Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Hej gott folk.
Har blivit övertalad att bygga en turbokonvertering på en -97ans BB med förgasare.
Lång historia om eländet men nu väl framme att försöka få den att gå så går den fett.
Den verkar trycka ut soppa ut ur munstycke och airjet då trycket i flottören verkar vara på tok för högt!
Byggt plenum av plåt (ful som stryk) med Pitårör med en innerdiameter på 8mm och 4,5 mm hål borrat i röret och det går inte rakt igenom utan bara mot luftströmmen från turbon.
Har även en slang rakt ner i anslutningen mitt i förgasarbryggan som trycksätter trottlarna.
Någon som kan berätta vad jag gjort för fel när den går tokfett?
Provat bestycka ner till 110 i huvudmunstycke men får et A/F värde som snabbt rusar förbi 10:1 och neråt!
Så nånting är ju fatalt fel!
Turbo ska Peter hålla på med och inte jag. PUNKT
Har blivit övertalad att bygga en turbokonvertering på en -97ans BB med förgasare.
Lång historia om eländet men nu väl framme att försöka få den att gå så går den fett.
Den verkar trycka ut soppa ut ur munstycke och airjet då trycket i flottören verkar vara på tok för högt!
Byggt plenum av plåt (ful som stryk) med Pitårör med en innerdiameter på 8mm och 4,5 mm hål borrat i röret och det går inte rakt igenom utan bara mot luftströmmen från turbon.
Har även en slang rakt ner i anslutningen mitt i förgasarbryggan som trycksätter trottlarna.
Någon som kan berätta vad jag gjort för fel när den går tokfett?
Provat bestycka ner till 110 i huvudmunstycke men får et A/F värde som snabbt rusar förbi 10:1 och neråt!
Så nånting är ju fatalt fel!
Turbo ska Peter hålla på med och inte jag. PUNKT