Biltemas svarta depåstöd

Blir det adoption när det visar sig vara fel på en Nisse Adamsson?

Min erfarenhet är tvärtom att västerländska producenter överlevererar som kompensation för att det är ett och annat fel.

Kineserna skickar jävlar exakt på antalet till mig. Så gott någon nu orkar räkna när det handlar om antal på några tusen. Ett packe med 50 verkar åtminstone i princip alltid innehålla 50st, möjligen kanske 49st men det kan lika gärna vara jag som räknat fel på den där sista.
Det var kvinnliga glädjepinnar med batteridrift utan vätskebehållare. ;)
Och det här var i början på 90´talet när Kina började sin vandring mot tillverkningsherravälde.
 
Köpt ett hel svart konkursbo ?
Står ju Biltema på mattan. Tyvärr, för den är ganska billig. Undrar varför de har kvar just dessa två grejer. Fast mc sortimentet de hade i 20 år var egentligen ganska konstigt. Manuell road-map och kåpskruvar liksom
 
Om man köper Bike Lift Depåstöd slipper man bygga om!
 
Om man köper Bike Lift Depåstöd slipper man bygga om!
Säkert sant, men jag skulle bara ha ett billigt stöd för att spara lite plats under vinterförvaringen. Jag kunde inte föreställa mig att man inte kunde ha motorcyklar på deppstödet* i fråga.

*freudiansk felstavning
 
Står ju Biltema på mattan. Tyvärr, för den är ganska billig. Undrar varför de har kvar just dessa två grejer. Fast mc sortimentet de hade i 20 år var egentligen ganska konstigt. Manuell road-map och kåpskruvar liksom
Då verkar det som att en Biltema inköpare upptäckt att Svart är billigare än Blått och dragit in lite Bonus på det beslutet. :banana
 
Då verkar det som att en Biltema inköpare upptäckt att Svart är billigare än Blått och dragit in lite Bonus på det beslutet. :banana


Roadbookhållaren var guld!
Rakt av Acerbis, troligen tillverkad i samma fabrik men utan originalets logotyp - för en bråkdel av summan.
Så går det när man lägger ut tillverkning till Kina!

Billiga enligt listpriset, och reades till sist ut för 125 spänn.

Antar att en full 20'are var liiite mycket för det svenska grusbuscommunityt.
 
Roadbookhållaren var guld!
Rakt av Acerbis, troligen tillverkad i samma fabrik men utan originalets logotyp - för en bråkdel av summan.
Så går det när man lägger ut tillverkning till Kina!

Billiga enligt listpriset, och reades till sist ut för 125 spänn.

Antar att en full 20'are var liiite mycket för det svenska grusbuscommunityt.
Läste för några år sedan den här.
1711359340511.png
Och lärde mig att skillnaden mellan en äkta Armani kostym och en falsk Armani kostym var att den äkta Armani kostymen tillverkades dagtid och den falska Armanin nattetid i samma fabrik.
 
Roadbookhållaren var guld!
Rakt av Acerbis, troligen tillverkad i samma fabrik men utan originalets logotyp - för en bråkdel av summan.
Så går det när man lägger ut tillverkning till Kina!

Billiga enligt listpriset, och reades till sist ut för 125 spänn.

Antar att en full 20'are var liiite mycket för det svenska grusbuscommunityt.
Köpkretsen var begränsad i alla fall. Aldrig sett någon utanför Dakar med en sån på styret
 
700 spänn på Marketplace! Vilket as
 

Bifogat

  • FDE367EF-877E-495D-815D-D049D3FF5C8F.png
    FDE367EF-877E-495D-815D-D049D3FF5C8F.png
    5.2 MB · Visningar: 56
700 spänn på Marketplace! Vilket as


Komplett torn för 700 spänn!


Vi har fö avhandlat just Biltemas kopia tidigare:

 
Läste för några år sedan den här.
View attachment 496595
Och lärde mig att skillnaden mellan en äkta Armani kostym och en falsk Armani kostym var att den äkta Armani kostymen tillverkades dagtid och den falska Armanin nattetid i samma fabrik.

Det där är en viktig bok att läsa.
Tung att traggla sig igenom, men angelägen.

Hade våra politiker läst honom när boken kom ut så hade vi kanske stått bättre rustade inför det som komma skulle.
 
Last edited:
Komplett torn för 700 spänn!


Vi har fö avhandlat just Biltemas kopia tidigare:

Det är tornet som är ett as, ingen/inget annat.

Och jodå, jag vet att det diskuterats tidigare men jag vägrar tro att det skeppades roadbooks containervis till Biltema.
 
Håller med om att Biltemas stöd är rätt dåligt, största problemet är att det lyfter på tok för högt. Jag modifierade mitt för att passa min Kawa, kapade höjden ca 10cm och gjorde fyrkaniga hål för lyftadaptern. Funkar bra med Kawa's bobbiner som har en plastplatta bakom för att skydda svingen. Med bobbiner och den här adaptern blir det rätt stabilt, annars känns stödet ganska vekt.

20240501_101040.jpg
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top