BKK/Sporthojskurs!

"Körde inte bana alls under 2009, och jag kände under de senare TT att jag började fega lite väl mycket."

Det är klart bra att få lära känna sig o hojen på en bana, men känn inte att du "fegar" när vi är ute o kör på vägarna. Man skall aldrig köra så man skrämmer sig själv. Då är det bättre att hålla ett lägre men jämnare tempo.

Tänkte bara komplettera ditt inlägg lite.
HÄR: https://www2.svmc.se/school--kurser- hittar ni bokningen när väl de öppnar för knutstorps körningar. Inloggning krävs, så se till o ha det fixat när det väl blir dax! :D

Ang körningar på andra banor, så skall vi (BKK-gänget) upp på "G-åsen" den 10 augusti, precis efter dubbeldagen, tror ni man är mör då? :rolleyes:

Personligen, vill jag upp o köra på Gottland..... "Im shalla...." :)
Först ett jobb bara... :rolleyes:

Det är klart bra att få lära känna sig o hojen på en bana, men känn inte att du "fegar" när vi är ute o kör på vägarna. Man skall aldrig köra så man skrämmer sig själv. Då är det bättre att hålla ett lägre men jämnare tempo.

Det var inte riktigt så jag menade. Men jag tappade flytet i slutet av säsongen, började köra lite mutter i kurvorna. Det var t o m någon gång att jag bromsade i en kurva. Dödssynd nr1.
Tror att det satta sig i skallen efter att jag fått några rejäla bakhjulssläpp.

Behöver lite bana tidigt under säsongen för att "komma in i körningen" igen.

Det var inte riktigt så jag menade....
Behöver lite bana tidigt under säsongen för att "komma in i körningen" igen.

Ja en bandag är värt massor. SMC's avrostning är inte heller fel, även om den brukar vara lite sent o många av oss redan hunnit avverka några 100 mil.... Kan ju vara en bra "försmak" på året. Kul o träffa lite folk iaf o bra mat är det med! Ljungbyhed hittar du ju till :D

SMC's avrostning är inte heller fel, även om den brukar vara lite sent o många av oss redan hunnit avverka några 100 mil.... Kan ju vara en bra "försmak" på året.

Vissa av oss har ju inte slutat köra för säsongen:squid
Bara ett kortare uppehåll för att lappmöglet ska få försvinna:D

Vau :confused:
Låter konstigt, men kanske nått vi har inom BKK-Skåne, som jag missat.
Annars... Är kurserna (då iaf på riksnivå) samma som BKK.
:va

SHK är samma upplägg som BKK, men endast Sporthojar därav räknar man med ett hack högre grundtempo i alla grupper - men i Röd är det alltid samma förare :D så det gäller nog huvudsakligen Grön o Gul.

För oss Instruktörer gäller särskild "uppkörning" inför HI för att få lov att ha egna grupper på andra distrikts SHK... Det är skillnaden mellan att vara BKK-Instruktör eller "certifierad" Sporthojs-Instruktör.

Ja vi ses väl på Knudan - jag skall försöka köra samtliga dagar :tummenupp

PS.
CSS Gelleråsen var väl den 11:e, (uppresa den 10:e)... och jaaa det lär bli tufft, 6 timmar i bil efter en dubbeldag, upp 6 på morgonen, köra en dag 3 för CSS, sedan hem 6 timmar... :näsblod
...jag avstod efter lite betänketid...

SHK är samma upplägg som BKK, men endast Sporthojar därav räknar man med ett hack högre grundtempo i alla grupper - men i Röd är det alltid samma förare :D så det gäller nog huvudsakligen Grön o Gul.

För oss Instruktörer gäller särskild "uppkörning" inför HI för att få lov att ha egna grupper på andra distrikts SHK... Det är skillnaden mellan att vara BKK-Instruktör eller "certifierad" Sporthojs-Instruktör.
...

Tjena Robz!

Ja, efter att ha sett materialet igen så kommer jag ihåg grundupplägget från vårt årsmöte i Laholm. Det kan väl ändå tyckas rätt ok att man har pejl på hojen o att köra på en bana.

CSS'en jag... den blir nog en liten pers... Men, ja det skall gå. Man får ju sova emellan... ;)

Låter lite bekant det där med uppkörning... Frågan är om det är att man skall inom instruktörerna bilda sig en omfattnign om personen o körstil eller om det har med en riksgällande nivå på SHK "utanför" skåneland... :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT