Blå anlöpta krökar ?

Varmt ?
Motortempen är ok, sitter slipon + PC3, går kanon.
Titan ? Inte en aningen om det sitter det på en CBR 954-03:a ?

Är bränsle blandningen fel ?
Eller är det kanske helt normalt med lite blåa krökar..........................
 
Varmt ?
Motortempen är ok, sitter slipon + PC3, går kanon.
Titan ? Inte en aningen om det sitter det på en CBR 954-03:a ?

Är bränsle blandningen fel ?
Eller är det kanske helt normalt med lite blåa krökar..........................

Japp, om det är avgasrör du pratar om så är det väldigt normalt. Det blir nog en 870 grader sisådär.
 
Dom kan bli blå om du kör hårt, men om blandningen är fel så blir det blått lättare. Kanske ska kolla upp så den får rätt blandning?
 
jag antar att du kör med cykeln blir hett så inihelvete vid krökarna alla som är medlemmar här antar jag har blåfärgade krökar mina är så lika =)
 
som ovanstående säger..om blandningen ( luft/bränsle ) är fel så kan krökarna bli blåa..
 
Mina är blåa det är AwtlÅ :yoparty


Fast jag har gått upp ett par storlekar i munstycken nu.
 
Kanske är lite hårdkörning som gör den blåa nyansen på krökarna :-)
Tack för svaren, ska kolla imorgon om krökarna är lite guld/gula baköver!
 
Vilket är varmast?
Blå färg eller röd förg på kröken??

Om ev blå är lite för tunn bränsleblandning och röd väldigt mager blandning.

Nån som vet
 
Det är inte bestyckningsfel.
Blått blir det vid ca 2-300 grader. Avgaserna är i en "frisk" motor långt över 500 grader.
Så är motorn använd, då är det i sin ordning.:tummenupp

Oroa dig inte över någonting som är som det ska.

Mats
 
Det är inte bestyckningsfel.
Blått blir det vid ca 2-300 grader. Avgaserna är i en "frisk" motor långt över 500 grader.
Blåa krökar är manligt! :tummenupp
T o m på min första moppe -1960 så blev avgasröret blått. Otrimmat, 0.8hk..
Inte berodde det på trim iaf.
Finns ju också hojar med dubbla koncentriska rör och då ser man ju inte det ev blåa?
 
Finns ju också hojar med dubbla koncentriska rör och då ser man ju inte det ev blåa?
Mjo, vissa hojar har dubbla rör. Jag tror jag oftast har sett det på glidare. Då sitter det där för att putsgubbarna inte ska få ont i magen när deras fina kromade rör blir missfärgade. :tummenupp

Att det blir blått har jag inget emot. Då tycker jag det är värre med asfaltfläckar och liknande som stänker upp och bränner fast. :mad:
 
mina blir glödande röda :va :tuttar

känns det inte lite farligt att kolla blandningen på krökarnas färg? Går det för tunnt hinner man kanske skada motorn innan man märker att det går för tunnt
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top