Jovisst var det kul att köra tvitakt!
Kändes jäkligt ovant första passet eftersom hojen är så jäkla hård (tappade bara foten en enda gång) och allt utom gasen svarar mycket tydligare på det man gör. Tex så höll jag på att vurpa under första varvet i crossböjen eftersom jag inte var beredd på att hojen skulle svänga så mycket, dvs jag skar kurvan ca en halv meter ut i gruset...
Vanan att mellangasa var inte heller så bra eftersom bromsen var så jäkla känslig, så när jag gjorde ett ryck i rullen så råkade jag även dra lite i bromsen och var åter nära att stå på huvudet! Till andra passet fick jag upp lite bättre flyt, men fortfarande så bromsar man alldeles för tidigt och man kör för långsamt in i böjarna. När man dessutom missar en växel så är det gonatt ut ur den böjen.
När starten gick så höll jag på att döda hojen genom att dumpa kopplingen för snabbt, men det löste sig och jag lyckades vara först in i esset. Efter det körde jag bara på och var glad nar jag var först över mållinjen!
Funkisarna skötte sig utmärkt under racet, men det var dock lite läskigt med den som stod nästan på asfalten i Torparen!
LMS organiserade dagen helt perfekt!
Tack till BrInK som ställde upp som mek och som gjorde ett jättebra jobb genom att byta munstycken och skruva lite på fjädringen!
Grattis till bla Tobbe som visade var skåpet skulle stå i 600, och Ullis som körde som f-n och kom fyra på sin lilla 125a! Tråkigt för riddaren med maskinfel, han hade något riktigt bra på G...
Får väl se vad man kör nästa år, med en mek och gott om pengar så kanske man joinar ze dark side!
Kändes jäkligt ovant första passet eftersom hojen är så jäkla hård (tappade bara foten en enda gång) och allt utom gasen svarar mycket tydligare på det man gör. Tex så höll jag på att vurpa under första varvet i crossböjen eftersom jag inte var beredd på att hojen skulle svänga så mycket, dvs jag skar kurvan ca en halv meter ut i gruset...
Vanan att mellangasa var inte heller så bra eftersom bromsen var så jäkla känslig, så när jag gjorde ett ryck i rullen så råkade jag även dra lite i bromsen och var åter nära att stå på huvudet! Till andra passet fick jag upp lite bättre flyt, men fortfarande så bromsar man alldeles för tidigt och man kör för långsamt in i böjarna. När man dessutom missar en växel så är det gonatt ut ur den böjen. När starten gick så höll jag på att döda hojen genom att dumpa kopplingen för snabbt, men det löste sig och jag lyckades vara först in i esset. Efter det körde jag bara på och var glad nar jag var först över mållinjen!
Funkisarna skötte sig utmärkt under racet, men det var dock lite läskigt med den som stod nästan på asfalten i Torparen!
LMS organiserade dagen helt perfekt!
Tack till BrInK som ställde upp som mek och som gjorde ett jättebra jobb genom att byta munstycken och skruva lite på fjädringen!
Grattis till bla Tobbe som visade var skåpet skulle stå i 600, och Ullis som körde som f-n och kom fyra på sin lilla 125a! Tråkigt för riddaren med maskinfel, han hade något riktigt bra på G...
Får väl se vad man kör nästa år, med en mek och gott om pengar så kanske man joinar ze dark side!

Last edited:

Grattis Oscar! Du får väl ta och skaffa en hoj av varje sort, så du inte blir uttråkad.