zilog
Mr. Hardtechno
Har bara kolfiber i hållarna, dock ska det i kevlar i ramhängena då de är så belastade pga kass vinkel att jag är tveksam till att ens rent stål håller utan att vrida sönder infästningarna..
Jag vet inte hur jag ska få hängarna mer epoxysnåla då jag drog med en rätt bra vakuumpump (AC-tömningspump som klarar 5PA sluttryck). Att de ser lite blöta ut på bilderna beror på flera lager epoxy som klarlack efter att det härdat klart.
Jag vet inte hur jag ska få hängarna mer epoxysnåla då jag drog med en rätt bra vakuumpump (AC-tömningspump som klarar 5PA sluttryck). Att de ser lite blöta ut på bilderna beror på flera lager epoxy som klarlack efter att det härdat klart.
Har du lagt extra lager i "kröken" så ska det nog gå bra, mixmata / kevlar också?
Det rynkiga kan nog också bero på att du inte gör så värst mycket större än det du ska ha, försök ha "förlängningsytor" som du sen kapar bort.
Tänkt också på att ha så lite plast som möjligt, plast som inte "är i" fibern gör ingen nytta utan ger bara upphov till sprickbildning.
(60/40 fibermättnad minimum om jag inte minns fel, Willy?)
Jag fick bra kläm fast hålet ligger en bit ut, fast baksidan hade stöd på hela ytan, brickan kunde dock vart större.
Nu va detta iofs inte till en funktionsprototyp utan en lermodell, men å andra sidan vägde leran ovanpå dämaren en hel del och den fick inte flytta på sig.
Epoxyn kan jag nog tyvärr inte kolla upp.