Biltemasvets-Bra eller A*nus???

Du får inte godkänt ett bygge som inte är svetsat med trefassvets, den du länkade är bara enfas.

Edit: Om du inte bara tänkte svetsa detaljer, då är den som dräparen länkade inte helt fel.
Jag har själv en billig svets där strömmen är på och kontakten på handtaget bara startar trådmatningen.

Men en sån billig med flusstråd istället för gas och utan inställningsmöjligheter är inget du vill svetsa snygga grejer med, det kan du glömma.

Last edited:
Du får inte godkänt ett bygge som inte är svetsat med trefassvets, den du länkade är bara enfas.

Edit: Om du inte bara tänkte svetsa detaljer, då är den som dräparen länkade inte helt fel.
Jag har själv en billig svets där strömmen är på och kontakten på handtaget bara startar trådmatningen.

Men en sån billig med flusstråd istället för gas och utan inställningsmöjligheter är inget du vill svetsa snygga grejer med, det kan du glömma.

Va, måste svetsen vara trefas för att bli godkänd, vad är det för hittepåregler?

haha,, är svetsen bra är den bra oavsett faser =)

jag har nån liten esab från jula 131c el nåt sånt, att svetsa 2-3 mm med genombränning är inga problem så för ett mc bygge duger dessa småttingar.

Gammal beggad Kemppi eller Esab borde inte vara allt för dyra
när jag jobbade som bilplåtis så var gamla Kemppi trotjänaren en bra bit över 15 år med daglig användning , friskt slangpaket så är det evighetsmaskiner , tror den fortfarande är i bruk nu 10 år senare

MIG går bra för sfro. om de inte är crommoly bla

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...