Blåst av Fc-moto???

Har köpt grejer av dom flera ggr. Det som strular är när man beställer varor som inte finns på lager. Lösningen har varit att lyfta på luren och ändra ordern till något annat och vips får man prylarna.

Självklart betalar man med kort i förskott, precis som TS gjorde. Lever du på 1900-talet eller ;) Har handlar hundratals gånger på nätet och aldrig blivit blåst, sunt förnuft är det som gäller.
Shit happens...
Jag brukar, som korkad svensk (nästan) utgå från att alla vill göra rätt för sig. Till en början iaf, sen brukar man få ta verkligheten som den är....
Har blivit äkta blåst en gång på eBay, på en Intelprocessor från Italien.
Påstod att den "försvunnit i posten" ett svar jag fick med vändade mail när jag undrade !!
Nu har jag en tysk som inte tycks vilja sända startmotorn och nya kamaxlarna jag betalat. eBay faktiskt, men har inte gett upp hoppet än.
Konstigt nog så har jag i båda fallen betalat via "bank transfer", EU-betalning ??
Paypalbetalningen till tysken gick inte igenom, av nån anledning
Ska nog undvika direktbetalning hädanefter.
Fc-moto då?
Tja, prylarna därifrån kommer, fort eller långsamt, helt efter vad de tycker...:confused:

Har aldrig hört någon som blivit blåst av FC moto, så chilla bara.
Däremot kan ju servicen vara "tveksam"

Tack för alla inlägg!

Det verkar som om jag har fått svar på mina frågor. Man verkar kunna lita på Fc-Moto, men leveranserna kan ta sin tid. Jag sätter mig ner och väntar och hoppas på att jag i alla fall har prylarna till nästa säsong. :-)

De har mycket tveksam service, jag fick inte mailsvar på hel vecka, sen översatte jag ett brev med Google Translate.
Fick svar samma dag, men enbart på det tyska brevet :brinnerup

Jag avbeställde iallafall min order, palla vänta hela jävla livet på att dom ska svara på ett mail där det ändå bara står att grejerna är restade...

FC Moto

En sak slog mig när jag sitter vid datorn.Varför handla på nätet?
Det är ju REA i hela landet just nu.Johans har Rea ,Bike har Rea+
många andra.Fan,dom lämnar 30,40,50%rabatt.Passa på att shoppa loss,går skiten sönder så har man ju fulla garantier istället för att tampas med ett gäng sura Tyskar + kostnader för returfrakt( & väntan).
Låt inte snålheten bedra visheten utan passa på istället,besök firmorna och dreggla samtidigt över deras hojar.:banana

När jag beställde hade jag inte problem med FC-moto utan med UPS. Då jag bor på gotland så kör inte ups här utan det går över till jetpak och jag hade valt att betala vid dörren. Följde då ivrigt paketet genom UPS hemsida som sedan fastnade på arlanda/gotland.
Ringde och pratade med UPS som sa att paketet var på Gotland men att det var Jetpack som körde på Gotland så jag pratar med dom och dom har inte paketet och tar inte betalt vid leverans utan allt skall vara betalt innan :S
Allt slutade med att jag fick betala till UPS genom internet och det tog ca en vecka innan jag fick prata med honom man betala till på UPS och det var efter Jetpak hjälpt mig få kontakt med honom.
Så fick mitt paket efter mycket om och men efter ca 16 samtal till UPS och ca 7 samtal till Jetpak, när paketet varit på arlanda/Gotland ca 1½ vecka..
Så det är bra att kolla så att UPS kör i din stad innan man beställer om man vill betala vid dörren..

Självklart betalar man med kort i förskott, precis som TS gjorde. Lever du på 1900-talet eller ;) Har handlar hundratals gånger på nätet och aldrig blivit blåst, sunt förnuft är det som gäller.

Skyll dig själv... ;)

Du verkar var en sån som har råd att förlora pengar, eller använder de annat än till betalmedel *ironi*

På 1900 talet fanns knappt direkt betalning på internet, så frågan är i vilken godtrogen värld du lever i. Har inte heller lyckats bli blåst, använder själv sunt förnuft och betalar vid leverans, eller via e-faktura.

Vet inte hur många trådar det finns om folk som blivit blåsta av bolag som gått i KK eller varit ett bluffbolag, skall man då tycka synd om dem eller säga skyll dig själv... Välkommen till verkligheten, allt är inte vad det verkar på internet.

Men du gör som du vill, det är dina pengar.. :tummenupp

jag beställde ryggsäck och stövlar, och fick en tankväska, inga stövlar. Givetvis fick jag pejja för tillbakafrakten själv. Inte ens ett "ursäkta oss"

Stövlarna kom aldrig, fast de var betalda. De svarade inte på email, och inte på telefon. Till sist, efter ungefär 5 veckor, så fick jag ett mail att de stövlarna jag beställde inte kommer förrän nästa år. Då undrade jag om Sidi modell Mega var ungefär lika stora (lika dyra). Inget svar på tre veckor. Fjärde veckan kommer det ett par Sidi stövlar till dörren.

Jag har också fått några mysko "handling charges" på 2x 10,xx€ som de efter lite diskution tagit bort, såna där "går det, så går det" avgifter.

Så ja, jag känner mig blåst. Det är han den där Samsam Behloli som hanterar så gott som alla ärenden. Antingen är han överarbetad, eller så har han dålig känsla för kundservice. Jag tänker i alla fall inte beställa därifrån igen.

För mig tog det nog 4månader om inte mer innan jag fick rätt ställ. Tog runt 3månader innan jag fick det, och då var det fel storlek...:brinnerup

När jag beställde hade jag inte problem med FC-moto utan med UPS. Då jag bor på gotland så kör inte ups här utan det går över till jetpak och jag hade valt att betala vid dörren. Följde då ivrigt paketet genom UPS hemsida som sedan fastnade på arlanda/gotland.
Ringde och pratade med UPS som sa att paketet var på Gotland men att det var Jetpack som körde på Gotland så jag pratar med dom och dom har inte paketet och tar inte betalt vid leverans utan allt skall vara betalt innan :S
Allt slutade med att jag fick betala till UPS genom internet och det tog ca en vecka innan jag fick prata med honom man betala till på UPS och det var efter Jetpak hjälpt mig få kontakt med honom.
Så fick mitt paket efter mycket om och men efter ca 16 samtal till UPS och ca 7 samtal till Jetpak, när paketet varit på arlanda/Gotland ca 1½ vecka..
Så det är bra att kolla så att UPS kör i din stad innan man beställer om man vill betala vid dörren..

Jag hade samma "problem". UPS kör inte till åland och då fastnade
det i Helsingfors. Fick hem ett brev, betalade och de tog 1dag efter betalning så var de hemma.

jag beställde ett berik ställ och handskar, det var hur lugnt som helst, då svarade dem på mailet jag skicka. direkt efter jag fick varorna skulle jag beställa en hjälm oxå där vart det massa krångel ang strl och då svarade dem inte och sen cancle:ade dom min order sen ringde en tysk brud och la på/bröts och det gick ju inte att ringa upp, han verkar fan helflummig den där lirarn.

Last edited:
Heh.

De skickade fel size på en hjälm en gång till mig.. De pröjsade frakten tillbaka och hit igen, drog av på köpet och gav mig rabatt på nästa köp. Antar att det handlar om hur man formulerar sig.

haha igår fick jag ett mail att dem hade skickat ut hjälmen dem själva cancelade.
I fel strl dessutom vilka ägg.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...