Biltema tillräckligt bra för dig och din hoj?

Kommer du att köpa slitdelar och/eller tillbehör på Biltema?

• Antal röstningar
    0
ska nog köpa fatbar kopian och hållare till det, kommer till Biltema på Hisingen nästa vecka. går på 490 :- tror jag allt som allt jävligt billigt om man jämför med det riktiga som går på 1500.

NyTeknik skrev:
Själv ser jag det som självklart. Min erfarenhet av Biltema är att det inte finns någon givet samband mellan pris och kvalitet.
Kors i taket men för en gångs skull håller jag med NyTeknik. Kvalité mäts inte alltid i priset.

JA, i den mån det finns och verkar vara tillräckligt hög kvalitet. Det är lite från fall till fall.

Depåstöd har jag t.ex. oerhört svårt att förstå varför de ska kosta 1000:- liksom att priserna på avgasdelar ska vara så höga. Det är ju inte någon rocket-science direkt (när vi talar om gatbruk). Här kan Biltema göra massor!

Nej, precis som för ägaren (posören) så är endast det bästa gott nog :hihi

Men depåstöd skulle man ju kunna köpa utan att få dåligt samvete. Men saker som stift, olja, filter osv. skulle jag aldrig köpa till en "ny" hoj. Möjligtvis om det var till en äldre hoj á 40-50k och den köpts med stram budget. Men har man råd att flänga ut en bit över 100k på ett rent nöje så anser iaf jag att det inte är mer än rätt att hälla i Castrols bästa olja.

Last edited:
Biltema-stammis som man är så kommer jag handla mkt därifrån.

Lite bilder från mässan:

Bifogat

• biltema1.jpg
    biltema1.jpg
    73.2 KB · Visningar: 364
  • biltema2.jpg
    biltema2.jpg
    67.1 KB · Visningar: 274
  • biltema3.jpg
    biltema3.jpg
    50.7 KB · Visningar: 281
Jag kommer köpa på biltema

Om man studerar england och tyskland så betalar vi ett solklart överpris på enklare mc-saker. Som debatterats i andra trådar så får ju inte alltid de dyraste produkterna "bäst i test" stämpeln.
Ibland är det tvärtom.
Nog kan jag köra med biltema handskar utan att skämmas.
Biltema är noga med kvaliteén när dom sätter sitt namn på produkterna.

Kors i taket men för en gångs skull håller jag med NyTeknik. Kvalité mäts inte alltid i priset.

Rätt så länge vi pratar om pris i butik. Men det är fel att säga att det inte finns ett samband mellan pris och kvalite. Pratar vi om de rena produktions- och utvecklingskostnaderna så finns det nästan alltid ett samband.

Däremot finns det andra saker som spelar in. Exempelvis fenomenet tillgång kontra efterfrågan, samt höga marginaler på vissa produkter. DÄR uppstår förvrängningen, och det är DÄR jag ser att Biltema kommer in genom att pressa marginalerna och mellanhänderna och på så sätt erbjuda rätt kvalitet till rätt pris.

Vad har du för bil?! Så du tror att det är samma kvalite i en skoda som i en volvo då eller?! Kvalite kostar OFTAST men det finns VISSA undantag... Dock väldigt få!!!!

Däremot finns det andra saker som spelar in. Exempelvis fenomenet tillgång kontra efterfrågan, samt höga marginaler på vissa produkter. DÄR uppstår förvrängningen, och det är DÄR jag ser att Biltema kommer in genom att pressa marginalerna och mellanhänderna och på så sätt erbjuda rätt kvalitet till rätt pris.

Håller med. :)

Ska bli intressant och se hur detta påverkar priserna hos MC-Handlarna.

Vissa saker kommer jag säkert att kolla extra på hos Biltema, som någon nämnde, ett depåstöd är ju inte direkt raket forskning. Har man en svets själv slänger man ju ihopa ett sådant för under hundralappen.

Vad har du för bil?! Så du tror att det är samma kvalite i en skoda som i en volvo då eller?! Kvalite kostar OFTAST men det finns VISSA undantag... Dock väldigt få!!!!

och du tror att volvo e kvalité:va dags att tänka om du:mad: in å läs med dig:

http://begbilguiden.bilprovningen.se/

glöm inte å ta dig tid å kolla nyare bmw 3 serie åsså -00 å uppåt, bmw e ju kvalité säger dom som vet:va , men ja tror att det e nästintill skitsak samma, alla märken har problem, bygga billigt å sälja dyrt:gnissla

Japp, jag har en Skoda. Allt innanför rena designprylar är exakt samma som sitter i alla VAG-koncernens bilar (VW, Seat, Audi å Skoda).
Pris i affären handlar väldigt sällan (läs aldrig) om rena täckningsbidrag, det som styr priset är vilket värde man anser att det har för kunden. Ungefär som att en liter Arla-mjölk på Willys kostar 6kr, men samma mjölk kostar 10kr per liter hos närbutiken på hörnet. Glömmer man mjölk till middan och måste ha den kl en fredagkväll så blir priset högre.
Samma sak med bilar, det är samma delar i många bilar, som inom VAG-koncernen. Men eftersom vissa tror att just VW är bättre så kostar en Polo mycket mer, trots att det är samma bil som en Fabia. På så vis säljer man bilar i alla marknadssegment! Rätt smart ;)
Fast du kanske har gjort utförliga, empiriska studier på hållbarhet, ergonomi, prisvärdhet osv på Biltemas tex verktyg mot tex Bachos?

Japp, jag har en Skoda. Allt innanför rena designprylar är exakt samma som sitter i alla VAG-koncernens bilar (VW, Seat, Audi å Skoda).
Pris i affären handlar väldigt sällan (läs aldrig) om rena täckningsbidrag, det som styr priset är vilket värde man anser att det har för kunden. Ungefär som att en liter Arla-mjölk på Willys kostar 6kr, men samma mjölk kostar 10kr per liter hos närbutiken på hörnet. Glömmer man mjölk till middan och måste ha den kl en fredagkväll så blir priset högre.
Samma sak med bilar, det är samma delar i många bilar, som inom VAG-koncernen. Men eftersom vissa tror att just VW är bättre så kostar en Polo mycket mer, trots att det är samma bil som en Fabia. På så vis säljer man bilar i alla marknadssegment! Rätt smart ;)
Fast du kanske har gjort utförliga, empiriska studier på hållbarhet, ergonomi, prisvärdhet osv på Biltemas tex verktyg mot tex Bachos?

:tummenupp köpte en Roomster nu i höstas, efter snart 1000 mil så är jag mkt nöjd med bilen, återstår att se om min nöjdhet kommer att hålla i sig efter nåra tusen mil till, men roomster:n vann ju vi bilägares långstest, och jag kan säga att konkurrenterna fick lite smisk på rumpan:D

Men ibland är skillnaden att en halvfull tjeck struvat ihop bilen. Samma komponenter men......
;)

Normalt är det samma fabrik dessutom. Ta t ex Toyota Aygo, Peugeot 107 och Citroen C1, det är samma bil och alla görs i samma fabrik i Tjeckien men de flesta hade nog litat mest på Toyotan, eller hur?

Fast detta argument faller ju i lika många led som de står upp.
Ta just verktygsbranschen som du halkar in lite på. Hemmapularmärket Black & Decker äger DeWalt, väldigt påtaglig skillnad i kvalitet trots att det görs på samma band & delar många invändiga komponenter. SKIL & Bosch delar samma öde, för att inte tala om Bosch grön mot blå..

Vitvaror? Bosch, Siemens & Gaggenau är same shit men har en stor skillnad i sig vad gäller kvalitet. Bara för att VAG är koncernen så betyder det inte att en ny Skoda byggd i Ryssland har samma kvalitetssäkring som en VW byggd i Tyskland.

Både vad gäller verktyg och vitvaror har jag varit med om "utförliga, empiriska studier på hållbarhet, ergonomi, prisvärdhet osv".

Bara för att VAG är koncernen så betyder det inte att en ny Skoda byggd i Ryssland har samma kvalitetssäkring som en VW byggd i Tyskland.
Allt byggs inte i Tyskland i en VW :tungan Skoda har europas mordenaste bilfabrik, eftersom det inte fanns någon i Tjeckien :tummenupp Alla VAG-koncernens motorer görs i Ungern, oavsett om dom bilen slutmonteras i Spanien, Tyskland eller Tjeckien! :fakta

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti