Blåst av SH-medlem

Status
Ej öppen för fler svar.
Rigge skrev:
Ett halvår har han ju haft...
Självklart försvarar jag ingen här, undrade bara om detta att starta en tråd om saken var det bästa. Ett gammalt hederligt telefonsamtal hade kanske fungerat bättre.

Sen är det viktigt att vara *väldigt* tydlig när man gör affärer över nätet. Det är lätt att folk missupfattar saker och ting (särskilt om de vill missuppfatta :rolleyes:). Brukar själv köra nåt i stil med: "Det här datumet postar jag paketet, det här datumet överför du x kronor på konto y" osv.
 
Han är ju ganska aktiv enligt hans senaste inlägg. Senast idag postade han ju nåt. Riktigt dålig stil.
 
Emmi skrev:
Han är ju ganska aktiv enligt hans senaste inlägg. Senast idag postade han ju nåt. Riktigt dålig stil.

Han har i princip ett inlägg per dag sedan i december, längre än så orkade jag inte kolla. Det borde väl betyda att man i allra högsta grad är aktiv som du skriver.
 
d1ce skrev:
Han har i princip ett inlägg per dag sedan i december, längre än så orkade jag inte kolla. Det borde väl betyda att man i allra högsta grad är aktiv som du skriver.
Jo, men det är ju inte alla här som använder PM. Därav alla "xxx har PM"-trådar. Äsch, strunt samma förresten. Vi får väl låta personen ifråga försvara sig iaf först och se vart det leder.

Att bryta ett avtal genom att inte betala är i vilket fall som helst mkt dålig stil.
 
Fasen vilken dålig stil, ett halv år senare så säger han som du sa "jag behöver dem inte mer" vilken grym idiot säger jag bara.... Vi är inga senila idioter här som inte kan lista ut att du kanske redan har läst/studerat igenom dem bökerna?!

Tycker du ska göra något åt det för detta drar ju ner på förtroendet pga honom här inne, exempelvis hos mig så ökar ju nu säkerheten ifall jag någon gång ska skicka något till någon här som man inte känner till 100% och kanske DU inte får grejorna/bökerna av mig för jag är för rädd att inte få pengarna?
 
Att tänka på vid försäljning:

*Muppradar på
*Pengarna först


Kräv ränta på pengarna!
 
Undra om det är ok att "köpa" hans utannonserade skyddsutrustning nu och lämna tillbaka allt efter säsongen...?
 
berggren_martin skrev:
Jo, men det är ju inte alla här som använder PM. Därav alla "xxx har PM"-trådar. Äsch, strunt samma förresten. Vi får väl låta personen ifråga försvara sig iaf först och se vart det leder.

Att bryta ett avtal genom att inte betala är i vilket fall som helst mkt dålig stil.

Jo, det är väl sant, men att döma av hans svar så tror jag han läst de PM som skickats.

Jag tycker det är sjukt dålig stil när vi istället kan hjälpa varandra och underlätta en hel del.
 
Funderar på att om inte man ska ta och tillverka ett "betyg" system på medlemmarna, där man äver ser vilka som röstat vad på personen för att se till att folk inte bara skojar runt o sätter minus 10 i betyg eller nått.

T.ex ett "kommentarsystem". Där man betygsätter på en skala från 1-10 och sen även kan få lägga in en Kommentar om köpet/försäljningen.

Vore detta nått?
 
Swedie skrev:
Funderar på att om inte man ska ta och tillverka ett "betyg" system på medlemmarna, där man äver ser vilka som röstat vad på personen för att se till att folk inte bara skojar runt o sätter minus 10 i betyg eller nått.

T.ex ett "kommentarsystem". Där man betygsätter på en skala från 1-10 och sen även kan få lägga in en Kommentar om köpet/försäljningen.

Vore detta nått?

Helt klart, låter som en bra idé!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top