BKK 3 juni, G-åsen.. Boende finnes!!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Helu,

1. Har ett avhopp från det bokade boendet. Undrar därför om det finns nån som tänkt köra på morgonen, men inser att det är en skitdålig idé och vill ha ett kanonboende centralt i Karlskoga (10 min gång till "city", 10 min köra till banan). Kanon om man vill käka en bit och ta en (1) öl kvällen innan.

2. Är det nån som ska dit öht. Tycker det pratas om alla jäkla bandagar och kurser som finns i kalendern. Är det BARA krompråmar och reflexvästsgubbar som ska på BKKn 3 juni på Åsen?

2. Är det nån som ska dit öht. Tycker det pratas om alla jäkla bandagar och kurser som finns i kalendern. Är det BARA krompråmar och reflexvästsgubbar som ska på BKKn 3 juni på Åsen?

Det tror jag inte, jag skall dit med min touringhoj med mycket lite krom, mest plast! ;)

Jag skall dit! Hade dock tänkt slagga hos en kompis i Karlstad.
Vad kostar boendet?

Beror väl lite på vädret också, blir det spöregn vetefan.
Hur kul är det att köra bana i regn, ärligt? (Tänk på att jag är nybörjare, med vetintevad däck)

Helg!! :)

Nu snor jag helt sonika denna tråd och tackar SMC för lektionen och gud för vädret! :-)

Det där var riktigt jävla roligt, känns lite som en bakfylla idag bara. Mör i hela kroppen och man ser gårdagen i ett "vad var det som hände?"-sken.

Och nu är det helg! :yoparty

Nu snor jag helt sonika denna tråd och tackar SMC för lektionen och gud för vädret! :-)

Det där var riktigt jävla roligt, känns lite som en bakfylla idag bara. Mör i hela kroppen och man ser gårdagen i ett "vad var det som hände?"-sken.

Och nu är det helg! :yoparty

Yup.. Riktigt kul blev det!!

Lyckades ju tom testa att göra fel (2 ggr) utan att ramla. Fick borsta lite damm från däcken bara så var det lugnt.

Tur att sambon inte såg nåt, då skulle jag aldrig få köra igen :D

Hon tyckte också att det var galet kul. Igår var det lite mkt intryck och idag har vi inte setts, men jag fick känslan av att hon lärde sig massor och fick massa verktyg att jobba med själv framåt. :tummenupp

Själv fick jag BLAND ANNAT en uppenbarelse gällande det här med blicken!

KraschkåpeSvart CBR600 - Lugn grupp
Grå SuperDuke - Snabb grypp

Var en riktigt lång hemresa dock. Har mer eller mindre pendlat den sträckan i ett år tidigare, men lyckades köra fel 3 ggr :rolleyes:.

Hann ju knappt snacka nåt sen. Jag hade lite mkt igår med massa annat löst folk att hålla reda på och underhålla mellan passen ;).

Hade du kul? Lärde du dig nåt?

Last edited:
Hund: Såg att du fotade lite vid banan på slutet. Fick du med en gul Daytona på nån bild tro? Du pratade även om en annan variant av stompgrips. Kommer inte ihåg var du sa att du shoppat dom.

Måste även jag säga att det var en oerhört lärorik dag. Mycket tips om saker att förbättra. Bara att träna så mycket det går nu innan man anmäler sig till en ny kurs.
Var nervös i början och körningen gick uselt. Men gick i alla fall bättre och bättre under dagens gång. Man får inte ha för stora krav när man är nybörjare, har gott om tid på mig att bli bättre.
Huvudsaken var att det var roligt.

Var det du som var yviga mannen som körde om mig före hårnålen och kom så brett efter nålen att du var på "fel" sida vita strecket i utgången inför snabbvänstern? :-) Och sedan av i nålen 2-3 varv senare? Kul att ses, bra tempo men ta det lugnt så du inte skrämmer ihjäl gubben på blå gammel-rettan :-) :-) :-) Psst finns videobevis, kostar 23 bärs annars blir det youtube :-)

Nej det var inte jag. Körde steg 1, alltså med blå och röda västar. Ingen R1:a med där vad jag kommer ihåg och jag tror inte jag gjorde nån omkörning alls före hårnålen.
Var istället feg vid omkörningar. Valde nästan enbart att köra om på långa rakan för att inte riskera att orsaka något.
Men pass upp nästa gång då kanske det är jag ;-) ha ha
PS Kan bjuda på bärs ändå :-) DS

Nej det var inte jag. Körde steg 1, alltså med blå och röda västar. Ingen R1:a med där vad jag kommer ihåg och jag tror inte jag gjorde nån omkörning alls före hårnålen.
Var istället feg vid omkörningar. Valde nästan enbart att köra om på långa rakan för att inte riskera att orsaka något.
Men pass upp nästa gång då kanske det är jag ;-) ha ha
PS Kan bjuda på bärs ändå :-) DS

Mmm bärs tack :-) Det var HUND jag syftade på annars :-)

Var det du som var yviga mannen som körde om mig före hårnålen och kom så brett efter nålen att du var på "fel" sida vita strecket i utgången inför snabbvänstern? :-) Och sedan av i nålen 2-3 varv senare? Kul att ses, bra tempo men ta det lugnt så du inte skrämmer ihjäl gubben på blå gammel-rettan :-) :-) :-) Psst finns videobevis, kostar 23 bärs annars blir det youtube :-)

:D Yup! :glömdet

Fast faktum är att jag fick riktigt bra ordning på hårnålen under dagen, hade grymma problem med den förra (första) gången på Åsen.

Jag vet tom exakt VILKEN omkörning du syftar på. Det var en bra liten raka att klippa till på, jag har ju inte så mkt att sätta emot på rakorna. Men det var i stort sett första gången som jag började laborera med alternativa spår, och det gick väl inte perfekt jämt :näsblod.

Min tur i sandlådan var också efter en hårt laddad omkörning (var det du också alltså?) och sen bristande koncentration och taskig koll på kopplingshanden = bakhjulsstuds.. Var som bara att bromsa fram till asfaltskanten och försöka minnas hur det var att köra cross :D.

Har du det på film får du GÄRNA slänga ut det på tuben, eller ännu hellre skickafilen.nu så gör jag det :).. Och bira bjuckar jag på ändå när tillfälle ges ;)

Yvig :mad:

;)

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Lite film från pass 3 :)

http://www.youtube.com/watch?v=3-mrxL8mMUE

Last edited:
Yvig var det faktiskt GOE som råkade uttrycka när vi satt och tittade på filmerna :-)

Jag har bara din breda utgång ur nålen på film, det var inte mig du drog om innan du körde ut i sandlådan. Skall leta reda på klippet och youtuba det då :-)

Kul att ses, bra tempo men ta det lugnt så du inte skrämmer ihjäl gubben på blå gammel-rettan :-) :-) :-) Psst finns videobevis, kostar 23 bärs annars blir det youtube :-)

En ärlig fråga då..

Var nån omkörning tvivelaktig? Det är svårt det där, men de flesta i den gruppen körde så snabbt, snyggt och säkert att jag på nåt sätt litade på att de flesta hade koll på sina spår och sin egen körning. Och då brukar det också bli ok med lite mindre marginaler (jämfört med lugn grupp då man som noob (jag var livrädd i början) blir livrädd och distraherad om nån är på samma del av banan som en själv).

Det är en viktig fråga för mig, för jag ser såna här körningar lite som "gentlemanna-racing". Jag vill inte krascha, och heller inte bli orsak till nån annans fadäs.

Yvig var det faktiskt GOE som råkade uttrycka när vi satt och tittade på filmerna :-)

Jag har bara din breda utgång ur nålen på film, det var inte mig du drog om innan du körde ut i sandlådan. Skall leta reda på klippet och youtuba det då :-)

All film är kul, framförallt misstag. Det är de som är roligast att få analysera i efterhand :). Se om man bara hade otur eller om man helt plösligt ändrade på nåt osv.

GOE??? Är det B.A från uppsala? Kommer ihåg en klibba från dagen men hann aldrig koppla vem det var.

Last edited:
Hund: Såg att du fotade lite vid banan på slutet. Fick du med en gul Daytona på nån bild tro? Du pratade även om en annan variant av stompgrips. Kommer inte ihåg var du sa att du shoppat dom.

Ja, det var jag som sprang och knäppte lite. MEN, inte med min kamera.

Har några dåliga partýkamera-bilder från depåböjen, men kameran ligger i garaget.

Men sista passet som jag fotade var med Lundapågens kamera. Jag väntar på bilderna själv, så får se om han lägger upp dem själv, annars kan jag göra det. Vet att han hade ganska mkt direkt efter kursen så det kan nog ta ett par dar :).

Valde lite nepotiskiskt när jag plåtade, men du har nog stor chans att va med för jag är sen länge sugen på att byta till en 675a så du var nog lite mer i fokus. (Om nån nu var i fokus, jag är en usel fotograf)

En ärlig fråga då..

Var nån omkörning tvivelaktig? Det är svårt det där, men de flesta i den gruppen körde så snabbt, snyggt och säkert att jag på nåt sätt litade på att de flesta hade koll på sina spår och sin egen körning. Och då brukar det också bli ok med lite mindre marginaler (jämfört med lugn grupp då man som noob (jag var livrädd i början) blir livrädd och distraherad om nån är på samma del av banan som en själv).

Det är en viktig fråga för mig, för jag ser såna här körningar lite som "gentlemanna-racing". Jag vill inte krascha, och heller inte bli orsak till nån annans fadäs.

Jag hade inte problem med någon omkörning av mig, däremot blev jag lite orolig för dig när du var så långt ut i kanten efter nålen. Sist jag såg någon göra något liknande var på rörken förra sommaren, och den personen var av banan och tyvärr omkull två kurvor efter det. Blir ju så lätt att man spänner sig och tappar flytet när man gjort en miss. Jag brukar dra ner tempot ett par snäpp och bygga upp flytet stegvis igen när jag bommar en kurva.

Vad jag minns gjorde du helt rätt när du körde om mig före nålen, bra marginal förbi mig, du höll ditt "kassa" spår genom kurvan, men råkade drifta ut lite långt sedan men även om du åkt av där så hade det inte drabbat någon annan än dig själv utöver ett par minuters missad bantid pga rödflagg :D

Var det några av er som körde i steg ett, dig på den guldfärgade Daytona 675 kommer jag ihåg från min egen grupp, jag låg bakom dig ibland. Jag körde en vit gixxer 1000. Här talas om vådliga manövrar men det var nog bara jag som fick fan för en enligt min mening korrekt omkörning i ytterspåret före snabbvänstern. Förövrigt förlade de flesta omkörningar till depå rakan av rädsla för att göra fel, vilket jag tydiligen gjorde lite då och då.

Aha..då förstår jag :-)

Hej, du och jag körde i samma steg ett, jag en vit gixxer. Såg du händelsevis incidenten som instruktören tog upp då han nämnde att han var nära att klippa mig då jag körde in till depån från yttre kurvan, enligt instuktörens uppgift. Någon annan som såg något av detta?

Last edited:
Jag hade inte problem med någon omkörning av mig, däremot blev jag lite orolig för dig när du var så långt ut i kanten efter nålen. Sist jag såg någon göra något liknande var på rörken förra sommaren, och den personen var av banan och tyvärr omkull två kurvor efter det. Blir ju så lätt att man spänner sig och tappar flytet när man gjort en miss. Jag brukar dra ner tempot ett par snäpp och bygga upp flytet stegvis igen när jag bommar en kurva.

Haha.. Jaa :näsblod

Fast det är lite kul hur uppfattningarna skiljer, flera tyckte det såg säkert ut, vissa tyckte tydligen att det var "yvigt" :D, och själv kändes det som att det gick kanon så länge det gick bra. Men jag har ganska nyligen jackat upp tempot och är inte 100% safe i det än.

Bara jag inte skrämt ihjäl nån annan så känns det ok :). Det här med marginaler är ju tämligen relativt. Just hårnålen är tacksam att ladda i tack vare perfekt avåkningszon rakt fram om man missar bromsningen, och sen en "buffertzon" i utgången om man tappar spår.
Ejes likaså, missar man kan man åka rakt fram utan benbrott och fattigdom, eller ta ett djupt spår och klara sig ändå.
Trösen däremot :gnissla, känns som att man skulle linda mjälten runt en tall direkt om man klotade där.. Grym respekt för såna kurvor :(

Vad som blev så uppenbart där var hur EXTREMT viktigt det är att vrida på huvet, spåret och farten ut var väldigt mkt bättre om jag vred överdrivet (kändes det som) mkt på huvet TIDIGT.
Likaså i Mikes Corner -> högern i Esset.. Med flackig blick blev det mutterfabrik direkt, hittade man punkterna kändes det som en enda lång, snabb och svepande kurva (med galet skönt slut tack vare doseringen så man kunde stå på bra hårt (med mina ynka 120 häst :tungan) utan att det kändes halt.

Kul var det i alla fall. Nu är det Sviestad några vändor och sen Åsen 3 augusti. Längtar redan tillbaka!

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Och sjukt nöjd med Dunlop Qualifier rr :). Inte ett tvivel på dem på hela dagen trots varm dag. Mina tidigare Pirelli Diablo smälte efter halva passet såna dagar, och då gick det inte ens lika fort.

Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back