BKK-dagar Knutstorp!

Det kan nog tänkas att det blir en del lediga platser om 30 dagar :rolleyes:
Är ju då man skall ha betalat:D
Vilket fall som helst så lär vi ses där 17 maj anmält mig som flaggvakt:tummenupp

Har ni inget liv, barn, familj, sambo whatever:va ........hade ju tänkt att boka mig på en 1-dagskurs men det var som sagt var redan fullt.

Vågade inte avvakta så det blev 2-dagarskursen den 13-14 juli istället :tummenupp

Om ni tyckte det var segt så ska ni veta att det tog 4 MINUTER sedan var 63 av platserna bokade, 4 MINUTER. :yoparty :Rockbanan

Har för mig att det är runt 80 platser/dag förutom dubbeldagarna.

Men som tidigare sagts håll koll på sidan, det finns de som ångrar sig/ inte betalar i tid m.m.

det bara small till blev en del långa svartstider på sidan. kul att det är så poppis med våra körningar

Ja du kungen, där hann man inte med:huvet . Hade inte möjlighet att sitta vid datorn och passa, så det blev flaggvakt 7 juni och kurs 3 augusti. Jag tror föresten att kursledarna är ringrostiga dom första kurserna:D :D :D :D

Har ni inget liv, barn, familj, sambo whatever:va ........hade ju tänkt att boka mig på en 1-dagskurs men det var som sagt var redan fullt.
Jag hade då ingen nytta av min sambo.
Han sa inte ett ljud när han försvann ner i källaren för att boka sin plats :gnissla
Nu står jag utan och får förlita mig på en reservplats

Framgår inte om hojen behöver vara trafikförsäkrad:va

"All körning sker på egen risk och det åligger varje deltagare att själv teckna erforderlig försäkring."

Ska genast förtydliga detta. Hojen ska vara minst trafikförsäkrad.
:tummenupp

Kan åxå maila smc-skåne, några veckor innan aktuell kursdag o höra om dom fått nån avbokning. :tummenupp

Eller så mailar man redan nu, som så många andra, och sätter upp sig på reservlista. Kan meddela att den är påbörjad så att säga...

//hon som svarar på bkk-mailen

Last edited:
Självklart, tar rygg på dig med dina pipor i näsan, sen drar jag...
ut i spenaten:gnissla

Så farligt tror jag inte det blir du kör ju med din hjärna inkopplad om jag inte mins fel:)

Jag hade då ingen nytta av min sambo.
Han sa inte ett ljud när han försvann ner i källaren för att boka sin plats :gnissla
Nu står jag utan och får förlita mig på en reservplats

:va Sa vist till dig att jag skulle boka plats

Last edited:
Sådär nu har man hostat upp 3.000 skatttade pesetas för sin 2-dagarskurs den 13-14 jul på Knudan också:tummenupp

Nu när de gått ifrån grön, gul, blå och röd grupp och infört bas, bas fri, avancerad och individuell. Tror ni tempot i respektive grupp är jämförbart med den gamla indelningen? Dvs är avancerad samma tempo som förra årets blå. Individuell som röd osv.

Jag har kört i gul förra året och tyckte det tempot var bra och skulle vilja fortsätta med det. Nu är det så att jag har anmält mig till en avancerad 1-dagskurs och en 2-dagars individuell eftersom det är moment i dessa som jag vill lära mig. Jag är lite rädd för att tempot i individuell är som i röd förra året och att jag blir som en bromskloss på banan där många kommer svära bakom sina hjälmar på att jag tar bort deras "flyt" på banan.

Nu när de gått ifrån grön, gul, blå och röd grupp och infört bas, bas fri, avancerad och individuell. Tror ni tempot i respektive grupp är jämförbart med den gamla indelningen? Dvs är avancerad samma tempo som förra årets blå. Individuell som röd osv.

Jag har kört i gul förra året och tyckte det tempot var bra och skulle vilja fortsätta med det. Nu är det så att jag har anmält mig till en avancerad 1-dagskurs och en 2-dagars individuell eftersom det är moment i dessa som jag vill lära mig. Jag är lite rädd för att tempot i individuell är som i röd förra året och att jag blir som en bromskloss på banan där många kommer svära bakom sina hjälmar på att jag tar bort deras "flyt" på banan.

Jag har/hade också funderingar kring det där. Har kört och platsat rätt bra i gul grupp tidigare i år.
Jag valde dock Avancerad nu, då jag känner att det är saker som blick och avslappnad körning jag behöver öva på mest.
Så jag antar att man får utgå ifrån vilka saker som undervisas i de olika kurserna o sen delar väl instruktörerna upp grupperna i smågrupper med olika tempon(!?).

Det är det enda logiska jag kan komma fram till i alla fall.

Någon instruktör få gärna skina lite ljus över detta! :tummenupp

Ska dit den 17 maj. Kom gärna fram och sag haj:)
Nu håller vi tummarna för bra väder:tummenupp

"All körning sker på egen risk och det åligger varje deltagare att själv teckna erforderlig försäkring."

Ska genast förtydliga detta. Hojen ska vara minst trafikförsäkrad.
:tummenupp

Tjena, ok hojen måste vara minst trafikförsäkrad, men det fins ingen försäkring man kan täkna som gäller för ban-körningar eller? ska man vara tvungen o skaffa en sån där symaskin så det inte spelar nån roll:) , skämt o sido, är ruskit sugen på att komma ut på bana men har ju vissa känningar av att man vill veta var gränserna går o då hade det varit kul man hade fått lagat hojen istället för att lika gärna kunna köpa en ny. Mvh

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti