Bimota

YB9SR betyder inte det yamaha motor?
Där har du ett fel :rolleyes:

Nä det är väll inte så många brister på en såndär hoj, ett sammlarfordon som även ska smiskas hårt med jämna mellanrum. Eftersom att dom inte är så vanliga så känner nog få folk till brister. Det är nog mer brister på R1motorn än på chassit.

Qwerty skrev:

Nä det är väll inte så många brister på en såndär hoj, ett sammlarfordon som även ska smiskas hårt med jämna mellanrum. Eftersom att dom inte är så vanliga så känner nog få folk till brister. Det är nog mer brister på R1motorn än på chassit.
Motor från FZR600 iofs vill jag minnas :va

Kanske kan vara svårt att få tag i reservdelar. Det kan ju ta en tid att få hem i alla fall.
Tips. Vad du än gör, säg inte att du ska bygga fighter för då kommer han göra dig till hans "källar-gimp".

yonsson skrev:
Kanske kan vara svårt att få tag i reservdelar. Det kan ju ta en tid att få hem i alla fall.
Tips. Vad du än gör, säg inte att du ska bygga fighter för då kommer han göra dig till hans "källar-gimp".

HEHE... Nä Fighter skulle det inte bli.....

Han begär 60K för den... Funderar i alla fall att åka och titta på den :)

Är det samma motor som ligger i Yamahas YZF1000 ???

Finns modeller med fzr1000 motorn iaf, men denna är 600 och 100 kusar.

Inte för att vara uppkäftig, men hur tusan överväger man ens att köpa nåt man inte ens vet vad det sitter för motor i?
Sök på nätet så hittar du info om modeller.

Qwerty skrev:

Rent skitprat, vilka brister? växellådan? jo den är seg på gamla modeller och 2an går sönder presis som det gör på alla andra starka supersporthojar.
Och vad har en R1 motor att göra med någon annan modells motor?

Tror du det är samma motor i alla Yamaha eller?:lol

Bimota YB9 = Yamaha Thundercat motor=600cc

SR= fuggar
SRi=sprut

Silwer skrev:
Rent skitprat, vilka brister? växellådan? jo den är seg på gamla modeller och 2an går sönder presis som det gör på alla andra starka supersporthojar.
Och vad har en R1 motor att göra med någon annan modells motor?

Tror du det är samma motor i alla Yamaha eller?:lol

Nu menade jag inte så. :)
Yamahamotorer har väll inte fler brister än någon annan motor. Det är ju sällan det är andra fel på en mc än motorrelaterat där av mitt svar.
Trodde det va en R1a motor i i YB9an.
Men nu visade det sig att det är yzf600 motorn.

Qwerty skrev:
Nu menade jag inte så. :)
Yamahamotorer har väll inte fler brister än någon annan motor. Det är ju sällan det är andra fel på en mc än motorrelaterat där av mitt svar.
Trodde det va en R1a motor i i YB9an.
Men nu visade det sig att det är yzf600 motorn.
ok, Bimota har nog inte använt R1 motor alls, det är isf FZR/YZF 1000 motorn i ramen.

Bimota har inte gjort en hoj som har R1 motor monterad. Tuffaste Bimotamodellen är lätt SB6R, en sån skulle jag vilja ha och tuffa runt på vägarna med.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park