BLÅST(?) på MC-delar!

Jag har nu ringt dom 2 kvällar i rad flera flera ggr.. ingen som svarar.

dom har väl ingen speciell helg så dom inte skulle svara? hmm..

nån som vet nåt?

jag känner mig verkligen vilsen... :(

Strokie skrev:
Jag har nu ringt dom 2 kvällar i rad flera flera ggr.. ingen som svarar.
dom har väl ingen speciell helg så dom inte skulle svara? hmm..
nån som vet nåt?
jag känner mig verkligen vilsen... :(
Thanksgiving.. USA:s största helg...var det inte nyss???? :va

Rätt nummer hoppas jag? med 001 i början?
Inte gjort somm fassan som skulle ringa till Tyskland ? Han hamnade i Ungern och pratade med en okänd dam i en dryg kvart - hon var tydligen trevlig...

Edit.. sen.. som vanligt...

Yoshi_gixxeRR skrev:
Det är helg i USA nu.
Thanksgiving :7peta

Du får nog ingen kontakt förrän tidigast måndag...

.../Yoshi

ok, tackar då vet ja! :)

Kahobe skrev:
Thanksgiving.. USA:s största helg...var det inte nyss???? :va

Rätt nummer hoppas jag? med 001 i början?
Inte gjort somm fassan som skulle ringa till Tyskland ? Han hamnade i Ungern och pratade med en okänd dam i en dryg kvart - hon var tydligen trevlig...

Edit.. sen.. som vanligt...

haha, skön farsa! :yoparty vaddå koll på läget ;)

Strokie skrev:
ok, tackar då vet ja! :)

haha, skön farsa! :yoparty vaddå koll på läget ;)
En kille jag känner svarade i telefon, killen hade ringt fel.
Men det slutade med att han sålde en bil till honom.

off topic!

Strokie skrev:
hmm, ok.

grejjen är att jag beställde den 2 augusti - och dom har hela tiden sagt att det är på väg.

får vänta o se va som händer helt enkelt.. :/
Går grejorna med surface mail så kan det ta 3 månader om man har otur, tro mig man blir galen på det där ibland.

espa skrev:
Ring till nummer upplysningen och kolla så att du har rätt nummer

nummret står ju på deras sida, så d måste väl vara rätt!

nummer upplysningen har väl inte koll på USA nummer??

du ska helt klart ringa
och när du får tag på dom
fråga om dina grejer är skickade till svedala
isåfall be om fraktbolagets namn och kollinr/tracking nr

lycka till
Johan

Mickez77 skrev:
Utlandsupplysningen via 118 118 och genom direktnummer 118 119.
http://www.eniro118118.se/Templates/Page.aspx?id=44

har man tråkigt så kan man ringa runt lite och fråga hur läget är :)

Där finns över 500 miljoner telefonnummer.
Det är nog inte mycket till risk att dom uppger fel nummer på sin sida, så nummer upplysningen kan man nog skippa. Däremot vet jag av egen erfarenhet att skickas inte paketet med airmail, så kan det faktiskt ta flera månader innan det kommer fram.....så illa är det! Dom skickar det väl med båt tror jag. Jag tror heller inte att det är någon risk att du har blivit blåst, såna här stora företag tjänar aldrig på att blåsa kunder. Ring vidare och se om du får tag i någon som du kan prata med, förr eller senare måste dom ju ha någon där.

Incredible skrev:
Det är nog inte mycket till risk att dom uppger fel nummer på sin sida, så nummer upplysningen kan man nog skippa. Däremot vet jag av egen erfarenhet att skickas inte paketet med airmail, så kan det faktiskt ta flera månader innan det kommer fram.....så illa är det! Dom skickar det väl med båt tror jag. Jag tror heller inte att det är någon risk att du har blivit blåst, såna här stora företag tjänar aldrig på att blåsa kunder. Ring vidare och se om du får tag i någon som du kan prata med, förr eller senare måste dom ju ha någon där.

yes, får väl göra det..

tack

Ricken skrev:
En kille jag känner svarade i telefon, killen hade ringt fel.
Men det slutade med att han sålde en bil till honom. off topic!
:hihi

Också off-topic men lite kul var det när SEB på Arlanda ringde mig för några veckor sedan och hade "mina" 30.000 i dollar klara för avhämtning :3freak

sandstream skrev:
:hihi

Också off-topic men lite kul var det när SEB på Arlanda ringde mig för några veckor sedan och hade "mina" 30.000 i dollar klara för avhämtning :3freak

Blev det någon avhämtning då??

valium skrev:
Blev det någon avhämtning då??
Nej, jag hoppas att den svenska bankkontrollen är bättre än att de lämnar ut pengar till första bästa snubbe som kommer dit, jag visste ju inte ens vilket namn pengarna beställts i :)

Nej fan i helvette asså!

Nu har jag ringt mååånga många ggr utan att komma fram, d ända som händer är en telefonsvarare som hoppar igång efter typ 10 signaler.. har lämnat meddelande på den också (en gång iaf, borde inte behövas fler?) men inte fan ringer dom, mailar lr på annat sätt visar att dom lever!?

gah.. känns som det inte finns nåt hopp för mig :död

Sure, det är vinter nu, kan iaf inte åka, men ja har ju fan betalt för prylarna!!! :gnissla

319 dollar har ja för mig att det var.. det svider ju en del :/

nån som på allvar vet vad ja kan göra?

MVH Denis

Tja Denis!

Kikat på den där VISA-grejen?

Verkar lite smågalet det där...

Strokie skrev:
319 dollar har ja för mig att det var.. det svider ju en del :/

nån som på allvar vet vad ja kan göra?

MVH Denis

Enkelt.

Du kontaktar den bank som försett dig med VISA kortet och ber dom om den information / blankett du behöver för att reklamera transaktionen.

Då sätter du igång en process där företaget som drog pengar från ditt VISA kort får några dagar på sig att BEVISA att du varit närvarande när kortet debiterades och/eller att dom skickat de varor du beställt.

Om dom inte kan BEVISA det så görs en "chargeback" vilket innebär att försäljaren får betala tillbaka pengarna + straffavgifter.

Får säljaren för många "chargebacks" så blir dom av med sitt "merchant account" eller får restriktioner som t.ex. att dom inte får pengar som dragits förrän efter 30-60 dagar osv.

Om du har ett faxnummer till företaget i fråga så skicka en fax redan nu där du begär bevis om att varorna är skickade eller att du kommer göra en kortreklamation/begära chargeback om dom inte svarar inom säg 5 dagar.

Jag är ganska säker på att det börjar "hända" saker då.

Hittade fax#

Fax: (415) 495-0770

Annat nummer att prova från whois:

Domain Name: STREETFIGHTERS-USA.COM

Administrative Contact :
Duffy, Michael
ashbury@ashburystudios.com
512 Ashbury St.
San Francisco, CA 94117
US
Phone: 415-437-9248

Last edited: