bosozoku in da house:
Jag hade aldrig kunnat med att kräva nåt på det viset
Kräva & kräva!! det var det aldrig tal om, slog en signal till dom, förklarade vad som hänt och om man kunde köpa ett nytt "skal" till den, på den tiden kostade dom närmare 4K så man ville ju försöka fixa om det gick, svaret var "skicka hit den ska vi kolla" sen kom det bara en ny. Min erfarenhet är att ställer man en fråga får man som oftast ett svar, är de som svarar mån om kunden gör dom vad dom kan för att fixa. Ställer man ett krav så får man ofta samma attityd tillbaka och då blir man som oftast utan....
DP says: Pretty Please funkar bättre än Ge Hit.....
Förvisso sant. Jag är bara lite yrkesskadad pga kunder som "minsann vet sin konsumenträtt" osv. Tyvärr är man ofta tvingad att vika sig fast det är moraliskt fel av kunder. I princip utpressning.
Jag tror inte det är det som är huvudorsaken till att en puckel är "osäker".
När man landar på rygg tar puckeln i först och dämpar ryggens slag medan huvudet som såklart inte orkas hållas upp av nacken fortsätter röra sig. Därmed böjs nacken kraftigt och hastigt bakåt vilket jag kan tänka mig skapar en sk. pisksnärtskada, "whiplash".
Utan puckel landar huvudet och ryggen samtidigt, precis som i en bil med nackstöd, dock något hårdare.
Det kan nog stämma. Puckeln borde dock vara bra att ha för smällar mot ryggen.
Last edited: