Så, nu har man ägnat eftermiddagen åt att försöka få lite styr på detta,
Tack för alla tips ni kommit med, perfekt med lite ny input när man kört fast.
Det jag kommit fram till är:
Skall jag ha en riktigt rolig bil, går det inte att få krok i bak på den, var ute på en tur med en Renault Megane Sport (250hk

), kul bil men omöjlig att få med krok ( Var väldigt nära att skita i detta med att transportera hoj....)
När jag lugnat ner mig en aning tog förnuftet tag i mig igen och tyvärr måste den strykas från listan.
Jag blev så till den milda grad förnuftig att jag tog ett djupt andetag och gick in till Nissan och kollade på en Primastar, en überförnuftig bil som uppfyller kraven på att kunna frakta en hoj, men i övrigt skulle jag nog dö av tristess. Kollade också in Renault Trafic med ungefär samma resultat, på frågan om skinnklädsel fick jag i stort sett ett garv till svar.
Nåja skåpbil har aldrig varit huvudspåret, ingen körglädje och ingen komfort är en kombination jag inte står ut med.
Vidare till en alfahandlare för att kolla prisbilden
311kkr för en 200hk alfa sportwagon( eller som jag brukar säga "kombi") med TI paket + lite annat, alternativt 302kkr för sedanen med samma utrustning. Med reservation för servicenätet det närmaste jag kommit någonting som möter mina krav.
När jag åkte hemmåt lystes himlen upp av en skylt det stod Mistubishi på, ä va fan tänkte jag och svängde in (Gäller bara att blunda när man åker förbi BMW och Porsche på vägen)
De visade sig ha något de kallar en L200 dessutom i något de kallar Sport utförande, hur sportigt det nu kan bli med bladfjädrar och diesel

Alltnog vid en första anblick verkar denna i stort uppfylla mina krav, har insett att ska jag transportera hojen på bilen så är körglädje bara att glömma, den verkar däremot kunna ta sig fram i terräng så jag får väl ge mig ut och mosa några blåsippor istället för att leta kurviga vägar på landet.
Kom på att någon hade tipsat om Honda Civic Type R, tittat in även hos honda och möttes av beskedet att den hade slutat tillverkas av miljöskäl, jävla miljötalibaner
Så att välja mellan just nu:
Alfa 159 TI
Mitsubishi L200 "Sport"
Sökandet fortsätter....