bilval

Tycker du ska satsa på Nissan , jag har ägt div. Nissanmodeller, allt från gamla Sunnys till 300ZX & Primera.
Har precis inhandlat en Primera 2.0 från 98 för 55.000:- 10.500 mil, går som en klocka, bra komfort & drar 0.6 / mil, trots 130 hästar...mkt trevligt chassie också! Köp! :tummenupp

Hmm... har börjat titta på en RAV4:a....
Någon som vet nåt om en sån??
Funkar den till fönstershopping?

Minimorran skrev:

:tummenner

Vi har en sådan på mitt gamla jobb på Falck Security. Ingen bra bil om man kör mycket. Lasta kan man min själ inte heller göra i den utan att däcken står som upp och ner vända "V" i backen.

Bil med automat, tja, jag kör själv en Volvo 855 Turbo automat. Automaten valde jag bara för bekvämlighetens skull då jag kör 90% stadskörning och för att manuell vxl låda suger på 850-serien. MEN manuell låda är jävligt bra. Sluta göra annat när du kör och installera Sony Ericsson bluetooth handsfree med olika användare så slipper du och köra och hålla i luren samtidigt.

Automat är bara för bekvämlighetens skull och nästa bil jag köper ska fanimej vara manuellt växlad.

Men om jag nu ska ge lite tips... :D

Om det måste vara en stor bil,

du verkar vara Saab-frälst men V70 eller till och med V70n går att få tag i under 120 000:-.

Volkswagen Passat, Audi A4, BMW 3/5-serien(7-serien om du skiter pengar), Mercedes C-klass/E-klass.

Du har inte skrivit vad du ska ha bilen till och vad du eftersöker för egenskaper.

Ska det vara en tyst bil till långfärd, familjebil eller ett snabbt väghållningsmonster?

Minimorran skrev:

Hade du varit lite snabbare kunde du fått köpa min SAAB 9-5 2.3t Vector 02:a
för 119k

Bifogat

• 21-21982718221.jpg
    21-21982718221.jpg
    68.5 KB · Visningar: 33
Eeheheh

Köp min V40 2.0T -00, dock manuell växel... men den är vridstark så du kan nästan köra på 3an hela tiden.

Sporthojpris 99.000:-

:banana

Mycket bil för pengarna: Skoda!

Det finns riktigt soppasnåla dieslar med bra tryck i motorn (och framförallt vrid, vilket är trevligt om man kör med släp). Men med automat och någorlunda nya, så kostar de ändå en slant. Det är billigare med en bensinare och där finns det en del sportigare modeller, men då får du ju räkna med en bensinåtgång efter det också.

Gumman och jag kör en Octavia 1.9T Elegance (diesel) med dragkrok. Hur skön som helst med farthållare, sexväxlad manuell låda ( :tungan ). Drar ca 0,6 l/mil i 120 km/h och 0,5-0,55 l/mil i 100 km/h blandad landsvägskörning (läs: tung gasfot). Känns mycket piggare än många på pappret starkare bensinbilar. Toppar runt 200 har jag hört...

kanske köpa min Citroen Xsara Kombi -02?
KLARBLÅ metallic :yoparty , AUTOMAT, ACC, tonade rutor m.m.
0.75 l/mil snart 6000 mil. Jag har ägt den sedan den var ny.
95.000:-

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...