Blåröksolja

Jag körde på Shell Racing 2T i karten. 1l olja i 18l 98oktan.
Bra doft, funkade i grästrimmern oxå, fick racefeeling direkt.

Kör på Biltemas i min gamla Saab. Har funkat bra i 10 år nu. Blandar minst 2% beroende på om jag vill att den ska ryka lite mer eller mindre.
Men den har varken mycket effekt eller varvar speciellt mycket. Blir dock ganska varm ibland pga självcirkulation i kylsystemet.

En "mellan" olja införskaffad, castrol power 1.
Kommer nog att göra vad den ska fram tills lillskiten fått kläm på körningen och de ystra kusarna längst upp i varv tittar fram😁.
Btw: denna impulsköptes på mekonomen, 220 pängar....frågade om A747- Jodå, den kan vi fixa tills i morrn....
Vad köstar den då??
Svimmade lite när hon sa nått som jag i töcknet tolkade som 460 spänn....

Jag beställde inte den.
Finns andra kanaler med nästan halva priset.

//

Jag har nästan alltid kört på castrol tts, någon gång har jag provat andra fabrikat för att vid nästa kolvbyte ofta upplevt att kolven sett sämre ut, oftast ojämnare fördelning av hur oljan bränt fast på kolven och därmed fläckvis mer slitage.
Aldrig nåt haveri, inte förrän jag pga jobbet hade gratis tillgång till en annan olja.
Då fick jag ett vevstakshaveri vilket iofs kan ha varit en slump, men följden har varit att jag alltid gått tillbaka till tts.

Dock kör jag nu sedan några år med Rockoil Racing pga att mina grossisters utbud och pris. Men nu kör jag så få timmar och dessutom inte lika hårt som för 30 år sedan så jag har svårt att säga bu eller bä. Den har i alla fall funkat för mig ett flertal år nu.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back