Blåst av Fc-moto???

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Måste bara kolla med er här om det finns någon som har handlat
från www.fc-moto.de och inte fått sina varor?

Jag beställde varor för över 4000:- för 3 veckor sedan. Fick ett svar för över en vecka sedan att en artikel var restad till slutet av förra veckan. Fortfarande så har jag varken fått några varor eller svar på mina sista 3 mail där jag har ifrågasatt var beställningen har tagit vägen.

Blir förbaskad på företag som ger sjutton i att svara på frågor. Trodde att denna firma var seriös, men så verkar det inte.

Måste ju tillägga att varorna också betalades via Visa.
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag har aldrig läst att det vart några problem med dom. Mer än att dom kan vara sega på att svara på mejl. Har handlat därifrån själv utan problem.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
3+ veckor? Jag hade muttrat men knappast startat en tråd...

Får du inga svar på mailen? Vad begär du av källarfirmorna egentligen? De gick inte på Handelshögskolan helt enkelt....

Jag klassar dig som överkänslig drama queen:födelseda
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag beställde en jacka förra året men efter fyra veckor blev jag less och avbeställde när dom inte svarade på mail. Efter sex veckor kom jackan med posten men då sa jag åt killen som levererade den "Nej, nej, den där avbeställde jag för flera veckor sedan." så han tog och skickade tillbaka den.

Efter en dryg vecka fick jag ett argt mail från FC-Moto där dom frågade varför jag skickat tillbaka. Svarade bara att jag avbeställde för över tre veckor sedan och att ni måste ha svåra problem med er logistik.

Det var min dåliga erfarenhet.

Min bra erfarenhet var när jag köpte ett par skor. Dom dök upp efter en vecka och jag behövde inte ens betala... :va
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
de kommer så småningom.. tid har du ju, säsongen har inte börjat än (2011) ;)
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Lyft luren och ring dem. De pratar engelska fast lite knackigt....
Jag har beställt flera gånger och endast en gång strulade. F ö nöjd. :)
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Vänta eller ring. Du har inte, eller kommer inte, bli blåst. Ta en bira, sätt på någon trevlig film/brud/kombination därav och ta det lugnt istället.
 

Söderen_

Hooray för the boobies!
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Brutale 1078RR
Jag beställde en arai rx-7 corsair som tydligen var restad. nästan 4 veckor senare kom en rx7-gp alltså nyare och dyrare modell på posten med ett mail där dom ursäktade sig och kompenserade mig. Mycket nöjd trots väntan.

/A
 

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Ort
Stockholm city
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Ja exakt som de andra säger. Tog länge för mig och jag ringde därefter dit eftersom jag inte
fick svar på mail. De var trevliga och sade att varan skulle komma in om en vecka
så jag bad om att få den avbeställa och så beställde jag nytt via sidan (eftersom jag hittat annat jag ville ha) och de skickade den dagen/dagarna efter.

Mvh;
humper
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Jag beställde ett skinnställ av fc-moto. Efter 3mån!! Ringer dom och frågor om jag vill ha stället. Har då redan köpt ett nytt ställ på annat håll för länge sedan:)
 

Tiias

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
nära Mantorp Park
Hoj
Hade en CBR1000RR -08
Verkar vara gott & blandat här.
Både min sambo och jag har beställt flera gånger, och det har fungerat klockrent varenda gång.
Ska jag kritisera någon så är det denna däringa UPS som kan åka hem till en 3 ggr. utan att ringa innan, för att sedan ifrågasätta varför ingen är hemma mitt på dan?? Tilläggas bör, att, våra mobilnummer har stått på fraktsedeln :va :huvet
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Jag beställde ett skinnställ av fc-moto. Efter 3mån!! Ringer dom och frågor om jag vill ha stället. Har då redan köpt ett nytt ställ på annat håll för länge sedan:)

Lite surt bara att behöva ligga ute med mer än 4000:-. Om jag hade vetat att det skulle ta sån tid så hade jag köpt från någon annan. Visst... priserna är kanon, men då får man inte heller ha bråttom.

Hade tänkt köra en del till innansäsongen är över, men det verkar skita sig.
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Vet inte hur ofta man läser att folk betalar i förskott.. Varför?
Sen grinar de och svär när de upptäcker att de blivit blåsta..
Varför har man så bråttom med att veva iväg sina pengar?
Förstå att man inte bryr sig om man har så mycket pengar att man använder de som isoleringsmaterial i mc bootsen eller som fodring i skinnstället dessa kalla dagar :D

När skall folk lära sig att ALDRIG betala i förskott på en internet butik.
Möjligen om man handlar med ett visa kreditkort, för då kan du reklamera köpet genom Visa.

Finns det inget annat betalningsalternativ, då luktar det kameraexperten och då väljer man en annan butik.

FC-Moto är ingen bluffbutik, de kan vara lite vimsiga ibland men du får garanterat dina grejer för bra pris dessutom.

Håller med ovanstående, ta en bärs och koppla av.. :tummenupp
 

Räserperra

Var dig själv, alla andra är upptagna
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Ingarö
Hoj
YAMAHA FZR 1000 1992
FC-moto funka för mig. Synd bara att de anlitar DHL, de är inte proffsiga.. Tar en jävla tid. Beställde prylar via E-bay till hojen som skickades med Schenker och där är det ordning.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
har du förskotts betalat? isåfall får du skylla dig själv... om inte köp nån annan stans då.
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
dom är sjukt dåliga på engelska både verbalt och skriftligt, men i vanlig tysk anda så dimper sakerna så småningom ned i lådan.
dom har inte allt på lager, utan vissa produkter måste beställas hem vilket kan ta tid.
jag fick tag på dom en gång på telefon, det samtalet gav mig absolut inget svar. snubben fattade inte ett ord engelska.

men visst, om man behöver sakerna direkt, instant, pronto ..
gynna din lokala mc handlare :)
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
dom är sjukt dåliga på engelska både verbalt och skriftligt, men i vanlig tysk anda så dimper sakerna så småningom ned i lådan.
dom har inte allt på lager, utan vissa produkter måste beställas hem vilket kan ta tid.
jag fick tag på dom en gång på telefon, det samtalet gav mig absolut inget svar. snubben fattade inte ett ord engelska.

men visst, om man behöver sakerna direkt, instant, pronto ..
gynna din lokala mc handlare :)


Jag har bara erfarenhet av att beställa från andra butiker i Tyskland och då har jag oftast haft grejerna inom 1 vecka.

Det som är lite lustigt med Fc-Moto är ju att dom inte verkar ha prylarna hemma trots att dom går att lägga i varukorgen. På vissa av deras varor så får man genast besked om att dom inte finns.

Vad det gäller förskottsbetalning så är det givetvis en risk man tar. Med Visa som jag betalade med så finns ju möjligheten att göra en reklamation. Jag har gjort så ofantligt många köp via Internet och det har oftast gått bra, men som sagt var så är jag fullt medveten om att man kan bli blåst.

Den här tråden startade jag därför att jag ville veta om det fanns någon här ute som hade dålig erfarenhet av just Fc-Moto. Andra kommentarer om att man får skylla sig själv mm. Kan jag vara utan. Jag överlever ett bortfall på över 4000:- annars hade jag inte betalat i förskott. Självklart så är det surt om så sker.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Vet inte hur ofta man läser att folk betalar i förskott.. Varför?
Sen grinar de och svär när de upptäcker att de blivit blåsta..
Varför har man så bråttom med att veva iväg sina pengar?
Förstå att man inte bryr sig om man har så mycket pengar att man använder de som isoleringsmaterial i mc bootsen eller som fodring i skinnstället dessa kalla dagar :D

När skall folk lära sig att ALDRIG betala i förskott på en internet butik.
Möjligen om man handlar med ett visa kreditkort, för då kan du reklamera köpet genom Visa.

Finns det inget annat betalningsalternativ, då luktar det kameraexperten och då väljer man en annan butik.

FC-Moto är ingen bluffbutik, de kan vara lite vimsiga ibland men du får garanterat dina grejer för bra pris dessutom.

Håller med ovanstående, ta en bärs och koppla av.. :tummenupp

Självklart betalar man med kort i förskott, precis som TS gjorde. Lever du på 1900-talet eller ;) Har handlar hundratals gånger på nätet och aldrig blivit blåst, sunt förnuft är det som gäller.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top