BKK/Sporthojskurs!

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Hittade detta på SMC:
Dags att plocka fram kalendern
Då har vi fått reda på vilka dagar som det ska köras på Ring Knutstorp.
Vi vet att våra kurser är efterlängtade men de släpps inte förrens den 1 februari på School sidorna för bokning.

Tar nu fram kalendern så kan du redan nu skriva in de datum som vi tänkt ha kurs på. OBS! prelliminära datum.

BKK 30/4 fredag (Öppen för alla)

BKK 1/5 lördag (Öppen för alla)

BKK 3/6 torsdag (Öppen för alla)

BKK 4/6 fredag (Öppen för alla)

Tjejdag 21/6 måndag (Endast för tjejer, alla typer av hoj)

BKK 22/6 tisdag (Öppen för alla)

SHK 23/6 onsdag (Endast för sporthojar)

BKK 9-10/7 fredag-lördag (Öppen för alla)

SHK 16/8 måndag (Endast för sporthojar)

Kom ihåg att det är preliminära datum, ändringar kan ske.

Lite långt fram i tiden bara.
Ingen som kan tänka sig att köra lite längre. Jag tänker nog försöka dra iväg till någon av nedanstående. Körde inte bana alls under 2009, och jag kände under de senare TT att jag började fega lite väl mycket.

2010

April
17' AK SHK Gelleråsen
18' AK SHK Gelleråsen

Maj
2' AK SHK Kinnekulle
21' AK SHK Kinnekulle
22' AK SHK Kinnekulle

Tack för informationen. Körde tre bandagar förra säsongen med SMC. Har inte riktigt bestämt mig för hur det blir i år. Är rätt sugen på Gotland och har hört att SMC håller en kurs där i år, men det är väl en annan region som håller i den?

Tack för informationen. Körde tre bandagar förra säsongen med SMC. Har inte riktigt bestämt mig för hur det blir i år. Är rätt sugen på Gotland och har hört att SMC håller en kurs där i år, men det är väl en annan region som håller i den?

Gotland var i början av Juli tyckte jag att jag läste. Var lite sugen på det oxå, men jag tror att det blir en långrunda i sommar istället. Flera år sedan jag var med hoj i Sydeuropa.

Vi försöker oss på Gotland och en dag här hemma så blir det kanon. Hojarna åker in i en bil eller släp.

Tänkte jag, mest för tidernas skull.. Gött att ha något i början, samt mitt i sommaren.

Tänkte jag, mest för tidernas skull.. Gött att ha något i början, samt mitt i sommaren.
Så du tänker köra tjejdagen..? Intressant. :näsblod

Ja och så pass fittig som du är så lär du inte ens behöva tejpa fast kuken för att komma med. :arsele:D :krama
:tummenupp
Fast jag undrar en sak, när du bestämde dig för att köra tjejdagen, hur gick det till? Var det ren otur (som vanligt) eller berodde det på att du som är färgblind har svårt att läsa svart text på ljusgrå bakgrund? Som när du tankade diesel (fast då var det ju iofs vit text på svart bakgrund)? :tungan
Eller finns det nån annan orsak till att du missade infon om att just den körningen bara var för tjejer?
Fast jag kan hålla med dig, det är inte lätt att förstå vad detta betyder:

:rolleyes:

Last edited:
Ja du, läser du det första inlägget så borde det ge tillräckligt med info, tard.

Ta inte tard för hårt nu bara ;)

Men vafan! Raka benen å armarna å sen glida runt bland alla brudar, precis som att vara osynlig ju! Kanske lite jobbigt om man ska duscha på knutan efter körningen dock.

Vi försöker oss på Gotland och en dag här hemma så blir det kanon. Hojarna åker in i en bil eller släp.

Väntar på nya besked från arrangören i Polen. De kommer att ändra datum till någon gång i juli. Beskedet borde komma inom någon vecka. När väl det är spikat blir det lättare att planera in Gotland. Platserna försvinner antagligen så fort de släpps. De första bankörningarna i maj och juni brukar bli full så fort de släpps på knutstorp. Det gäller att ställa klockan på en påminnelse och ha en dator i beredskap. Annars är risken stor att man inte får någon plats.

Får vi inte tag i ett bra släp kan vi alltid hyra en skåpbil med fria mil ifall vi åker till Gotland. Man skulle kunna se Gotland som en mini semester och ta en dag för att se sig omkring lite. Är man inte helt mörbultad kan man ju åka runt lite med motorcyklarna på ön och ställa av bil/släp alt skåpbil någonstans.

Gotland är 9-12 juli. Det går att boka dagarna var för sig. En dag kostar 1750 kr och alla tre 4650 kr enligt hemsidan. Man har släppt möjligheten att boka dem nu. Tyvärr kan jag inte boka då datumen för det andra arrangemanget inte är spikat än. Vore trist att missa denna möjlighet.

Last edited:
Väntar på nya besked från arrangören i Polen. De kommer att ändra datum till någon gång i juli. Beskedet borde komma inom någon vecka. När väl det är spikat blir det lättare att planera in Gotland. Platserna försvinner antagligen så fort de släpps. De första bankörningarna i maj och juni brukar bli full så fort de släpps på knutstorp. Det gäller att ställa klockan på en påminnelse och ha en dator i beredskap. Annars är risken stor att man inte får någon plats.

Får vi inte tag i ett bra släp kan vi alltid hyra en skåpbil med fria mil ifall vi åker till Gotland. Man skulle kunna se Gotland som en mini semester och ta en dag för att se sig omkring lite. Är man inte helt mörbultad kan man ju åka runt lite med motorcyklarna på ön och ställa av bil/släp alt skåpbil någonstans.

Gotland är 9-12 juli. Det går att boka dagarna var för sig. En dag kostar 1750 kr och alla tre 4650 kr enligt hemsidan. Man har släppt möjligheten att boka dem nu. Tyvärr kan jag inte boka då datumen för det andra arrangemanget inte är spikat än. Vore trist att missa denna möjlighet.
Glöm inte bort att SSEmse kommer att köra massor 2010, fler körningar än någonsin på Knudan dessutom. OBS! preliminär kalender.

Bifogat

• Prel kalender-Sydskanes-Emse-2010.jpg
    Prel kalender-Sydskanes-Emse-2010.jpg
    204.7 KB · Visningar: 34
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden