Biltema tillräckligt bra för dig och din hoj?

Kommer du att köpa slitdelar och/eller tillbehör på Biltema?

• Antal röstningar
    0
Dr.Bike! Du skrev för mycket, jag orkar inte ens läsa. Det här är Internet, snabb information krävs för att hålla kvar publiken :pannkyss
Dock har du nog rätt! Är inte tillräckligt insatt i VAG (eller SBP för den delen) för att eg. ha svarat från första början. Men en Skoda är aldrig lika bra som en Audi :nuvägrarjaglyssnanåmerdåjagärförtrångsyntidag

:D
Det här måste helt klart däcksindustrin utveckla! Vilken slumrande marknad som står för dörren! Tänk att få kränga på ett Pyrelli Super Lutzen :Rockbanan

Jo, Super Lutzen har man ju hört mycket skvaller om, släpps till sommaren va?
Enligt vissa källor så ska det ju till & med vara bättre än Michelin Fajjerfårest :yoparty

OnTopic (för en gångs skull): Depåstöden, när kommer dom i butik?

DR.Bike!
Ett tillägg.
Min svåger, som är alfisti, har ett utdrag ur SBPs statistik inramat på garageväggen.
Ett år fick volvo fler anmärkningar än Alfa Romeo.
Varför?
Volvo körs (ofta) av människor som söker ett tryggt transportmedel.
Alfa av entusiaster.

Att de flesta anmärkningarna på volvo bestod av trasiga glödlampor och slitna däck syntes inte i statistiken.

VSB! :tummenupp

Det jag tycker är genomgående för lågprisalternativ som tex Biltema eller Jula är inte att det är låg kvalité, utan snarare väldigt divergerande kvalité mellan olika produkter. Vissa saker på Biltema är faktiskt riktig bra och riktigt billiga.

Man kan tex ta deras ihopfällbara campninggrill i rostfritt stål som är bland den mest polulära grillen bland oss båtfolk, som dessutom tvättar den i saltvatten varje gång.

Emedan jag aldrig skulle köpa tex en stick/-pendelsåg på biltema. Den skulle inte hålla eftersom jag sågar mycket plåt med min pendelsåg och har sett vad som händer om man gör det med just biltemas modell.

Så jag reser lite ragg när ngn dissar Biltema eller Jula som helhet, det är ju en grossist/detaljist med säkerligen 1000-tals olika underleverantörer.

Dr.Bike! Du skrev för mycket, jag orkar inte ens läsa. Det här är Internet, snabb information krävs för att hålla kvar publiken :pannkyss

Jodå - jag vet! :D Internet är snuttifieringens, plattitydernas och de snabba lösningarnas forum...

Dessvärre funkar inte VÄRLDEN så.. somethinges gonna give... ;)

Jag tror alla som växer upp med Internet med "ge mig allt, ge mig det nu, jag vill gapa som en fågelunge och få allt nerstoppat i ett lättsmält lättuggat format utan att anstränga mig" får ge sig i längden för vi kan inte bygga ett sammhälle på att all info ska vara max tre ord långt.

Alla ord dessutom av internetförkortningskaraktär.
Kunskaper KAN inte vare sig byggas i chatt-form eller kvalitetssäkras på det sättet.
Spårbarhet = noll.
Nu är ju inte SH kunskapens källa direkt... ;) Så det du säger kan vara rätt, jag talar nu rent allmännt och inte bara om den här tråden, utan som sagt om Internet så som fenomen.
Men frågar man här, får man vara beredd på det osannolika! D.v.s att få ett svar LITE djupare än

"Ööhhh - rockar fett"
eller
"Ööhhh - anus"

Men men, jag har full förståelse för att många inte orkar/vill/kan läsa/förstå allt. Men det kan man välja själv. Utan att säga åt dem som svarar långt. Och som slutkläm kan jag ge dig en liten kluring:

Det tog längre tid för dig att formulera, skriva och posta ditt "antikunskapsinlägg" än det hade tagit att läsa igenom mitt! :D

Lr e d inte så ;)

Last edited:
Jag svarar "Ja, varför betala mer än nödvändigt?", med viss reservation.

Vajersmörjare som vajersmörjare. Check!
Sidostödsplatta som sidostödsplatta. Billigast vinner. (gratis för den uppfinningsrike)

Oljefilter som oljefilter. Nja, kanske inte!
Syntetolja som syntetolja. Hmm, i won´t go there.
Integralhjälm som integralhjälm. Knappast!
Osv. osv.

Vissa saker, som många säger, kommer jag med glädje att köpa på Biltema, andra inte alls. Tvåtaktsolja till gummans scooter köper jag redan där, liksom vissa andra kem-produkter.

Jag svarar "Ja, varför betala mer än nödvändigt?", med viss reservation.

Vajersmörjare som vajersmörjare. Check!
Sidostödsplatta som sidostödsplatta. Billigast vinner. (gratis för den uppfinningsrike)

Oljefilter som oljefilter. Nja, kanske inte!
Syntetolja som syntetolja. Hmm, i won´t go there.
Integralhjälm som integralhjälm. Knappast!
Osv. osv.

Vissa saker, som många säger, kommer jag med glädje att köpa på Biltema, andra inte alls. Tvåtaktsolja till gummans scooter köper jag redan där, liksom vissa andra kem-produkter.

Du har helt rätt, man kan inte kategorisera "bra eller anus" om alla produkter.
Man MÅSTE som konsument ta med sig HJÄRNAN när man går hemifrån, och som du, göra en sund jämförelse.

Jag kommer köpa så mycket som möjligt från Biltema. Oljan fungerar ju hur bra som helst likaså batterierna, Hoppas de börjar med avgassysem, och diverse filter snart. Och bromsskivor, det är ju helt sjukt att orginal ska kosta 3 000 kr orginal

Vet någon när Biltema GTX 1000 kommer ut på marknaden????? den ska ha ca 200+ hk har jag hört

Jodå - jag vet! :D Internet är snuttifieringens, plattitydernas och de snabba lösningarnas forum...

Dessvärre funkar inte VÄRLDEN så.. somethinges gonna give... ;)

Jag tror alla som växer upp med Internet med "ge mig allt, ge mig det nu, jag vill gapa som en fågelunge och få allt nerstoppat i ett lättsmält lättuggat format utan att anstränga mig" får ge sig i längden för vi kan inte bygga ett sammhälle på att all info ska vara max tre ord långt.

Alla ord dessutom av internetförkortningskaraktär.
Kunskaper KAN inte vare sig byggas i chatt-form eller kvalitetssäkras på det sättet.
Spårbarhet = noll.
Nu är ju inte SH kunskapens källa direkt... ;) Så det du säger kan vara rätt, jag talar nu rent allmännt och inte bara om den här tråden, utan som sagt om Internet så som fenomen.
Men frågar man här, får man vara beredd på det osannolika! D.v.s att få ett svar LITE djupare än

"Ööhhh - rockar fett"
eller
"Ööhhh - anus"

Men men, jag har full förståelse för att många inte orkar/vill/kan läsa/förstå allt. Men det kan man välja själv. Utan att säga åt dem som svarar långt. Och som slutkläm kan jag ge dig en liten kluring:

Det tog längre tid för dig att formulera, skriva och posta ditt "antikunskapsinlägg" än det hade tagit att läsa igenom mitt! :D

Lr e d inte så ;)

Jag skall hjälpa dig.
Ovanstående svarsinlägg internetanpassat:

Ja.
Vill inte.

Jag köpte batteri i söndags 199 kr är ju skitbilligt, det går ju 4-5 sådana på ett, typ Vartabatteri

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!