hannuse
När resan är målet
Jag har egen påse för bollarna...
Visst kallas det kalsonger

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har egen påse för bollarna...
Riktigt rejäla prishöjningar, det jag sett är ca 10%!
Den här tråden var ju för bra biltemagrejor, enligt @ozeo som startade den. Du verkar ha köpt något dåligt, vilket trådstartaren påpekar att det inte saknas trådar för.Dags att dra fram den här gamla tråden igen,
Min princip är att bara handla på Fultema om alla andra möjligheter är uttömda. I helgen var det dags igen. Ett 1/2” UNF gängsnitt behövdes raskt inhandlas till en trilskande hjulbult på en gammal raggarbil. Inte för att nytillverka en gänga, utan för att rensa en lätt misshandlad dito.
Bara öppet på Feltema och just det gängsnittet ingår som del i en sats de säljer.
Tji fick man. Igen. Gängsnittet klarade inte ens en passage längs hjulbulten utan att själv nötas ned fullständigt. Trots smörja. Trots noggrann kontroll att det tog gäng och gick rakt. Uppenbarligen tillverkad i ett material som inte bör användas på något hårdare än aluminium. Ren och skär jävla kinadynga som lämnades tillbaka omedelbart.
Den här tråden var ju för bra biltemagrejor, enligt @ozeo som startade den.
Ok, men det är ff utanför ämnet.Jag letade lite snabbt efter den, men hittade den inte vid en lite snabb anblick. I vilket fall som - oavsett om någon annan tycker annorlunda - så avstår jag
färg och spackel
tryckluftsprylar
gängverktyg
från detta företag. Undermålig kvalitet är bara förnamnet.
Vet du om någon bra produkt från biltemasortimentet?
Jag har en roterande polermaskin diameter 75 mm från Biltema (som har diskuterats i en annan tråd). Gammal som gatan, men har fungerat utan knorr lika länge. Och polering är just inget annat än att snurra på en trissa, oavsett om det står Biltema eller Rupes på dekalen. Kan däremot avråda från Biltemas polertrissor jämfört med dyrare märken...
Sedan har jag hört (men inte hunnit testa) att deras lamellrondeller är lika bra som dyrare märken. Deras tiopack med 160 L plastsäck är dessutom prisvärt maskeringsmaterial.
Söker du på Biltema = skittema sporthoj, så hittar du den.Jag letade lite snabbt efter den, men hittade den inte vid en lite snabb anblick. I vilket fall som - oavsett om någon annan tycker annorlunda - så avstår jag
färg och spackel
tryckluftsprylar
gängverktyg
från detta företag. Undermålig kvalitet är bara förnamnet.
Ok, men det är ff utanför ämnet.
Jag köper en del ”good enough”. Spritkök, gas till detta och X4 är exempel på sådant som är bra eller bra nog för mitt användande.
Känns igen. Mutterknack som började lukta rätt tidigt. Funkar än men kanske inte så stark. Lossar det första och drar ändå det sista för hand. Har funkat på slla framdrev jag försökt mig på.Jag köpte en mutterknack till bilen där för 15 år sedan. Funkar fortfarande fastän lagerljud uppträdde andra hösten. Vissa verktyg är helt OK tycker jag. Tryckluftsgrejor nej, för dåliga toleranser så de läcker.
Gasolflaskorna är tyvärr sämre, anslutningarna ffa på de gänglösa håller olika diameter så det blir olika flöden på olika flaskor. Köpte ett fempack till den portabla gasolgrillen och den funkade fint med en av flaskorna, halvbra med en och knappt alls med övriga.
Häromåret bytte de leverantör till de vanliga med gänganslutning och efter det fungerar de sämre i alla kök enligt internet. Har inte vågat prova själv även om jag använt ett gäng genom åren.
Med vänlig hälsning,
Ok, men det är ff utanför ämnet.
Jag köper en del ”good enough”. Spritkök, gas till detta och X4 är exempel på sådant som är bra eller bra nog för mitt användande.
Man kan prova. Just might work…Bara ett tips, spritkök ska inte ha gas
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT