Bkk på Kemorabanan!!!

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
MEN HALLÅÅÅ - jag kom ju på min till BMW, är gammal och rakada inte mej på flera dagar!!!

(Tack te Chrille, som tog mä min R6´r - tror nog att Bumsen ska hålla sej på gokartbana.. Kemora´s tempo är ju ruskigt roligt..)

Jag är på igen - och är härmed anmäld!


Ska jag starta en lista redan?:confused:


Jag ska i alla fal notera ditt intresse:tungan



Det är ju så att Niklas och jag sitter just nu och går igenom utvärderingarna från deltagarna och instruktörerna, och drar upp riktlinjerna för nästa år redan nu:yoparty

Vi siktar på att kunna lägga upp inbjudan med anmälningar redan nu i höst om ett par månader:) :tummenupp :tummenupp

Nu väntar vi bara på alla bilderna och filmen:pannkyss
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Tjaa, mossan - ... grötstrupeharklande danskar med omöjliga yogaartade kniiipövningar ...Vad jag kunde förstå sågs den danske Yogamästaren sist på en fullpackad hoj med kurs västerut. Men detta kan ju ha ändrats om han studerade väderleksrapporterna innan avfärd...

Tack allihopa för en riktig kanonupplevelse! Vi ses...

Väderleks rapporter ska man inte kolla på.. Lite rätt har du dock - tänkte att kolla läget med min nyckelbensbens kåmpiz på sjukan i Koppolanoskii - men, då kom regnet - så jag för flux Norr på, sen tog Finland slutt och det blev Norge..

Norge är ju granne till Danmark så jag gazzade söderut långs kysten - men, vägen tog slutt på Lofoten. Sen tänkte jag att i Sverige kan jag ju hitta runt - så jag styrde Bumsen över till Skellefteå och kollade på någon ny bana - Men, den var inte färdig bygd, och då var det likebra att åka på jobbet i Borlänge..

Och här sittar jag nu och håller på med kontorstols yoga :va
(Jag ska ta mej fan bli i bättra form - det var en gul traja med Kiruna elektronik, som gick ganska snabbt... :yoparty )
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
(Jag ska ta mej fan bli i bättra form - det var en gul traja med Kiruna elektronik, som gick ganska snabbt... :yoparty )

JA det var just det, jag tror inte han körde så fort, det var elektroniken som hade någon sorts "Warpspeed mode" som gjorde att vi trodde att det gick fort:gnissla :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det ät ta mig tusan kvalificerad planering av resrutt det:yoparty Påminner om förra sommaren när jag och några kompisar skulle till Kukkola - men hamnade i Kvikkjokk:näsblod

Äh, elektroniken - den sitter bara där för att kompensera för oljeläckagena och det fallerande elsystemet. Alla vet ju hur britterna bygger hojar. Citat från Hoppe "- ...hur kan någon människa köpa en hoj tillverkad i ett land där folk äter njurar?"...

För övrigt körde vi ju för våra liv den sista dagen! Vi hade en sjövild instruktör på en blå screamer som åkte omkring oss och slog sig själv på benen hela tiden:gnissla Att det gällde att ha så många meter mellan sig själv och den vildbasaren förstår väl de flesta!

En liten bekännelse - det var nog jag som saboterade Bemaris kontakter med Maxxis-guden. Mitt fromma leverne och gudarnas välvilja gjorde att Bemari tvingades sänka tempot så jag fick lite hjälp att hitta runt... Förlåt och Tack!

...men, då kom regnet - så jag för flux Norr på, sen tog Finland slutt och det blev Norge..
...Norge är ju granne till Danmark så jag gazzade söderut långs kysten - men, vägen tog slutt på Lofoten. Sen tänkte jag att i Sverige kan jag ju hitta runt - så jag styrde Bumsen över till Skellefteå och kollade på någon ny bana -...Men, den var inte färdig bygd, och då var det likebra att åka på jobbet i Borlänge..
...(Jag ska ta mej fan bli i bättra form - det var en gul traja med Kiruna elektronik, som gick ganska snabbt... :yoparty )

Aj då - Du kanske har rätt? Så här i efterhand och sittande på kontorsstolen så gick de fyra dagarna alldeles för fort...:) . Nästa hoj blir det bara analoga system så att tidräkningen kan återställas:yoparty

JA det var just det, jag tror inte han körde så fort, det var elektroniken som hade någon sorts "Warpspeed mode" som gjorde att vi trodde att det gick fort:gnissla :)
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Nu är alla deltagare som var på plats godkända :tummenupp

Det är några få som fortfarande inte gjort sin utvärdering på SMC`s hemsida!
Gör den snarast tack så vi kan avsluta denna kurs:)
Sen så håller Niklas och jag på med att planera nästa års kurs redan nu:yoparty
Inbjudan kommer att läggas ut nu i höst så det är bara att hålla ögonen öppna:)

Filmen + alla korten skickas snart ut till er som beställt av Sonny.
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Nu är alla deltagare som var på plats godkända :tummenupp

Det är några få som fortfarande inte gjort sin utvärdering på SMC`s hemsida!
Gör den snarast tack så vi kan avsluta denna kurs:)
Sen så håller Niklas och jag på med att planera nästa års kurs redan nu:yoparty
Inbjudan kommer att läggas ut nu i höst så det är bara att hålla ögonen öppna:)

Filmen + alla korten skickas snart ut till er som beställt av Sonny.

Har fyllt i utvärderingen nu. Ledsen att det tog någon vecka extra, en positiv tolkning av det är att jag tänker efter innan jag skriver. Utvärderingen blev ganska mångordig och noggrann i alla fall, hoppas att där kan finnas någon användbar synpunkt.

Maria har problem med online-formuläret så till vida att hon inte får upp något formulär när hon loggar in, några tips? Jag är inte säker på att hon anmälde sig till kursen online.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Har fyllt i utvärderingen nu. Ledsen att det tog någon vecka extra, en positiv tolkning av det är att jag tänker efter innan jag skriver. Utvärderingen blev ganska mångordig och noggrann i alla fall, hoppas att där kan finnas någon användbar synpunkt.

Maria har problem med online-formuläret så till vida att hon inte får upp något formulär när hon loggar in, några tips? Jag är inte säker på att hon anmälde sig till kursen online.

Det är första gången vi kör fyra dagar på raken, det är första gången på Kemora och Finland, det är första gången vi fixar boende, så det är mycket nytt för oss alla. Trots detta har ni alla skrivit en ohygglig massa beröm så helt fel kan det ju inte ha varit:tummenupp

Överlag så är det fantastiska utvärderingar från alla. Mycket beröm som vi tackar för men framförallt en väldans massa konstruktiv kritik som vi kan använda för att göra kursen ännu bättre nästa år, vi tackar för detta!

Hälsa Maria att hon kan ringa till kansliet i Borlänge på 0243-669 70 så får hon hjälp med formuläret!
 

Tiias

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
nära Mantorp Park
Hoj
Hade en CBR1000RR -08
Jodu, dansken, lite sen att svara men jag har blivit opererad på US i Linköping och mår bara bra. Lite öm, både i själen och kropp, men som sagt nu är det bara att ta nya tag, och laga hojen bl.a. Nina och jag tänkte anmäla oss till nästa år med! Hoppas du och alla ni andra goa människor som var med gör det också.:yoparty Ha det!:)
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jodu, dansken, lite sen att svara men jag har blivit opererad på US i Linköping och mår bara bra. Lite öm, både i själen och kropp, men som sagt nu är det bara att ta nya tag. Nina och jag tänkte anmäla oss till nästa år med! Hoppas du och alla andra goa människor gör det med.

Skönt att höra att du är på G Mattias, hoppas att du tillfriskningar snabbt:tummenupp
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Har fyllt i utvärderingen nu. Ledsen att det tog någon vecka extra, en positiv tolkning av det är att jag tänker efter innan jag skriver. Utvärderingen blev ganska mångordig och noggrann i alla fall, hoppas att där kan finnas någon användbar synpunkt.

Maria har problem med online-formuläret så till vida att hon inte får upp något formulär när hon loggar in, några tips? Jag är inte säker på att hon anmälde sig till kursen online.


Som sagt det verkade som om du hade facit till hands när du skrev din långa utvärdering:tummenupp

Vi är mycket tacksamma för alla era utvärderingar:pannkyss mycket konstruktivt som vi kan använda oss av i framtiden vid våra kurser:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Som Niklas skrev nyss, i stort sett var allt nytt runt denna kurs på Kemorabanan så att det gick så bra som det gjorde blev vi lite förvånade över:)
Och med dessa erfarenheter och er hjälp så gör vi om detta ännu bättre nästa år!


Snart kommer alla 3000 bilderna och filmen:yoparty

Jodu, dansken, lite sen att svara men jag har blivit opererad på US i Linköping och mår bara bra. Lite öm, både i själen och kropp, men som sagt nu är det bara att ta nya tag, och laga hojen bl.a. Nina och jag tänkte anmäla oss till nästa år med! Hoppas du och alla ni andra goa människor som var med gör det också.:yoparty Ha det!:)

Härligt!

Då ses vi då om inte tidigare:tummenupp

Per
 
Last edited:

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
...
Årligt återkommande arrangemang låter kanon! ... Kawwa kuuskolmekuutonen, det var en mycket intressant upplevelse, som ställde till det i huvet vad gäller hojbyte. Jag trodde bara att de byggde hojar i Italien.

Nästa gång skall jag ha en hoj med mera markfrigång!

Jag vet vad du menar och jag tänkte likadant inför, under och efter dagarna på Kemora med dom snabba kurvorna. Dessutom känns det som om detaljer i körningen skiljer sig en del mellan ett monster/speedtriple/superduke och en spetsigare, mer bananpassad sporthoj. Så långt är jag överens med dig Tomas. Men att börja snegla åt de grodgröna till? Hur var det med Forza Italia då :confused:

Gör som jag: köp en röd 749:a i Göteborg på torsdagen, kör den till Härnösand under torsdag och fredag, kör bana hela lördagen (kolla länken nedan). Kom tillbaka på jobbet efter semestern måndag morgon med ett orubbligt leende trots att det spöregnar. Jag kommer att gå runt med det där fåniga leendet hela vintern och nästa sommar ses vi igen. Kommer du på en kawwa då så vet du vem som flinar störst.

Bästa hälsningar till er alla!

En lycklig Jonas Bergdahl

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=247000&d=1219038556
 

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Partille
Hoj
-
Jaha, nu klarnar det. Jag tyckte väl att det var lite märkligt med alla röda rundningsmärken som långsamt förflyttades runt banan. Trodde att det var nått som Niklas & Co. kokat ihop för att likna långsamma fotgängare i stadstrafik, men det var alltså Italienska "motorcyklar"? :tungan

Jag vet vad du menar och jag tänkte likadant inför, under och efter dagarna på Kemora med dom snabba kurvorna. Dessutom känns det som om detaljer i körningen skiljer sig en del mellan ett monster/speedtriple/superduke och en spetsigare, mer bananpassad sporthoj. Så långt är jag överens med dig Tomas. Men att börja snegla åt de grodgröna till? Hur var det med Forza Italia då :confused:

Gör som jag: köp en röd 749:a i Göteborg på torsdagen, kör den till Härnösand under torsdag och fredag, kör bana hela lördagen (kolla länken nedan). Kom tillbaka på jobbet efter semestern måndag morgon med ett orubbligt leende trots att det spöregnar. Jag kommer att gå runt med det där fåniga leendet hela vintern och nästa sommar ses vi igen. Kommer du på en kawwa då så vet du vem som flinar störst.

Bästa hälsningar till er alla!

En lycklig Jonas Bergdahl

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=247000&d=1219038556
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Jaha, nu klarnar det. Jag tyckte väl att det var lite märkligt med alla röda rundningsmärken som långsamt förflyttades runt banan. Trodde att det var nått som Niklas & Co. kokat ihop för att likna långsamma fotgängare i stadstrafik, men det var alltså Italienska "motorcyklar"? :tungan

Mmm, vi fick rabatt på kursavgiften för att vi ställde upp som figuranter åt dig i lugn grupp emellanåt :tungan. Min är förresten blå.
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
En liten bekännelse - det var nog jag som saboterade Bemaris kontakter med Maxxis-guden. Mitt fromma leverne och gudarnas välvilja gjorde att Bemari tvingades sänka tempot så jag fick lite hjälp att hitta runt... Förlåt och Tack!

:)

Hoppas att mitt spårval gav något tillbaka, lite småtrist var det att inte kunna ralla på i vanligt tempo för att utvärdera sin nya kunskap.
Samtidigt kan jag inte låta bli att erkänna att det var rätt trevligt att åka runt i lugnt tempo och verkligen fokusera och testa/utvärdera allt nytt som man lärt sig. Tunnelseendet kommer def. vid högre fart och för att inte tala om pingisögonen när det släppte i utgången av karusellen, tur att man hade trosskydd.:D
Nästa år kan du ge dig fasen på att någon Maxxisgud kommer INTE att behöva tillbedjas, då blir det gamla beprövade sulor.

Tack till Bemari som lånade ut sin Kawwa kuuskolmekuutonen, det var en mycket intressant upplevelse, som ställde till det i huvet vad gäller hojbyte. Jag trodde bara att de byggde hojar i Italien.

Tänkt vad marknaden helt plötsligt öppnade sig för dig :)
Har själv kört Kawwa sedan -90 men gick över till en R1:a -99, efter det så är det mest hoj för pengarna som gäller, skiter fullständigt vad som står på tanken.
Släpp märkesfrenesin och smaka på tankesättet, du kommer inte att ångra dig det minsta.
Tvekar du finns den kvar för att utvärdera landsvägsegenskaperna och uppdatera känslan (om det är av intresse.)
Att sedan Ducati 916 är världens snyggaste hoj (enligt mitt tycke) det är en annan sak.
 
Last edited:

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
Så långt är jag överens med dig Tomas. Men att börja snegla åt de grodgröna till? Hur var det med Forza Italia då :confused:

Gör som jag: köp en röd 749:a

Hehe... Forza Italia och ett besvärande intresse för Ducati kommer troligen alltid att finnas kvar. Han är så orolig för mig flatbottningen (gibbles) och tror att jag är märkeslåst, så jag måste ju gå in och dementera detta, då jag envist hävdar att det inte är så ;) Mina Ducce-T-shirts kommer att hänga med även i fortsättningen, även om jag kör en spygrön Kawa som är dekaltrimmad med Corse-klistermärken för att bli så snygg som möjligt :yoparty

Sabblars alltså!!! Du köpte den helt enkelt. Grymt!!! Vad avis jag blir! Häftig resa dessutom, så skall en knäpuck dras! Jag måste tyvärr medela att "No more SMC-kurser for you my friend!!!" Den där bilden talar sitt tydliga språk, du börjar köra irriterande snyggt. Du får oss andra att se så risiga ut om du fortsätter sådär!

:)
Tänkt vad marknaden helt plötsligt öppnade sig för dig :)

Släpp märkesfrenesin och smaka på tankesättet, du kommer inte att ångra dig det minsta.

Att sedan Ducati 916 är världens snyggaste hoj (enligt mitt tycke) det är en annan sak.

Jo, du har ingen aning om hur du ställde mina tankar på ända. Inte för att jag hade dissat andra märken som sådana, utan för att jag aldrig tidigare testat en japs som kändes så kul! Som sagt hävdar jag envist min oskuld till märkesfrenesi, jag kan bara inte rå för att Duccarna hittills alltid gett bäst utdelning vad gäller ståpäls och rysningar och tårar i ögonen och ... ja respons helt enkelt...

Jo, att en hoj från 94 fortfarande är så snygg säger ju en del...

Jaha, nu klarnar det. Jag tyckte väl att det var lite märkligt med alla röda rundningsmärken som långsamt förflyttades runt banan. Trodde att det var nått som Niklas & Co. kokat ihop för att likna långsamma fotgängare i stadstrafik, men det var alltså Italienska "motorcyklar"? :tungan

Haha... är du sur för att du blev nerflyttad till våran grupp :tungan Klart vi var rundningsmärken. Vi körde ju i långsam grupp, åkte runt och tourade på våra beskedliga 63-hästarsmaskiner och räknade utedass och telefonkiosker. Man blir ju så sabla harmonisk på en italiensk hoj att man gärna åker långsamt och bara njuter. Eftersom att vi (som du var inne på tidigare) är lite "kioskposers" så åkte vi runt och torrvarvade vid de kiosker som fanns kring banan. Du får ta och vässa gamm-gixxern så att du kan flytta upp till snabb grupp igen ;) jag trodde att du åkte där hela tiden...:confused:
 

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Partille
Hoj
-
Mmm, vi fick rabatt på kursavgiften för att vi ställde upp som figuranter åt dig i lugn grupp emellanåt :tungan.

Nää, va orättvist! :va Då fick ju ni köra dubbelt så länge (men lika långt iofs) som vi andra + billigare kursavgift. Tror jag måste skriva om min kursutvärdering :huvet

Haha... är du sur för att du blev nerflyttad till våran grupp :tungan Klart vi var rundningsmärken. Vi körde ju i långsam grupp, åkte runt och tourade på våra beskedliga 63-hästarsmaskiner och räknade utedass och telefonkiosker. Man blir ju så sabla harmonisk på en italiensk hoj att man gärna åker långsamt och bara njuter. Eftersom att vi (som du var inne på tidigare) är lite "kioskposers" så åkte vi runt och torrvarvade vid de kiosker som fanns kring banan. Du får ta och vässa gamm-gixxern så att du kan flytta upp till snabb grupp igen ;) jag trodde att du åkte där hela tiden...:confused:

Nerflyttad å nerflyttad... Snabb & Supersnabb:)rolleyes: ) slogs ju ihop. Jag väljer att se det som att det var ni som blev uppflyttade, ni hade väl lärt er nått under kursens första tre dagar (eller så var det helt enkelt så att ni flockades som groupies runt de lite snabbare gossarna vid gruppindelningen :tungan )





Okej, okej jag erkänner, en sån där röd Italiensk sak hade gärna fått ockupera lite plats i mitt garage också... Men gammelgixxern är lite billigare att plåstra om när husse tagit med den på en "vildmarkstur"...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Okej, okej jag erkänner, en sån där röd Italiensk sak hade gärna fått ockupera lite plats i mitt garage också... Men gammelgixxern är lite billigare att plåstra om när husse tagit med den på en "vildmarkstur"...


Gixxers, R1 och Duccar ser man i varenda gathörn nuförtiden, tacka vet jag en orange skönhet:tummenupp

/Niklas - Just hemkommen från London där det fullkommligt sprutade av Duccar, BMW GS1200 och Aston Martins... Ja några vedbotrimmade GS500 fanns också...:gnissla
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Lasse har väl rätt. Det smartaste är nog att köpa det man kommer över om man trivs på hoje och gör en bra affär, sentimentalitet skapar efterfrågan som skapar överpriser.
Start bekännelseparagraf
Faktum är att efter Kemora och ett snack jag hade med Per Johansson som bytt från en Aprilia RSV1000 till Honda CBR600R och efter att ha lyssnat på Niklas Lundin så var jag beredd att köpa vad som helst med spetsig toppkåpa, clip-on-styre och urtag i tanksidorna. Scannade Blocket dagligen som tidigare under sommaren men nu även efter japs-600:eek:r. Fann dock att den där 749:an på Hisingen som jag sneglat på hela semestern inte kostade just mycket mer än en Kawasaki zx6r av motsvarande ålder och skick. Då blev det ju enkelt liksom. Fast nog får jag väl medge att jag är lite märkesfixerad... Hur som helst skulle det vara intressant att prova lite annat också, om än bara genom att bytlåna något pass.
Slut bekännelseparagraf

Hoppas ingen tar illa upp över lite smågnabb förresten, det är ju bara på skoj :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hoppas ingen tar illa upp över lite smågnabb förresten, det är ju bara på skoj :)

När det gäller märkesstolthet så finns det inget smågnabb, det är blodigt allvar som gäller. Stackars den som snackar skit om mitt hojmärke, eller det märke jag körde innan...och innan dess... ...och nästa märke!!!!:mad: :mad: :mad:





:tungan
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top