Blått grenrör ktm 660

speedruch

mano
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
none
Håller på å kikar på Ktm 660 på blocket.

En del har väldigt blåa grenrör?
VAd beror det på? skadligt?

Orkar inte söka ska iväg å kika på en imorrn:)

Ngn vänlig med kunskap?

Det är inte ovanligt att det blir "blånat" som det kallas, du kan ju tänka dig hur varmt det blir:tummenupp köööp ktm!

Mvh

Tror inte jag sett en enda ktm utan blå krök. Jo... min första 640. Men det var för att den var ny. Typ 1 timma senare var den blå.

Den var alltså ny och orginal. Och hade blå krök.

/Lucky9

Jag tror nog man skall försöka vara liiiite nyanserad här nu. Hur långt är ett snöre typ alltså....

Blå krök.... följdfrågan blir - hur långt bak då ? Att den är blå i själva böjen och att det slutar någonstans precis efter den rätat ut sig är inga problem. MEN, är den blå en decimeter eller tre till så är risken stor att den går snålt/varmt.

En orginal 660 med orginal ljuddämpare funkar med orginalbestyckningen. MEN, har du någon form att öppnare ljuddämpare och öppnad luftburk så bör du bestycka om - både låg- och högfart - och gå upp ett steg eller två på båda. Var ett tag sen jag bestyckade LC4'or men leta här på SH - det finns trådar om det.

.

Jag tror nog man skall försöka vara liiiite nyanserad här nu. Hur långt är ett snöre typ alltså....

Blå krök.... följdfrågan blir - hur långt bak då ? Att den är blå i själva böjen och att det slutar någonstans precis efter den rätat ut sig är inga problem. MEN, är den blå en decimeter eller tre till så är risken stor att den går snålt/varmt.

En orginal 660 med orginal ljuddämpare funkar med orginalbestyckningen. MEN, har du någon form att öppnare ljuddämpare och öppnad luftburk så bör du bestycka om - både låg- och högfart - och gå upp ett steg eller två på båda. Var ett tag sen jag bestyckade LC4'or men leta här på SH - det finns trådar om det.

.
Tack
Det var det här jag ville få bekräftat. Min nya:banana e blå en bit bak. Bara avstrypt. Ska kolla hur det ser ut med bestyckning.

Smäller lite ibland vid motor-broms. Fågan e hur fan man märker om de blir bättre. kröken e ju redan blå liksom.

Last edited:
Ok.
Nuvarande setup 48/168 nål på fjärde från topp

smäller ibland vid gasavslag
Hojen e endast avstrypt.
Denna setup verkar funka.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back