Blårykshelgen

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jovisst var det kul att köra tvitakt!
Kändes jäkligt ovant första passet eftersom hojen är så jäkla hård (tappade bara foten en enda gång) och allt utom gasen svarar mycket tydligare på det man gör. Tex så höll jag på att vurpa under första varvet i crossböjen eftersom jag inte var beredd på att hojen skulle svänga så mycket, dvs jag skar kurvan ca en halv meter ut i gruset... :gnissla Vanan att mellangasa var inte heller så bra eftersom bromsen var så jäkla känslig, så när jag gjorde ett ryck i rullen så råkade jag även dra lite i bromsen och var åter nära att stå på huvudet! Till andra passet fick jag upp lite bättre flyt, men fortfarande så bromsar man alldeles för tidigt och man kör för långsamt in i böjarna. När man dessutom missar en växel så är det gonatt ut ur den böjen.
När starten gick så höll jag på att döda hojen genom att dumpa kopplingen för snabbt, men det löste sig och jag lyckades vara först in i esset. Efter det körde jag bara på och var glad nar jag var först över mållinjen!
Funkisarna skötte sig utmärkt under racet, men det var dock lite läskigt med den som stod nästan på asfalten i Torparen!
LMS organiserade dagen helt perfekt!

Tack till BrInK som ställde upp som mek och som gjorde ett jättebra jobb genom att byta munstycken och skruva lite på fjädringen! :Bugar

Grattis till bla Tobbe som visade var skåpet skulle stå i 600, och Ullis som körde som f-n och kom fyra på sin lilla 125a! Tråkigt för riddaren med maskinfel, han hade något riktigt bra på G...

Får väl se vad man kör nästa år, med en mek och gott om pengar så kanske man joinar ze dark side! :brinnerup

Last edited:
Ja det var en uppvisning det där! :tummenupp

Men Oscar... Inte ska du väl? :7peta

Byta till tvåtakt och sen gå och vinna racet...

Jävligt imponerande :Bugar

Kan det vara så att du har talang :va :tungan

ey len, bhra tsört!

Håller förresten med om att den där funktionären som stod nästan på asfalten kunde ha flyttat sig till där övriga funktionärer stod. Varje gång jag körde genom torparna la man märke till han som stod där o kollade...

Inget snack om saken när det gäller segern. Grattis.
Det såg snabbt och snyggt ut från början så det finns ingen återvändo!
Dock är det väl inte svårt att vinna ett b-race när man i praktiken är en A-förare. ;)

Goodstuff skrev:
Inget snack om saken när det gäller segern. Grattis.
Det såg snabbt och snyggt ut från början så det finns ingen återvändo!
Dock är det väl inte svårt att vinna ett b-race när man i praktiken är en A-förare. ;)
:rofl

tack ! det syntes att du trivdes på tvåtakt redan på träningen !!!
å på tävlingen var det ju inte sämmre !!! :yoparty

:tummenupp för ullis åxå hon körde mycke tufft å brutalt sånt gillar vi att se !!! :tummenupp

Tokigt snyggt som sagt, många :tummenupp
Mycket impad av din körning, faktiskt inte många som kör 56'or första gången på en 250r på sviestad. Ruskigt stabilt såg det ut att gå dessutom(det lilla man han se av dig), att du skulle försvinna så fort trodde jag faktiskt inte..

Gratteli grattis, bra kört Oscar! Härligt att du körde ifrån hela högen, speciellt efter allt tidigare kacklande här på forumet :rofl

spyan skrev:
tack ! det syntes att du trivdes på tvåtakt redan på träningen !!!
å på tävlingen var det ju inte sämmre !!! :yoparty

:tummenupp för ullis åxå hon körde mycke tufft å brutalt sånt gillar vi att se !!! :tummenupp

Oscar var grym!! Sjukt kul o se!

Tack spyan för det! Allt för Publikens skull vet du! :tungan

:hoppa Grattis Oscar! Du får väl ta och skaffa en hoj av varje sort, så du inte blir uttråkad.

Bra kört ditt svin :D Tur för dig att offkeff inte kunde låna ut sin blårykare, hade vart hans hoj som blev först då och inte tvåa :D
Naj men skämt åsido, DU E GRYM! :yoparty

Mrlind skrev:
Bra kört ditt svin :D Tur för dig att offkeff inte kunde låna ut sin blårykare, hade vart hans hoj som blev först då och inte tvåa :D
Naj men skämt åsido, DU E GRYM! :yoparty

Ähh, nu ska du inte kaxa upp dig för att du slog mig i dragracingen :rolleyes:
Fan, slagen av två rokky1000-förare samma helg :död

Fast det finns ju en öppning i helgen kvar på karlskoga.

Oscar - Du e grüm !

Ullis lika så.... synd att du inte knep en pallplats. Det var du värd :)

//A

Du Oscar hur får du ihop det? "En sån här vill jag ha!!!" och "Nu med ett svagt tvitaktssug.." Om du vill ha en sån hoj som du körde så kan jag berätta att det är en tvåtaktshoj, har jag hört... Men det är klart man kan låta den bara tända vart annat varv och kalla det en fyrtaktare

Bara hör av dig när du bestämt dig om du vill köra racehoj nästa säsong och du vet jag kan göra vem som helst till...

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back