Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Huruvida man vågar lita på en stämpel [Spar plats på internet] .
Som sagt vet jag att stora företag tar risker. Det är ju så att det inte behöver vara rent vatten i dunkarna. Det kan ju vara en större eller mindre avvikelse.
Sen blir man påkommen så återkallar man produkten. Visst förkorar man lite försäljning på varje pinsamhet men det vägs av hur hur stor chansen är att det uppkommer ett problem och hur allvarliga konsekvenserna i så fall bli. Eftersom sånna här beslut i princip bara tas av ekonomer så uppfattas de tekniska riskerna sällan med rätt magnitud.
Nu anklagar jag inte Biltema för detta rätt och slätt eller påstår att samma sak inte skulle hända på andra ställen, men ju mera man måste pressa priset ju större är risken att man tar kvalitetsrisker. Särskillt om råvarorna är samma och köps till samma pris.
:Gillaratthasistaordet![]()
Men visst poängen finns kanske där även om det låter väldigt långsökt![]()
Nä jag vill ha näst sista och i det sista ska det stå att jag givetvis har helt rätt.![]()
Det finns en poäng jag lovar. Jag skulle aldrig köra på biltemaolja. Men det är ju sällan en som jobbar på en korvfabrik äter korv också.... Jag har inte jobbat på Biltema, men jag vet hur det fungerar hos stora tillverkare.
Lägga dyra pengar på hoj, försäkring, eventuella tillbehör för att sedan underhålla den med budgetgrejer.
Skulle ni resonera likadant om ni köpte en fet bil, typ reparera Porchen med Biltema delar?
Nu får du nog tänka efter lite extra. Oljan som biltema säljer ÄR statoil olja! Vi har transporterat oljan och de kommer i exakt likadana fat. Sen känner jag även folk på biltema (inte på golvet) som också vet att det är exakt samma olja som du köper på statoil.
Allt måste inte vara dyrt för att hålla hög kvalitet.
Nu får du nog tänka efter lite extra. Oljan som biltema säljer ÄR statoil olja! Vi har transporterat oljan och de kommer i exakt likadana fat. Sen känner jag även folk på biltema (inte på golvet) som också vet att det är exakt samma olja som du köper på statoil.
Det finns en poäng jag lovar. Jag skulle aldrig köra på biltemaolja. Men det är ju sällan en som jobbar på en korvfabrik äter korv också.... Jag har inte jobbat på Biltema, men jag vet hur det fungerar hos stora tillverkare.
Inget som jag påstår är ogiltigt bara för att Statoil säljer samma olja. Samma riskbedömning för att få en felaktig produkt gäller alla.
Japp. OKQ8 SBK Racing 15W-50 är fin skit. Har för mig att jag betalade 1250kr för en 20L-dunk (alltså blev literpriset då 62,50kr). Jämfört med att samma olja på 1L-flaska kostade 169kr. Alltså över en hundralapp bara för flaskan...4. Om man är osäker på biltemas olja så köp okq8 racing oljan. Går att få tag på för 50-70 kr litern. KOstar 170 kr litern i butiken men flera ställen säljer billigare.
Men de e ju bara till att gå och byta den då, uppenbarligen ett fabrikationsfel.
Kan ju iofs bero på dålig skötsel också.
Jag har kört över 1000 mil med min nu och har inga som hälst problem med min.
Ska köpa en kedja till enduron nästa gång jag är där också.
BTW Någon som har testat deras cross/enduro däck?
Nja! Men då är ju Castrol och OKQ8 samma olja också eftersom dom har sin olja i exakt likadana fat. (Det kallas för branchstandard, alla oljebolag har samma SIS godkända fat)![]()
Ok jag får väl försöka förtydliga mig mer, samtliga fat var HÄMTADE från statoils tillverkare. Jag vet vad jag snackar om då jag varit med i planering när det gäller detta.
Biltemas olja har dessutom bättre spec. lista än castrols (iaf några jag kikade på).
Hade biltema bromsbelägg till min bil så skulle jag definitivt överväga att testa dom.................
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |