Biltemasvets-Bra eller A*nus???

Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Du får inte godkänt ett bygge som inte är svetsat med trefassvets, den du länkade är bara enfas.

Edit: Om du inte bara tänkte svetsa detaljer, då är den som dräparen länkade inte helt fel.
Jag har själv en billig svets där strömmen är på och kontakten på handtaget bara startar trådmatningen.

Men en sån billig med flusstråd istället för gas och utan inställningsmöjligheter är inget du vill svetsa snygga grejer med, det kan du glömma.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du får inte godkänt ett bygge som inte är svetsat med trefassvets, den du länkade är bara enfas.

Edit: Om du inte bara tänkte svetsa detaljer, då är den som dräparen länkade inte helt fel.
Jag har själv en billig svets där strömmen är på och kontakten på handtaget bara startar trådmatningen.

Men en sån billig med flusstråd istället för gas och utan inställningsmöjligheter är inget du vill svetsa snygga grejer med, det kan du glömma.

Va, måste svetsen vara trefas för att bli godkänd, vad är det för hittepåregler?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
haha,, är svetsen bra är den bra oavsett faser =)

jag har nån liten esab från jula 131c el nåt sånt, att svetsa 2-3 mm med genombränning är inga problem så för ett mc bygge duger dessa småttingar.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Gammal beggad Kemppi eller Esab borde inte vara allt för dyra
när jag jobbade som bilplåtis så var gamla Kemppi trotjänaren en bra bit över 15 år med daglig användning , friskt slangpaket så är det evighetsmaskiner , tror den fortfarande är i bruk nu 10 år senare
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
MIG går bra för sfro. om de inte är crommoly bla
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top