Bkk på Kemorabanan!!!

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Ja detta var toppen! Sommarens höjdpunkt utan tvekan. Osannolikt bra väder. Förutom torsdag morgon, men då fick man ju prova på att köra i regn också. Kursen var över förväntan. Den förändrade min körteknik inför och i kurvor mer än jag trott. Till det bättre, helt säkert. Nu ska det bara nötas in.

Tack till alla trevliga instruktörer och deltagare som bl.a. hjälpte till att jaga rätt på ett kedjelåsclips (clipslås = :huvet) då mitt sprättat loss någon gång under onsdagen. Huga.

Det var kul att träffa en massa trevliga sporthoj.com'are och annat löst folk också. Speciellt tack till frelar som lånade ut sin gixxer ett pass så jag fick prova. Jag som trodde att hojar skulle gunga och skrapa i när man pressar på lite. :)


För er som undrar om det är värt att åka till Kemora nästa år - det är det!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hehe, OK.
Ja, men du behöver ju faktiskt inte beställa lika varmt som det var påMidlanda.... 30ºC i skuggan var lite väl hårt faktiskt! :tungan

Beställningsverktyget är lite klumpigt om man så säjer...

Först måste man gräva en grop på stranden, den måste ha en diameter på exakt 1.786 meter, hur lätt är det i sand.
I den gropen gör man upp en eld med tallved som är minst tre år gammal, mycket viktigt!

Sen skall man dansa runt den här gropen hela natten, brasilianska trummor, viktigt!
Om man då håller på tillräckligt länge så får man se väderguden stiga upp ur röken, och så berättar man vad man vill ha för väder, enkelt va:tummenupp

...sen hjälper det om man tar lite LSD...
 

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Partille
Hoj
-
Ja det var en mycket rolig tillställning med trevligt folk.

Speciellt tack till frelar som lånade ut sin gixxer ett pass så jag fick prova. Jag som trodde att hojar skulle gunga och skrapa i när man pressar på lite. :)

Varsågod! Det var kul att prova någonting annat, även om det var lite gung och svaj :tungan
Det är nog lika bra att du behåller SV:n, som du kör kommer du att köra i cirklar runt oss andra om du byter...
 

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
Instämmer! Kursen var grymt bra! Min körning förändrades ordentligt. Grymt skön känsla mot slutet av kursen! Vädret var otroligt som sagt.

Årligt återkommande arrangemang låter kanon! Jag tar det som ett löfte. I gengäld lovar jag att anmäla mig årligen :yoparty

Tack till Bemari som lånade ut sin Kawwa kuuskolmekuutonen, det var en mycket intressant upplevelse, som ställde till det i huvet vad gäller hojbyte. Jag trodde bara att de byggde hojar i Italien.

Kul att träffa alla trevliga hojmänniskor också.
Ser verkligen fram emot nästa kurs, och speciellt till Kemora 2009!

Tack till alla som arrangerade kursen, och till alla deltagare som gjorde det till en fantastiskt kul vecka!
 

Tiias

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
nära Mantorp Park
Hoj
Hade en CBR1000RR -08
Trots en avbrutet nyckelben och en trasig hoj kan inte detta få mig att sluta le.:)
Absolut dom fyra bästa dagar i mitt liv som hojchaufför!
Visste inte att det kunde finnas så mycket trevliga människor på ett och samma ställe samtidigt.:yoparty
Jag vill gärna ge instruktörerna en extra eloge eftersom ni har lärt mig så himla mycket på dessa fyra dagar, och att jag själv känner att jag har utvecklats enormt och samtidigt inte är rädd och att jag vågar göra saker som jag inte trodde var möjligt.
Bokar gärna in fyra nya dagar nästa år, om jag får?
(ska försöka hålla mig på hjulen :huvet )
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Trots en avbrutet nyckelben och en trasig hoj kan inte detta få mig att sluta le.:)
Absolut dom fyra bästa dagar i mitt liv som hojchaufför!
Visste inte att det kunde finnas så mycket trevliga människor på ett och samma ställe samtidigt.:yoparty
Jag vill gärna ge instruktörerna en extra eloge eftersom ni har lärt mig så himla mycket på dessa fyra dagar, och att jag själv känner att jag har utvecklats enormt och samtidigt inte är rädd och att jag vågar göra saker som jag inte trodde var möjligt.
Bokar gärna in fyra nya dagar nästa år, om jag får?
(ska försöka hålla mig på hjulen :huvet )

Ja det var jättetrist med din vurpa, jag trodde verkligen att du hade fått fast den där i sanden! Det gick ju riktigt riktigt bra fram tills dess.
Du och alla andra är naturligtvis välkomna till Finland nästa år, samma tid, samma kanal:yoparty
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Instämmer! Kursen var grymt bra! Min körning förändrades ordentligt. Grymt skön känsla mot slutet av kursen! Vädret var otroligt som sagt.

Årligt återkommande arrangemang låter kanon! Jag tar det som ett löfte. I gengäld lovar jag att anmäla mig årligen :yoparty

Tack till Bemari som lånade ut sin Kawwa kuuskolmekuutonen, det var en mycket intressant upplevelse, som ställde till det i huvet vad gäller hojbyte. Jag trodde bara att de byggde hojar i Italien.

Kul att träffa alla trevliga hojmänniskor också.
Ser verkligen fram emot nästa kurs, och speciellt till Kemora 2009!

Tack till alla som arrangerade kursen, och till alla deltagare som gjorde det till en fantastiskt kul vecka!

Det var kul att se dej också! Jag lägger upp en liten bild så alla ni andra får se hur kul Thomas hade...:)

Det här är grym kurvtagning!!!
 

Bifogat

  • Stilstudie.jpg
    Stilstudie.jpg
    73.5 KB · Visningar: 140

Bonjin

SDK Socio#2366
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Hypermotard 821 -14 Husa 650 -04
En extra natt i stugbyn låter som det var rätt beslut, för det är väl inte så kul med punka/skuret hjullager mitt i natten :va
Vi tog det lugnt ner till Åbo med lunch i Tampere. Fast hytt på ankardäck är väl inte något jag kommer att boka igen:rolleyes:

Var 4 härliga dagar och kommer absolut att åka dit igen, och jobbar jag inte som instruktör så får det väl bli egenträning :D
Tack för en kanonkurs, skitkul gäng att jobba med :tummenupp
Trivdes med alla deltagare även om man blev frånåkt av en del :näsblod
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Detta har varit toppenbra!

Vi måste vara tokiga :D Massor med skinnklädda människor i 25 gradigt solsken med breda leenden på våra läppar efter varje sväng på banan.

Detta var precis vad jag behövde för att ladda mina batterier på semestern.

Tack för många bra och utvecklande övningar och tips på vägen och tack till er som hjälpte mig att lasta hojarna på släpet.

Tiias verkar inte så värst skadad då jag inte fick köra en meter bil på vägen hem. Han körde alla 60 milen med sitt pajade nyckelben även om jag tjatade att jag borde köra..... och ni från västergötland(stuga 9), det var en härlig syn när ni kom ifatt oss på hoj o Norrtull och vinkade adjö när ni tog av hemåt (impad att ni åkte hoj hela vägen) :tummenupp

Ses nästa år
/Nina
 

R12S

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2008
Ort
Skövde
Hoj
BMW R1200S
Vi måste vara tokiga :D Massor med skinnklädda människor i 25 gradigt solsken med breda leenden på våra läppar efter varje sväng på banan.

Detta var precis vad jag behövde för att ladda mina batterier på semestern.

Tack för många bra och utvecklande övningar och tips på vägen och tack till er som hjälpte mig att lasta hojarna på släpet.

Tiias verkar inte så värst skadad då jag inte fick köra en meter bil på vägen hem. Han körde alla 60 milen med sitt pajade nyckelben även om jag tjatade att jag borde köra..... och ni från västergötland(stuga 9), det var en härlig syn när ni kom ifatt oss på hoj o Norrtull och vinkade adjö när ni tog av hemåt (impad att ni åkte hoj hela vägen) :tummenupp

Ses nästa år
/Nina

Hmm.. Skulle nog gärna haft hojjarna på släp med facit i hand, blev en onödigt spännande resa hem till Skövde då det regnade (mycket) och mitt bakdäck sett bättre dagar, men nu sitter man hemma och konstaterar att denna kurs var mycket nyttig för mig.
BMW R12S
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Va? Är det inte sådant där som kallas posörknäskrap? Det är ju minst kvar 10 millimeter innan foten tar i... :D

Förresten var det inte någon som gick och letade gamla knäpuckar i depåboxarna om jag inte minns helt fel, Thomas? :tungan

Han skulle väl sätta dom på armbågarna?:)
 

Owe

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Honda CBR600RR & KTM LC4 SM/Offroad
Vill bara tacka alla deltagare och instruktörer för en trevlig och rolig tid på Kemora.

Största tack till Niklas o Per som gjorde kurs möjlig. :tummenupp

På återseende om ett år på Kemora, eller någon annan kurs.

Med vänlig hälsning Owe
 

"Chrille"

Att lite asfalt kan vara så kul...
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Vid kusten
Hoj
Några stycken i passande storlekar
Kemora camp-08

Ja....jag kan inte annat än att hålla med, alla de andre. :tummenupp ...även Josef då jag vet hur det är att sitta i den finska obygden en mörk o blöt natt..(fick punka på släpet utan reservhjul)...:huvet :huvet ...men nu har jag precis landat hemma:yoparty

Såå...Tack alla och framförallt Nicko o Per för den nya tideräkningen..:D , men framförallt till alla underbara deltagare :Bugar :klappar som med en skön inställning till...ja, det mesta :Rockbanan gjorde att Kemora -08 kommer ialla fall jag inte att glömma...:D...inte heller en viss omtalad röd ducce, som hade åkt på banan 3dgr innan o forfarande efter 7bandgr var lika glad o lycklig..."dä ä stil dä":yoparty

Sonny hälsar också :hej och tackar... och bilderna sätter han fart med så fort de är sorterade,klippta,skavda,mosade o allt va det nu heter...

På återseende hoppas jag!

// Chrille
 
Last edited:

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
jag vill oxå tacka för de 4 helgrymma dagarna. mkt trevliga deltagare och instruktörer. Jag kommer även nästa år. Banan är grymt rolig. Och tack Roffe för resesällskapet. :) /Johan
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Äntligen hemma!

Ja äntligen har man fällt ner pungen och landat här hemma!

Har precis varvat ner efter att ha packat ur alla grejor ur bussen nu i kväll.

Som sagt det tär på krafterna att leta däck mitt i natten ute i obygden i Finland:gnissla Sova några timmar lite här och där på båten och sen göra stan med frugan :huvet

Ett stort tack till Nicko som övertalade mig till att göra denna kurs tillsammans med honom:)
Tack till alla härliga instruktörer som ställer upp och gör det dom ska och mer därtill:tummenupp

Sist men inte minst ett stort tack till alla deltagare som gör en sådan här kurs möjlig!
Med den feedback vi får in från er så lutar det åt att det blir flera sådana här kurser nästa år:yoparty

Ps. Har ni kommit på att ni vill ha skivorna med alla bilderna och ca 1 timmes film från banan så hör av er till "Chrille" 100:- kostar detta:yoparty

Kör säkert så ses vi snart igen!

Per
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Som sagt det tär på krafterna att leta däck mitt i natten ute i obygden i Finland:gnissla Sova några timmar lite här och där på båten och sen göra stan med frugan :huvet

Ett stort tack till Nicko som övertalade mig till att göra detta tillsammans med honom:)

Jag visste inte att jag var med dej och frugan och gjorde stan?:) :) :)
 

Goe

Träningsledare SMC & AI SMC
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -09 ABS
Super!

En SMCkurs kan inte bli bättre än den var på Kemora. Det berodde väldigt mycket på att fantastiska deltagare som är engagerade och vetgiriga gör jobbet som instruktör extra sköj. Konceptet med en 4-dagars kurs är definitivt här för att stanna.
Stort tack till Niklas och PerG som ordnade till det här och som dessutom klurade ut att vi skulle ha nya deltagare varje dag. Roligt både för oss instruktörer och deltagarna.

De filmer som jag tog med min framåt- respektive bakåtkamera och som inte kommer med på skivan som Sonny gör kommer att levereras på en ftp-sajt så fort filmerna ordnats till lite. Alla deltagare kommer att få ett mail med en länk till ftp-sajten med dessa filmer. (Ja man kan hämta dom med en vanlig webbläsare sen...)
 

"Chrille"

Att lite asfalt kan vara så kul...
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Vid kusten
Hoj
Några stycken i passande storlekar
Sonny

Är det någon som har ångrat sig och vill ha en fotoskiva :va eller vill ha kontakt med Sonny (fotografen) ändå,
så slå han ett mail på: sonny@ecracing.se

MVH // Chrille
 

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
Det var kul att se dej också! Jag lägger upp en liten bild så alla ni andra får se hur kul Thomas hade...:)

Det här är grym kurvtagning!!!

Tack! :rodnar Det var en fin komplimang. Känns extra bra när den kommer från dig också!

Va? Är det inte sådant där som kallas posörknäskrap? Det är ju minst kvar 10 millimeter innan foten tar i... :D

Förresten var det inte någon som gick och letade gamla knäpuckar i depåboxarna om jag inte minns helt fel, Thomas? :tungan

Hehe, det vet du väl, att alla som kör italienskt är väl lite "posers", men det bjuder vi på, sådana är vi ;) . Jo det var riktigt långt från hojskrap där. Det måste ha varit ett uppvärmningsvarv :tungan
Nästa gång skall jag ha en hoj med mera markfrigång!

Såå...Tack alla och framförallt Nicko o Per för den nya tideräkningen..:D , men framförallt till alla underbara deltagare :Bugar :klappar som med en skön inställning till...ja, det mesta :Rockbanan gjorde att Kemora -08 kommer ialla fall jag inte att glömma...:D...inte heller en viss omtalad röd ducce, som hade åkt på banan 3dgr innan o forfarande efter 7bandgr var lika glad o lycklig..."dä ä stil dä":yoparty
// Chrille

Hehe... vi sa faktiskt när vi packade på torsdag kväll att det för en gångs skull faktiskt kändes helt ok att det inte var någon bankörning nästa dag :trött Jag hade dock grymt skoj hela tiden, och hoppas att det blir minst 4 dar nästa år!
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top