Var det några av er som körde i steg ett, dig på den guldfärgade Daytona 675 kommer jag ihåg från min egen grupp, jag låg bakom dig ibland. Jag körde en vit gixxer 1000. Här talas om vådliga manövrar men det var nog bara jag som fick fan för en enligt min mening korrekt omkörning i ytterspåret före snabbvänstern. Förövrigt förlade de flesta omkörningar till depå rakan av rädsla för att göra fel, vilket jag tydiligen gjorde lite då och då.
Hej, du och jag körde i samma steg ett, jag en vit gixxer. Såg du händelsevis incidenten som instruktören tog upp då han nämnde att han var nära att klippa mig då jag körde in till depån från yttre kurvan, enligt instuktörens uppgift. Någon annan som såg något av detta?
Jag såg varken nån vådlig omkörning eller incidenten vid depåavfarten som du pratar om. Däremot såg jag en annan person som höll upp handen och händå höll högerspår. Inte så bra, men handen var ju i alla fall uppe. Måste dock säga att jag tycker att det är viktigt att reglerna följs. Nån annan kan ju faktiskt ha missat målflagg (vilket hände flera gånger enligt flaggvakterna) och då kan det ju gå riktigt åt h*****e om nån håller höger och viker ut till depån. Bara att lära sig av sina misstag och gå vidare. Misstag gör vi ju alla.
Så här första gången på bana så tog man det väldigt försiktigt. Ville ju inte riskera nåt och kändes som att en hel del i vår grupp var osäkra, därför passade det bäst med extra säkra omkörningar. Var dock en gång då jag själv tyckte att jag kom väl nära den jag körde om, men bad om ursäkt efter och fick ok från den deltagaren i alla fall.
Hund: Aha...får hoppas nån av bilderna på daytonan blev bra då

) upp.