Biltemas 530 kedja, vilka drev till GSXR 1100

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Om jag köper Biltemas 530 kedja, kan jag då använda originaldreven? Det ska ju egentligen sitta 532 kedja på. Vad är det för skillnad mellan 530 och 532?
 

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Jag misstänkte det, kan man köpa vilka drev som helst, 530 förstås, eller är det specialdimensioner till min hoj. Antal kugg fattar jag att jag måste veta...

Jag vet inte vilka drev det sitter på, men jag ska byta alltihop, men tycker att det är hutlöst dyrt...
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
532 har större diameter på rullarna än 530 så du måste byta till rätt drev.Bredden är lika.
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
530 kedja har likadant avstånd mellan länkarna som 532, dvs 15.88mm men 530 har mindre rullar än 532, cirka 10mm mot 11mm så det är ingen bra ide att blanda dessa kedjor och drev med varandra.

Tjockleken är lika, även om det i tidigare inlägg sägs annorlunda.
 

1100 bike

classe
Gick med
8 Mar 2010
Ort
rimforsa
Hoj
93 gsxr 1100w
tidigare ägare på min hoj, 1100 93a bytte både drev o kedja till 530 då han tyckte att man skjuter mygg med kanon med 532, sedan fick ja reda på att han fick hjälp på beviks i linköping med att hitta drev som passade som man kanske inte tror. kan säga att de går utmärkt med 530 i alla fall.
 

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Strålande!

Istället för ett drivpaket för 2 500 spänn blev det drev från Beviks, kedja från Biltema, och ett nytt bakdäck(PP2) pålagt och klart för totalt 2 681 spänn.
 

1100 bike

classe
Gick med
8 Mar 2010
Ort
rimforsa
Hoj
93 gsxr 1100w
kanske kan fråga dig (bakdäck) om du fick reda på om de finns olika drevuppsättningar gsxr 530 kedja, tänkte långfärdsdreva för en semestertripp till trollstigen, ja kör på 43 drev bak o tänkte lugna ner några kugg. suger ju duktigt med soppa så de räcker övriga året. annars får ja slå en signal själv till beviks. men de känns som du fick mycke för pengarna.
 

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
ja de verkar ha alla möjliga drev på hyllen, prata med Roland så får du bra svar
 

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
När jag fick bort drevkåpan och undersökte dervet ordentligt, så var det i prima skick, när jag kikade genom de där små hålen med hjälp av en ficklampa såg de ut som hajfenor allihop, men det var alltså en synvilla... då får grejerna rulla minst den här säsongen innan jag byter.

Bra att få rensa bort lite klegg hursomhelst :)
 

1100 bike

classe
Gick med
8 Mar 2010
Ort
rimforsa
Hoj
93 gsxr 1100w
ja de e ju en bedömning man får göra hela tiden, jag tar ett kugg större drev fram till semesterkörningen , o ett nytt bakdäck, sen blir de besiktning i juli. drivlina o däck vill man ju inte ha knas på under körning, men som de sas tidigare, mycke pengar e de o underhålla. själv försöker ja köra till o från jobbet med hoj så ofta de tillåter under sommaren. just nu blir de 18 mil om dan.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
När jag fick bort drevkåpan och undersökte dervet ordentligt, så var det i prima skick, när jag kikade genom de där små hålen med hjälp av en ficklampa såg de ut som hajfenor allihop, men det var alltså en synvilla... då får grejerna rulla minst den här säsongen innan jag byter.

Bra att få rensa bort lite klegg hursomhelst :)

Va bra onödigt, då blir det iaf. inte så där hutlöst dyrt ivf...:tummenupp
 

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Nu har jag en kapad tilll 118 länkarskedja hemma, men har inte hunnit köpa dreven, så det blev billigt o bra...

Nån som behöver 530 118 l änkar med nitlås så tjoa till, jag kan hjälpa till med nitningen.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top