, so we must anoint the 2006 Kawasaki ZX-14 Ninja as the new king of the street.

Jag har kört och jämfört alla dessa :) Det är alla utomordentligt bra och trevliga hojar. Man måste bara bestämma vad man primärt är ute efter (körstil, syfte mm mm)...

Precis som vanligt gäller...prova, prova och prova... :tummenupp

Koltrasten känns slö och seg, gammal helt enkelt men är naturligtvis ett utomordentligt touringlok, Busan är som flera sagt bättre på allt annat men rysligt ful enligt min smak. Tror det är väldigt svårt att dräpa en Busa utan en massa överladdning så motorn kan nog betraktas som skottsäker och Koltrasten är nog inte så långt efter.

Körställningen är mer "upprät" på Koltrasten vilket jag inte gillade och den kändes inte lika bergstadig som jag är van.

Det är nog bäst att provköra båda och därefter välja.

Koltrasten känns slö och seg, gammal helt enkelt men är naturligtvis ett utomordentligt touringlok, Busan är som flera sagt bättre på allt annat men rysligt ful enligt min smak. Tror det är väldigt svårt att dräpa en Busa utan en massa överladdning så motorn kan nog betraktas som skottsäker och Koltrasten är nog inte så långt efter.

Körställningen är mer "upprät" på Koltrasten vilket jag inte gillade och den kändes inte lika bergstadig som jag är van.

Det är nog bäst att provköra båda och därefter välja.

finns ju snyggare hojar än hayabusa helt klart,antingen så älskar man den eller så hatar man den,jag älskar den för den är vacker och så jävla rå.
det enda som är tråkigt är att ingen vill köra race längre pga alla vet vad en hayabusa är för något :D

finns ju snyggare hojar än hayabusa helt klart,antingen så älskar man den eller så hatar man den,jag älskar den för den är vacker och så jävla rå.
det enda som är tråkigt är att ingen vill köra race längre pga alla vet vad en hayabusa är för något :D

Oh ja men det finns mycket fulare med :-D

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1305458843.368661.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1305458843.368661.jpg
    17.7 KB · Visningar: 91
Oh ja men det finns mycket fulare med :-D

*hrmpf* :lol

hayabusa-throw.jpg

Vad hände -03?

2000: Unrestricted, weak clutch
2001: Restricted, weak clutch
2002: Restricted, numerous minor revisions aimed at making it smoother and better handling, bigger fuel pump.
2003: Radial brakes
2004: 32 bit ECU
2005: All black option

:)

jag skulle valt busan.

har kört min i ett par år. en sommar (original). jag lovar du blir inte besviken.

några tips är att köpa ett förhöjt kåpglas,stålomsbundna bromsslangar fram och en växelindekator sedan är den komplett :yoparty

skön hoj att åka långt på, går att köra ifrån sporthojar på kurviga vägar utan några problem:tummenupp bönepallen är klart godkännd för långa turer med passagerare.

Kan någon hjälpa mig med serviceintervallen för Hayabusa -99--07? Vid vilka miltal är det stor service med ventiljustering mm?

Provkörde bägge igår. Blev inte direkt lättare. Två jättefina hojar, fast helt olika karaktärer.

Busan: Välskött, kittad, en hel del extrautrustning men precis på gränsen till stor service. Lite högre "vill ha"-faktor.

Pippin: Lägre mil, servad, mint condition, 2 år nyare.

Ni som kört bägge, har Busorna alltid en mycket "råare" motorgång (svårt att beskriva skillnaden med ord)?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT