Biltema = kanontema!

Kört bana hårt med biltemas filter och 6000mil gata och min maskiner spinner hur fint som helst.

Det ät bara att köpa och dela på ett om du inte tror mig att det är ett riktigt bra filter.

Sen är frågan hur väl ska ett oljefilter jobba? Ska den göra vatten med urin och avföring drickbart eller ska den ta upp partiklar i oljan som är skadliga.
Alltid lika kul när okunskapen skapar denna rädsla.

Jag är lite smårädd för att det skall släppa ifrån sig ludd.
Därför håller jag mig till märkesfilter.
Det är ju inte så mycket pengar att spara.

Jag är lite smårädd för att det skall släppa ifrån sig ludd.
Därför håller jag mig till märkesfilter.
Det är ju inte så mycket pengar att spara.

Luddet, det kan jag förstå. Själv funderar jag på vad det är för material i kopplingslamellerna (våtkoppling) och vart kopplingsmaterialet tar vägen när lamellerna slits ner? Och hur tex ramlagren trivs med olja blandad med kopplingslamell. Eller fastnar lamellmaterialet i oljefiltret?

Luddet, det kan jag förstå. Själv funderar jag på vad det är för material i kopplingslamellerna (våtkoppling) och vart kopplingsmaterialet tar vägen när lamellerna slits ner? Och hur tex ramlagren trivs med olja blandad med kopplingslamell. Eller fastnar lamellmaterialet i oljefiltret?

Själv startar man aldrig hojen, ut torrkör hela sommaren på garage uppfarten. Är rädd för att starta och slita allt i motorn.

Kanontema.
Sprak när jag monterade o sen omöjliga o få av hela:tummenupp :mad:

Lärdom. Köp riktiga saker så fick bli ett uppsätt "ktm" istället.
Mjuka o tunna :banana:tuttar

601164_10200089115168889_558030498_n.jpg

Kanontema.
Sprak när jag monterade o sen omöjliga o få av hela:tummenupp :mad:

Lärdom. Köp riktiga saker så fick bli ett uppsätt "ktm" istället.
Mjuka o tunna :banana:tuttar

Haft dom på två hojar utan problem, gillar att dom är lite tjockare, passar när man har fullvuxna händer. Problem med glapp i en omkopplare, men den byttes utan gny. Rekommenderar en steglös effektregulator, finns på E-bay för 30-50 kr. Då slipper man önska ett effektläge mellan 1/2 och 1/1.

Hårdplast inne i så sprak när dom tvingades på styret. Bemöda mig inte med o koppla in skräpet.
Biltema har väldigt väldigt bra saker o många väldigt väldigt dåliga så är de bara.
O dessa värmehandtag ingår i de sistnämda .
Att gämföra mot dom tunnare, mjukare o 4 läges reglerings handtagen jagfick för
Lite mer än dubbla kostnade mot biltemas gör de värt varända kr :)

View attachment 380574

Någon som vet hur deras ryggsäck håller sig? Bra kvalite?

En sån har jag köpt, men inte haft så länge (4 veckor) och den funkar ju än så länge =)! rätt sjyst planering på pack utrymme i den samt i botten ligger det en liten korv som man kan plocka ut och dra över den (ett regnskydd). men för biltemas pengar så är det inte så blodigt för en väska

Låter man nippeln vara "öppen" och sen är det bara pumpa eller måste man öppna och stänga?

Edit : Skriver om på datorn.

Det du gör är att kopplar på backventilen på slangen, trär igenom den fria ändan genom locket, på med kopplingen(den minsta kromade saken) och trär på den svarta slangen som du sedan fäster på nippeln.

Nu behöver du bara öppna nippeln, ta av locket på bromsvätskehållaren och pumpa och fylla på så det aldrig blir tomt i koppen.

SKIT smidigt! Se bara till att ha massa papper runt för det kan skvätta när du pumpar.

Last edited:
Edit : Skriver om på datorn.

Det du gör är att kopplar på backventilen på slangen, trär igenom den fria ändan genom locket, på med kopplingen(den minsta kromade saken) och trär på den svarta slangen som du sedan fäster på nippeln.

Nu behöver du bara öppna nippeln, ta av locket på bromsvätskehållaren och pumpa och fylla på så det aldrig blir tomt i koppen.

SKIT smidigt! Se bara till att ha massa papper runt för det kan skvätta när du pumpar.

nice! :tummenupp

Köpte mig bromsluftare för 45 kronor idag.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Broms/Bromsluftare-19146/

Ingen aning om varför jag inte köpte den till min förra hoj, men denna vart det en barnlek och tog mig fem minuter per ok, rekommenderas verkligen till er som pumpar för hand och har er!

Den funkar bra men om du köper denna så får du två till samma låga pris fast utan flaska, men då tar du bara en petflaska istället.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Broms/Bromsluftare-19148/
Petflaskan tar du sedan med dig till återvinningscentralen.

View attachment 380574

Någon som vet hur deras ryggsäck håller sig? Bra kvalite?

Jag körde med en sån rygga hela förra säsongen. Kvaliteten är det inga fel på! Alla blixtlås och remmar har klarat sig bra. De två fickorna på midjeremmen är grymt smidiga, och jag saknar dem faktiskt lite på min nya ryggsäck. Med en tungt packad väska så kunde det dock bli lite jobbigt, då i stort sett all vikt hamnade över axlarna.

Är det någon här som har testat deras blinkers med inbyggt bromsljus?

Lurar lite på om det är godkänt att skippa baklyset helt och bara ha blinkers nämligen!

Lurar lite på om det är godkänt att skippa baklyset helt och bara ha blinkers nämligen!

Dessa är tänkt att de ska lysa när du bromsar, så kopplar du in dem så de hela tiden ska lysa som bakljus vad ska då visa bakomvarande att du bromsar?

Passade rakt av som ersättning till offroadaren.
Jag behövde inte ens ta isär kontakten.
89:- istf 914:-

43-1920_l.jpg

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Efter rykten om en ny retro...