bonde456
Gudomlig sporthojare
Efter att jag tankat så ville min hoj inte alls starta, efter ett par försök lyckades jag rulla igång den vilket inte alltid är så lätt när man är själv.
såg på voltmätaren att den laddar på med 13,9 volt och beslutade mig för att ta en tur så att den hinner få i sig lite ström. ca 1-1,5 mil efter tankningen så tänds ABS lampan, drar in kopplingen och hojen har ingen tomgång, provar trycka in startknappen men den är död så jag lyckas snabbt rulla igång den då jag ännu inte stannat.
provar så ett par gånger men den blir bara sämre och sämre, så jag ökar till kanske 70 och vrider av tändningen för att vrida av nyckeln och starta om, tänkte om det är något datafel.
Efter det så vägrar den starta, inte ens på rull i 40km/h vill den igång.....och där står jag nu.
från det att jag såg att ABS lampan tänds till att jag blev stående så såg jag att laddningen ökade succesivt och var uppe på nästan 16 volt.
Känner snabbt att det luktar som någon typ av varm sprit, tänker att va fan har jag med mig i packväskorna, men ingenting.
står och funderar ett tag och sen kommer jag på att ABS var det som började lysa först, så jag kollar säkringarna, det är då jag upptäcker att mitt batteri är stekhett.
tar snabbt ut batteriet från hojen och ställer batteriet på vägen, efter ett tag kommer jag på att jag har ju Värmekamera i mobilen och tar då denna bild. den är kanske 10 minuter efter jag tagit ut den ur hojen, på fotot blev det 87 grader men det fanns någon punkt omkring 90 och jag gissar att det var över 100 grader när jag tog ut det ur hojen.
såg på voltmätaren att den laddar på med 13,9 volt och beslutade mig för att ta en tur så att den hinner få i sig lite ström. ca 1-1,5 mil efter tankningen så tänds ABS lampan, drar in kopplingen och hojen har ingen tomgång, provar trycka in startknappen men den är död så jag lyckas snabbt rulla igång den då jag ännu inte stannat.
provar så ett par gånger men den blir bara sämre och sämre, så jag ökar till kanske 70 och vrider av tändningen för att vrida av nyckeln och starta om, tänkte om det är något datafel.
Efter det så vägrar den starta, inte ens på rull i 40km/h vill den igång.....och där står jag nu.
från det att jag såg att ABS lampan tänds till att jag blev stående så såg jag att laddningen ökade succesivt och var uppe på nästan 16 volt.
Känner snabbt att det luktar som någon typ av varm sprit, tänker att va fan har jag med mig i packväskorna, men ingenting.
står och funderar ett tag och sen kommer jag på att ABS var det som började lysa först, så jag kollar säkringarna, det är då jag upptäcker att mitt batteri är stekhett.
tar snabbt ut batteriet från hojen och ställer batteriet på vägen, efter ett tag kommer jag på att jag har ju Värmekamera i mobilen och tar då denna bild. den är kanske 10 minuter efter jag tagit ut den ur hojen, på fotot blev det 87 grader men det fanns någon punkt omkring 90 och jag gissar att det var över 100 grader när jag tog ut det ur hojen.
