BLÅST(?) på MC-delar!

Strokie

dns.
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
-08 ktm 690 adventure kittad, CBR250RR (MC22)
Tjenare!

Vet inte vilket av alla forum det här passar men ja gör ett försök iaf.

I våras vurpade jag med min rf600r och en hel del plast gick sönder. Just därför bestämde jag mig för att göra om hojen till en Streetfighter.

En passande krona var svår att få tag i så jag surfade runt på nätet och hittade till slut ett SF"kit" till min hoj på en Amerikansk site.

Grejjerna beställde (betalt med VISA över nätet) jag den 2 augusti, det var sagt att det skulle ta ca 5-6v för mig att få grejjerna - men dom har fortfarande inte dykt upp!!

Jag vet inte vart jag kan vända mig lr om jag ens kan göra nåt.. sidan jag bestälde ifrån är www.streetfighters-usa.com som för övrigt verkar vara en väldigt seriös sida?

Ifall någon har erfarenheter i ämnet lr bara kan ge mig lite tips, vafan som helst är ok! :)

tackar vädigt mkt på förhand!

justja, jar har kvar alla mailen.. klipper in en bit ur alal mailen:

Denis -

My Distributor has not shipped me the parts yet. They are moving to a new
location, and things are a bit crazy there now, but at least the parts are
now in the states.

I will be checking with them on Monday to see how the move went and make
sure that they are going to arrange another shipment for us, as your items
were not in with the last one.

Thanks so much for your patience, and I will update you as I know more.

Kind Regards,
Allison Elliott

det vatr d senaste mailet jag fick av dom och det fick jag den 15 oktober.

sedan dess har d inte svarat på mina mail! :(

ciao...

Hota med en fet stämmning om dom inte snabbt skickar sakerna samt kompenserar för eventuella ekonomiska förluster.

Försök igen och ring dom!
Funkar inte det så anmäll!
(Håller på med en liknande grej nu och det är extremt enerverande)

Lycka till!

Ring och snacka med dem. Det är nog enda sättet om de inte svarar på dina mail. Om de klagar på att grejerna inte har levererats till butiken är det bara att försöka kräva tillbaka pengarna.

5-6 veckor må verka som en lång väntetid men tänk på att fraktbolag arbetar bara arbetsdagar. Samt att om det är tunga grejjer som i ditt fall, är chanserna stora att dem har skickats med båtfrakt istället för flygfrakt för att spara dig fraktkostnader.

Båtfrakt tror jag man måste vänta i 45 arbetsdagar eller 9 veckor innan man kan anmäla ett paket försvunnet.

Tänk också på att tullen inte alls har bråttom när ditt paket kommer in. Dem sitter där och trycker i sig saft och bulle medan du väntar. Dem är riktigt fräcka ibland med tiderna. Dem får till och med pröjs för att lata sig (lageravgift och transportavgift). Dem d)=%(#/a svinen...

Det har hänt mig åtskilliga gånger att jag fått grejjer så sent. Paket försvinner väldigt sällan från nordamerika, tro det eller ej.

/a

Det bästa är att ringa dom.

E-mail ignorerar företagen i mycket större mån. Ring och prata med dom, det brukar lösa det mesta.

Lycka till!

Niclas

Om du vill så kan du pm:a mig deras kontakt info,jag är rätt "heavy-connected " på andra sidan pölen,har kompisar som gärna kollar upp dem samt åker dit och hämtar grejorna när dem kommer och packar om dem och skickar dem privat till dig,så du slipper tull-tjaffset...ett par av dem har egna mc-firmor och har hjälpt mig innan så det är lugnt.

Ahh...kollade ,det är ju i san fransisco...lugnt...pm:a mig ditt ordernummer så skall vi se om inte vi kan få fart på dem...

Last edited:
Eftersom du har betalat med ditt VISA-kort är det skitenkelt. Anmäl till VISA att firman har blåst dig och att du vill ha hjälp med att rädda pengarna. När sen leverantören får reda på att VISA är inkopplat kommer saker och ting att hända i ett nafs eftersom leverantören absolut inte vill komma på kant med sin "kassaapparat", dvs VISA.

andersbrink skrev:
Eftersom du har betalat med ditt VISA-kort är det skitenkelt. Anmäl till VISA att firman har blåst dig och att du vill ha hjälp med att rädda pengarna. När sen leverantören får reda på att VISA är inkopplat kommer saker och ting att hända i ett nafs eftersom leverantören absolut inte vill komma på kant med sin "kassaapparat", dvs VISA.

Anders har helt rätt...men innan dess,så låt oss se om vi inte kan få fart på dem normalt...ingen jänke-firma vill bli av med sina kortkontrakt

#57 Thundrace skrev:
Om du vill så kan du pm:a mig deras kontakt info,jag är rätt "heavy-connected " på andra sidan pölen,har kompisar som gärna kollar upp dem samt åker dit och hämtar grejorna när dem kommer och packar om dem och skickar dem privat till dig,så du slipper tull-tjaffset...ett par av dem har egna mc-firmor och har hjälpt mig innan så det är lugnt.

Ahh...kollade ,det är ju i san fransisco...lugnt...pm:a mig ditt ordernummer så skall vi se om inte vi kan få fart på dem...

Skulle inte kostnaden för det bli högre än värdet på grejerna? Eller åker dina jänkepolare omkring och hjälper dig hjälpa en främling på ett forum? Gratis?

Strokie skrev:
Tjenare!

Vet inte vilket av alla forum det här passar men ja gör ett försök iaf.

I våras vurpade jag med min rf600r och en hel del plast gick sönder. Just därför bestämde jag mig för att göra om hojen till en Streetfighter.

En passande krona var svår att få tag i så jag surfade runt på nätet och hittade till slut ett SF"kit" till min hoj på en Amerikansk site.

Grejjerna beställde (betalt med VISA över nätet) jag den 2 augusti, det var sagt att det skulle ta ca 5-6v för mig att få grejjerna - men dom har fortfarande inte dykt upp!!

Jag vet inte vart jag kan vända mig lr om jag ens kan göra nåt.. sidan jag bestälde ifrån är www.streetfighters-usa.com som för övrigt verkar vara en väldigt seriös sida?

Ifall någon har erfarenheter i ämnet lr bara kan ge mig lite tips, vafan som helst är ok! :)

tackar vädigt mkt på förhand!

justja, jar har kvar alla mailen.. klipper in en bit ur alal mailen:

Denis -

My Distributor has not shipped me the parts yet. They are moving to a new
location, and things are a bit crazy there now, but at least the parts are
now in the states.

I will be checking with them on Monday to see how the move went and make
sure that they are going to arrange another shipment for us, as your items
were not in with the last one.

Thanks so much for your patience, and I will update you as I know more.

Kind Regards,
Allison Elliott

det vatr d senaste mailet jag fick av dom och det fick jag den 15 oktober.

sedan dess har d inte svarat på mina mail! :(

ciao...

Nästa gång, beställ genom mig (clearwaterbiker sweden import) så slipper du problem.
Dessutom behöver du inte betala förrän du får grejerna hem till dig :tummenupp

.../Yoshi

andersbrink skrev:

verkar finnas någon ordning i alla fall

Yoshi_gixxeRR skrev:
Nästa gång, beställ genom mig (clearwaterbiker sweden import) så slipper du problem.
Dessutom behöver du inte betala förrän du får grejerna hem till dig :tummenupp

.../Yoshi

Vad kan man beställa genom er då hittade inte något på sidan eller så gör jag inte rätt :)

tl1000larsson skrev:
Vad kan man beställa genom er då hittade inte något på sidan eller så gör jag inte rätt :)
www.clearwaterbikersweden.se kommer igång snart.
Under tiden kan du gå in på www.clearwaterbikersweden.com lr www.clearwaterbiker.com där kan du surfa vidare till webshopen o hitta en hel del prylar.
I övrigt så håller jag på med import av mc-delar o tillbehör från USA
Mkt med inriktning på stuntprylar o DVD´s men tar hem det mesta
Är generalagent i Europa på venomdrev www.venomsprockets.com

.../Yoshi

Last edited:
yonsson skrev:
Försök igen och ring dom!
Funkar inte det så anmäll!
(Håller på med en liknande grej nu och det är extremt enerverande)

Lycka till!

Har ringt en hel del nu, inget svar, d tutar o tutar.. när själva telefonsvararen går igång så är det en SVENSK kille som snackar, på SVENSKA?! vafan.. äre jag som är helt kocko o inte kan knappa in rätt nr på telefonen??

testa själva telnr: 415 495 0660
nummret tog jag ifrån deras hemsida

Vill bara tacka alla för alla svaren!
jag hoppas verkligen att d komemr lösa sig..
ni har iaf fått mig må bättre! ;) :hihi

Last edited:
Sulan 08 skrev:
Slår man inte 001 först för att komma till USA

Haha, pinsamt... :huvet jo d stämmer. har aldrigt ringt bort till usa, trodde de va 415. :kocko

ajja, tack iaf! :)

får vänta tills ikväll och göra ett nytt försök :)

Strokie skrev:
Haha, pinsamt... :huvet jo d stämmer. har aldrigt ringt bort till usa, trodde de va 415. :kocko

ajja, tack iaf! :)

får vänta tills ikväll och göra ett nytt försök :)

Jag beställde ett Wileyco-slipon till min gamla ninja, tog nog 2-3 månader men sen kom det, beställde på vintern så jag sket i att jag fick vänta länge. Beställdes direkt ifrån nån firma i california

Akilles skrev:
Jag beställde ett Wileyco-slipon till min gamla ninja, tog nog 2-3 månader men sen kom det, beställde på vintern så jag sket i att jag fick vänta länge. Beställdes direkt ifrån nån firma i california

hmm, ok.

grejjen är att jag beställde den 2 augusti - och dom har hela tiden sagt att det är på väg.

får vänta o se va som händer helt enkelt.. :/

Back