Biltemas 530 kedja, vilka drev till GSXR 1100

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Om jag köper Biltemas 530 kedja, kan jag då använda originaldreven? Det ska ju egentligen sitta 532 kedja på. Vad är det för skillnad mellan 530 och 532?
 
Jag misstänkte det, kan man köpa vilka drev som helst, 530 förstås, eller är det specialdimensioner till min hoj. Antal kugg fattar jag att jag måste veta...

Jag vet inte vilka drev det sitter på, men jag ska byta alltihop, men tycker att det är hutlöst dyrt...
 
532 har större diameter på rullarna än 530 så du måste byta till rätt drev.Bredden är lika.
 
530 kedja har likadant avstånd mellan länkarna som 532, dvs 15.88mm men 530 har mindre rullar än 532, cirka 10mm mot 11mm så det är ingen bra ide att blanda dessa kedjor och drev med varandra.

Tjockleken är lika, även om det i tidigare inlägg sägs annorlunda.
 
tidigare ägare på min hoj, 1100 93a bytte både drev o kedja till 530 då han tyckte att man skjuter mygg med kanon med 532, sedan fick ja reda på att han fick hjälp på beviks i linköping med att hitta drev som passade som man kanske inte tror. kan säga att de går utmärkt med 530 i alla fall.
 
Strålande!

Istället för ett drivpaket för 2 500 spänn blev det drev från Beviks, kedja från Biltema, och ett nytt bakdäck(PP2) pålagt och klart för totalt 2 681 spänn.
 
kanske kan fråga dig (bakdäck) om du fick reda på om de finns olika drevuppsättningar gsxr 530 kedja, tänkte långfärdsdreva för en semestertripp till trollstigen, ja kör på 43 drev bak o tänkte lugna ner några kugg. suger ju duktigt med soppa så de räcker övriga året. annars får ja slå en signal själv till beviks. men de känns som du fick mycke för pengarna.
 
ja de verkar ha alla möjliga drev på hyllen, prata med Roland så får du bra svar
 
När jag fick bort drevkåpan och undersökte dervet ordentligt, så var det i prima skick, när jag kikade genom de där små hålen med hjälp av en ficklampa såg de ut som hajfenor allihop, men det var alltså en synvilla... då får grejerna rulla minst den här säsongen innan jag byter.

Bra att få rensa bort lite klegg hursomhelst :-)
 
ja de e ju en bedömning man får göra hela tiden, jag tar ett kugg större drev fram till semesterkörningen , o ett nytt bakdäck, sen blir de besiktning i juli. drivlina o däck vill man ju inte ha knas på under körning, men som de sas tidigare, mycke pengar e de o underhålla. själv försöker ja köra till o från jobbet med hoj så ofta de tillåter under sommaren. just nu blir de 18 mil om dan.
 
När jag fick bort drevkåpan och undersökte dervet ordentligt, så var det i prima skick, när jag kikade genom de där små hålen med hjälp av en ficklampa såg de ut som hajfenor allihop, men det var alltså en synvilla... då får grejerna rulla minst den här säsongen innan jag byter.

Bra att få rensa bort lite klegg hursomhelst :-)

Va bra onödigt, då blir det iaf. inte så där hutlöst dyrt ivf...:tummenupp
 
Nu har jag en kapad tilll 118 länkarskedja hemma, men har inte hunnit köpa dreven, så det blev billigt o bra...

Nån som behöver 530 118 l änkar med nitlås så tjoa till, jag kan hjälpa till med nitningen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top